web logo 2015 2016díj

Ford EcoBoost motor: 2015-ös Év Motorja

FORD Engine of the Year Facebook 18JUN15 2

A FORD 1,0 LITERES ECOBOOST ERŐFORRÁSA NÉGY ÉV ALATT IMMÁR NYOLCADSZOR NYERTE EL A MOTOROK ‘OSCAR-DÍJÁT’: A HÁROMHENGERES EGYSÉG ÚJRA AZ ÉV MOTORJA LETT SAJÁT KATEGÓRIÁJÁBAN

A Ford 1,0 literes EcoBoost erőforrása elnyerte a 2015-ös Év Motorja címet; a blokk immár zsinórban negyedszer bizonyult az 1,0 liter alatti lökettérfogatú motorok legjobbikának. A takarékos és sportos 1,0 literes EcoBoost négy év leforgása alatt nyolc Év Motorja díjat nyert, s ez a világ egyetlen erőforrása, ami háromszor is általános győzelmet aratott e megmérettetésen. Egy apró benzinmotor – amit rendkívül alacsony üzemanyag-fogyasztása és meggyőző teljesítménye miatt az autósok Európa-szerte megkedveltek – négy év leforgása alatt immár nyolcadszor nyerte el az Év Motorja címet.

A Ford 1,0 literes EcoBoost erőforrást már a negyedik egymást követő évben választották meg a “legjobb 1,0 liter alatti lökettérfogatú motornak”. A 35 ország 87 autós szakírójából összeállított zsűri a vezethetőség, a teljesítmény, az üzemanyag-fogyasztás, a kifinomultság és a technológia mérlegelése után a Ford motorját találta kategóriája legjobbjának. Az 1,0 literes EcoBoost tavaly a világ első motorja lett, ami zsinórban háromszor is elnyerte az Év Motorja címet, 2012-ben pedig a „Legjobb Új Motor” titulust is megszerezte. Az európai piacon tíz modell kínálatában is szerepel az 1,0 literes EcoBoost egység, amit 2014-ben minden ötödik Ford vásárló megrendelt új autójához, sőt a Fiesta esetében ötből két vevő választotta ezt a blokkot.* A már bevált megoldások mellett a Ford most új módszerrel, a henger-lekapcsolás technológiájával kísérletezik, hogy még kedvezőbbé tegye az erőforrás üzemanyag-fogyasztását.


“Az 1,0 literes EcoBoost átformálta a kisméretű benzinmotorok szerepét az autóiparban, és bár egyre több vetélytársa akad, büszkék vagyunk arra, hogy továbbra is kategóriája legjobbjának bizonyult,” fogalmaz Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztési alelnöke. “E motor megalkotásában hatalmas szerepet játszott a vállalatunkra jellemző újító szellemiség, aminek révén a Fordnál sosem szünetel az új erőforrások fejlesztése.” A Ford tervező partnerével, a Schaeffler Group vállalattal közösen tesztel egy új, kettős tömegű lendkereket, ami még szélesebb terhelés- és fordulatszám-tartományban teszi lehetővé a hengerlekapcsolást, emellett pedig minimumra csökkenti a zaj, a vibráció és nyersesség szintjét. Az aacheni Európai Kutató és Innovációs Központ mérnökei már közúti teszteken vizsgálják a technológiát, amelyek révén akár 6 százalékos fogyasztáscsökkenés is elérhető. “A hengerlekapcsolás még az erőteljes méretcsökkentés eredményeként megalkotott motorok – például az 1,0 literes EcoBoost egység – esetében is látványosan csökkentheti az üzemanyagfogyasztást,” mondta el Carsten Weber, a Ford Európa fejlett hajtásláncokért felelős menedzsere. “Márpedig az autók hajtására használt új belsőégésű motorok fejlesztése során elsőrendű szempont a fogyasztás mérséklése.”

A Ford európai üzemeiben (a németországi Kölnben és a romániai Krajovában) gyártott, 100, 125 és 140 lóerős változatban készülő 1,0 literes EcoBoost motorokkal hajtott Ford-modellek ma már a világ 72 piacán kaphatók. Műszaki újításaiért az erőforrás 2013-ban elnyerte a nemzetközi Paul Pietch díjat, s az elmúlt évek során számos további elismerést szerzett, többek közt a Királyi Mérnöki Akadémia Colin Campbell Mitchell díját, a Nagy-Britannia Királyi Autóklubjának Dewar díját, valamint az amerikai Popular Mechanics magazin Áttörés Díját is. A Ford az első autógyártó, amelynek háromhengeres blokkja felkerült a Waard 10 Legjobb Motorjának listájára. A nagy teljesítményű, mégis üzemanyag-takarékos EcoBoost motorok globális kínálatában számos változat szerepel: a négyhengeresek közt megtalálhatók az 1,5, 1,6, 2,0 és 2,3 literes blokkok, a V6-os kategóriában pedig egy 2,7 és egy 3,5 literes erőforrást találunk. Ez utóbbi a vadonatúj Ford GT szupersportkocsihoz készült, ami 2016-ban a híres Le Mans-i versenypályán képviseli majd a márkát.


“A Ford 1,0 literes EcoBoost blokkja még mindig a méretcsökkentés legjobb példája,” vélekedett Dean Slavnich, a Stuttgartban megrendezett 17. Év Motorja verseny társelnöke, az Engine Technology International magazin szerkesztője. „Ez a fantasztikus háromhengeres fényesen bizonyítja, hogy a belsőégésű motorok fejlesztésében még ígéretes lehetőségek rejlenek.”

Ford Solymár2083 Solymár, Sport utca 23.

Telefon: +36 26 560 910
+36 26 560 920
+36 20 542 8283
+36 20 934 5345
Nyitvatartás  
Hétfő-Péntek 06:45-17:00
   
Szombat 09:00-13:00
Vasárnap Zárva

FordStore Solymár-M31152 Budapest, Városkapu utca 11.

Telefon: +36 1 265 5154
+36 1 265 5155
+36 1 265 5156
+36 20 417 2787
Nyitvatartás  
Hétfő-Péntek 07:00-17:00
Szerda 07:00-19:00
Szombat 08:00-13:30
Vasárnap Zárva

Ford Solymár-Esztergom2500 Esztergom, Visegrádi út 44.

Telefon: +36 33 509 400
+36 20 444 1440
+36 20 318 5665

Nyitvatartás  
Hétfő-Péntek 06:45-17:00
   
Szombat 09:00-13:00
Vasárnap Zárva