A Ford ma bemutatta a vadonatúj Mustangot.

A világ legkelendőbb sportkupéja teljesen újratervezett digitális műszerfalat, fejlett, új V8-as motort és markánsabb stílusú külsőt kapott – és ezzel megszületett minden idők legélvezetesebben vezethető Mustang modellje.

Musti1

„Piacra lépni a Mustang egy újabb generációjával magabiztos lépés egy olyan időszakban, amikor sok versenytársunk éppen felhagy a belsőégésű motoros járművekkel,” vélekedett Jim Farley, a Ford Motor Company vezérigazgatója. „A Ford azonban turbófokozatba kapcsol a belsőégésű motorokkal kapcsolatos terveiben, hálózatba kapcsolt technológiával és hibrid opciókkal gazdagítva a legjövedelmezőbb és legnépszerűbb autóinkhoz – amelyek mind a Ford Blue családba tartoznak –, ám emellett 2026-ig az elektromos járművekbe is 50 milliárd dollárt invesztál.”

A Mustang vonzerejét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a modellt immár 58 éve gyártják megszakítás nélkül, és eddig több mint 10 millió talált gazdára belőle. Az autó már filmek, tévéműsorok, videoklipek és számítógépes játékok ezreiben szerepelt, és máig a legtöbb lájkot begyűjtő jármű a Facebookon.

Az emberek tehát megszerették a Mustangot. Olyannyira, hogy a legutóbbi modell 2014-es bemutatása óta minden évben a Mustang nyerte el a világ legkelendőbb sportkupéja címet.

A teljesítmény zsigeri élménye

A kupé és kabrió karosszériával kapható Mustang új szintre emeli a sportosság fogalmát, amiben nemcsak tovább tökéletesített hardveres és szoftveres megoldásai segítenek, hanem az új Gen IV 5.0 V8-as motor is, amely még készségesebb gázreakciókkal és még nagyobb teljesítménnyel röpíti az autót.

“Még sosem vezettem olyan Mustangot, ami ennyire eltöltött volna a sportosság és a magabiztosság érzésével,” nyilatkozta Ed Krenz, a Mustang modellcsalád főmérnöke. “Akár az automata, akár a manuális váltóra szavazunk, a választható üzemmódokkal mindig a helyzetnek megfelelően finomhangolhatjuk a motor, a futómű és a kormány működését, így a kedvenc útszakaszainkon vagy a helyi versenypályán egyaránt mindig csúcsteljesítményre számíthatunk.”

A vadonatúj Mustang GT új szívórendszert kapott, kettős légbeömlővel és dupla fojtószelepház-kialakítással, ami minimumra csökkenti a szívási veszteséget, és nagyobb levegő tömegáramot garantál.

Musti2

Az akár hat interaktív és személyre szabható üzemmód optimális teljesítményt kínál számos vezetési helyzetben: a Normál, Sport, Csúszós út, Gyorsulás, Versenypálya2 és Egyéni beállításokban számos lehetséges profil biztosítja, hogy az autós mindig olyan gépet élvezhessen, ami a saját elvárásainak megfelelően működik. Egy-egy üzemmód kiválasztásakor a digitális műszerfalon életre kel egy nagy felbontású grafika.

A minden eddiginél készségesebb kormányreakciókról olyan megoldások gondoskodnak, mint a kormánykerék és a gumiabroncsok közti még közvetlenebb kapcsolat, vagy a gyorsabb kormányáttétel, ami tovább javítja az új autó kanyardinamikáját.

A GT változatban alapáras az a funkció, ami (a manuális sebességváltós kivitelekben) a kuplung kinyomásakor magasan tartja a motor fordulatszámát, fenntartva ezzel a nyomatékcsúcsot, hogy minden idők leginkább versenypályára termett Mustangja a lehető legjobb teljesítményt nyújthassa.

A GT vásárlói választhatnak a Ford tízfokozatú automata váltója és egy hatfokozatú manuális sebességváltó között. Az alapáras Performance csomagnak része a 19 colos könnyűfém keréktárcsa, a sportos hangolású, jobb tapadást nyújtó részlegesen önzáró differenciálmű, a 19 colos Brembo fékrendszer és az Aktív Szelepes Kipufogó, amellyel a motorhang a mindenkori vezetési helyzethez igazítható. Az opcionális MagneRide® 3 aktív felfüggesztés másodpercenként ezerszer ellenőrzi a körülményeket, és elektronikusan vezérelt folyadékáramlással állítja be az útviszonyokhoz legjobban illő csillapítási erőt.

Vezetőközpontú, interaktív digitális élmény

A hetedik generációs Mustang ikonikus vonalvezetésű karosszériája a modell eddigi legfejlettebb technológiájú, vezetőközpontú cockpitjét rejti, ami egyszerre foglalja magában a múltat, a jelent és a jövőt.

A leglátványosabb változás, hogy a tervezők elhagyták a Mustang tradicionális ‘kettős szemöldökvonalú’ felső műszerfal-kialakítását, helyet adva ezzel egy szinte áramló, üvegbevonatú, nyitott középső résznek, ahol rengeteg technológia összpontosul.

Musti3

Az új, vaskosabb, alul lapított karimájú kormánykerék mögött egy 12,4 colos digitális műszeregység látható, amelynek különböző dizájnjai egyéni ízlés szerint állíthatók be; itt jelennek meg az új, személyre szabható, és a kiválasztott üzemmódtól függően változó műszerek.

“Minden egyes pixelre odafigyeltünk,” mesélte Craig Sandvig, a Ford Mustang interakciós dizájn igazgatója. “A vezető kreatívan kiválaszthatja a számára fontos vezetési információkat, de azt is eldöntheti, milyen színekkel jelenítse meg mindezt, vagy választhat klasszikus Mustang-műszereket, sőt akár egy ‘nyugis’, minimalista képernyőt is létrehozhat.

Ez a digitális műszeregység egy közös üvegborítás mögött szinte egybeolvad a 13,2 colos SYNC 4 központi képernyővel4, amit a tervezők a vezető felé fordítottak. A kijelzők ergonomikus elrendezésének köszönhetően a vizuális jelzések könnyen leolvashatók, a kezelőszervek könnyen elérhetők, az összhatás pedig interaktív digitális élményt teremt.

A Mustang teljes egészében személyre szabható műszeregysége és belső hangulatvilágítása rézszínű, sötét tónusú fényekkel köszönti az utasokat, hasonló stílusban, mint a Mustang Mach-E SUV, és minden részlet egyénileg is beállítható. A műszerek és a kabin világításának színeit az autós maga választhatja ki, a műszeregység megjelenése pedig a kiválasztott üzemmódhoz igazodik. Az egyéni hangolású üzemmódok kiválasztásakor az autó beállításai vizuálisan is megjelennek a központi kijelzőn; ebben a videojátékokban használt Unreal Engine 3D szoftver segít, ami valós idejű leképzéseket készít. A jármű beállításai az interaktív érintőképernyőn módosíthatók, és a grafika elhúzásával az autó virtuálisan elforgatható.

“Tudtuk, mire vágynak a vásárlóink, így hát megterveztük az eddig legdigitálisabb Mustangot, de gondosan megtartottuk a legfontosabb dolgot: a vezetőközpontú cockpit-kialakítást,” mondta el Ricardo Garcia, a Ford utastér-formatervezési igazgatója. “Azzal, hogy eltávolítottuk némelyik fizikai kezelőszervet (például a rádió és a klíma gombjait), és áthelyeztük ezeket a digitális kijelzőre, a kutatások szerint ugyanolyan pozitív hatást értünk el a millenáris korosztálynál, a Z-generációnál és a tradicionális Mustang-tulajdonosoknál is.”

Az új generációs Mustang minden eddiginél vezetőbarátabb utasterében a friss hatású belső felületkidolgozásokat kifejezetten a márka számára tervezték. Az üléseket bőrrel kárpitozták, a műszerfal és az ajtók kapcsolópanelei lágy tapintású műanyagból készültek, a kormánykereket bőr borítja.

A magasabb felszereltségű modellváltozatok vásárlói kiválaszthatják, milyen színű varrás díszítse a kormánykereket, kérhetnek egyedi perforált mintát a középkonzolon átívelő kárpitra, és mindezt harmonikusan egészíti ki a biztonsági övek hasonló színű, aszimmetrikus csíkozása.

A középkonzolban helyet kaphat egy vezeték nélküli telefontöltő rekesz is, ami tágasabb lett, mert több funkciót helyeztek át innen az érintőképernyőre.

A Ford legújabb SYNC 4 rendszere teljesen kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto funkciókkal, 5 amelyeken keresztül zökkenőmentesen kezelhető a FordPass alkalmazás6. A tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E SUV-hoz hasonlóan a vadonatúj Ford Mustangban is rendelkezésre állnak a vezeték nélküli Ford Power-Up frissítések.

A tető első pereméhez beépített USB portok kényelmes megoldást kínálnak a menetrögzítő kamera csatlakoztatásához, így nem okoznak kellemetlenséget a kabinban tekergőző vezetékek.

A legmodernebb, kristálytiszta hangzást kínáló B&O rendszer 7 12 hangszóróból és egy mélynyomóból áll, és mindezt a Ford Elektronikus Hangzásjavítás technológiája egészíti ki, ami az élvezetes motorhangot közvetlenül az utastérbe sugározza.

Markánsabb dizájn, időtlen Mustang-elemekkel és több személyre szabási lehetőséggel

A hetedik modellgeneráció dizájnja is a modell múltjából táplálkozik, de a formavilág modernebb, dinamikusabb lett, így a Mustang még több korosztály számára lesz vonzó.

A jellegzetes, hármas osztású gépháztető mélyre húzott, vízszintes ‘szemöldökvonala’ alatt új LED fényszórók láthatók, ami hatásosabb megjelenést kölcsönöz a ’60-as évek dizájnját idéző orr-résznek, ugyanakkor optimális védelmet is nyújt a gyalogosok számára. A szépen ereszkedő tetővonal, a rajtnál térdelő futókra emlékeztető kiállás és a rövidebbre vett hátsó túlnyúlás is az első modellgenerációt juttatja az ember eszébe.

Az autó hátsó részén egy új, éles vonalakkal határolt, jellegzetesen háromosztatú hátsó világítás kapott helyet. A még kiegyensúlyozottabb aerodinamikai teljesítmény érdekében a mérnökök a hátsó diffúzort is áttervezték.

A Mustang történetében most először mindegyik modellváltozat saját orr-résszel készül, hogy minden vásárló kiválaszthassa az egyéniségéhez legjobban passzoló látványvilágot. A legfontosabb Mustang-kivitel, a GT hűtőrácsán nagyobbak a nyílások, hogy több levegő áramoljon a motortérbe; ez a megoldás már első pillantásra egyértelművé teszi az autó erejét és teljesítményét. A légellenállás is tovább javult a gépháztető új légbeömlői és az első légterelő szoknya áttervezésével.

“A GT különleges stíluselemei arról árulkodnak, hogy a Ford Performance beváltja az ígéreteit,” nyilatkozta Christopher Walter, a Mustang GT formatervezési igazgatója. “Az új Mustang karosszériája kifinomultabb és dinamikusabb, de a forma továbbra is bravúrosan arányos és időtlen.”

 A Mustang kabrió változata maximális szabadságérzetet kínál. A teljes egészében bélelt és szigetelt vászontetőt egyetlen gombnyomással lehet nyitni-zárni. A kompakt tetőkialakításnak és a független hátsó futóműnek köszönhetően a csomagtér olyan tágas, hogy akár két golftáska is elfér benne.

A gépháztetőt felnyitva új motorburkolatot látunk, valamint egy feketére festett rugótorony-merevítő rudat; a vezetékkötegek, az üzemanyag- és fékvezetékek gondos elrendezése kifejezetten esztétikus látvánnyá varázsolja a Mustang lüktető szívét. Amikor a vezető az autó felé közelít, animált üdvözlő fények és Mustang-specifikus üdvözlő képernyők villannak fel.

A vadonatúj Mustang 12 színváltozatban rendelhető meg, amelyek közt három új árnyalat is található: a Blue Amber, a Vapor Blue és a Yellow Splash. A vásárló választhat a fekete és vörös Brembo féknyergek közül (mindegyiket Mustang embléma díszíti), és két új formavilágú 19 colos könnyűfém keréktárcsa is megjelenik a kínálatban.

Több biztonsági rendszer, több technológia

A Mustang Mach-E SUV-hoz hasonlóan az új kupét és kabriót is felszerelték a Ford új generációs vezetéssegítő rendszereivel, köztük a Sebességkorlátozás Felismeréssel, a Stop & Go funkcióval kiegészített Intelligens Adaptív Sebességtartó Automatikával, a Sávközép Asszisztenssel, a Kikerülő Kormányzási Asszisztenssel és a Tolatási Fékasszisztenssel8. További fontos technológia még az Aktív Kátyúmérséklés, ami folyamatosan ellenőrzi a futóművet, a karosszériát, a kormány- és fékparancsokat, és ennek megfelelően szabályozza a futómű reakcióit. Az Ellopott Jármű Szolgáltatás 9 (a lopás esetén 24 órában működő FordPass 6 funkció) szintén új a Mustang kínálatában.

Az autósok a FordPass alkalmazással folyamatos kapcsolatban állhatnak Mustangjukkal, olyan távvezérléses szolgáltatásokat élvezve, mint a jármű távoli beindítása és leállítása, az ajtók nyitása-zárása, a beindítás idejének előre beállítása, a jármű megkeresése és a műszaki állapot ellenőrzése10. A FordPass alkalmazás fontos járműinformációkat közvetít a tulajdonosnak, többek közt az üzemanyag és a motorolaj szintjét, a szerviztörténetet és a garanciával kapcsolatos adatokat.

Az új Mustang Dark Horse páratlan versenypálya-képességeket kínál

Az új Mustang GT-vel egy időben mutatkozik be a Mustang Dark Horse változat is, ami látványosan testesíti meg az autó versenypálya-képességeit, emellett pedig remek alapot kínál a márka motorsport-ambícióihoz.

A hetedik generációs Mustang sportosságára, dinamikus formavilágára és digitális élményeire építkezve a Dark Horse sorozat olyan precíziós tervezéssel készült, amelynek fókuszában a versenypálya-használat állt.

„Fogtuk a vadonatúj Mustangot és új 5,0 literes V8-asunkat, felcsavartuk a teljesítményét, tökéletesítettük az aerodinamikát, a gumikat, a kormányzást, majd egy interaktív cocpitet is építettünk hozzá, így az autó minden eddigi 5,0 literes Mustangunknál jobb lett,” mondta el Krenz.

Ennek a Mustangnak a szíve a vadonatúj Gen IV V8 blokk nagyobb teljesítményű változata új vezérműtengelyekkel, egyedi Dark Horse tuninggal és dupla fojtószelepház-kialakítással, ami kétszer annyi friss levegőt juttat a motorba. A Dark Horse alapáron egy különleges hatfokozatú TREMEC manuális sebességváltóval készül (exkluzív, 3D nyomtatással készített titán váltógombbal), vagy a Ford tízfokozatú automatájával, ami a kormánykerék váltófüleivel is kapcsolható.

Ugyancsak alapáras a Performance csomag is, ami kimagasló képességekkel ruházza fel az autót, olyan megoldások révén, mint a kiegészítő motorolaj-hűtő, a váltóolaj-hűtő (az automata sebességváltóhoz), az egyedi kialakítású és kisebb tömegű radiátor, az erősebb és strapabíróbb hűtőventilátorok, illetve a hátsó tengely hűtése. A szériában kínált Torsen részlegesen önzáró differenciálmű optimális tapadást biztosít a jobb gyorsítás és a kiegyensúlyozott ívmenet érdekében.

A csomagnak a különleges futóműtuning is része, nagyobb hátsó stabilizátorrudakkal, nagy teljesítményű első lengéscsillapítókkal, 19 colos, hatdugattyús Brembo első fékekkel és nagyobb féktárcsákkal, rugótorony-merevítéssel, hátsó K-merevítővel, nagyobb hátsó kerekekkel (19 x 9 col elöl és 19 x 9,5 col hátul), valamint Pirelli P Zero PZ4 gumiabroncsokkal. Mindezt alapáron kínált MagneRide® futómű egészíti ki, ami országúton és versenypályán egyaránt optimális teljesítményt nyújt.

Musti4

A versenypályán új technológiát honosít meg az elektronikus szabályozású drift fék, ami biztosítja, hogy a hátsókerékhajtású Mustang szabadon driftelhessen, miközben maga a fékkar mind látványában, mind funkciójában megegyezik a hagyományos, mechanikus kézifékkarral. A Performance Elektronikus Parkolófék remek megoldás a kezdők számára, hogy megtanulják és gyakorolhassák a driftelést, ugyanakkor versenykész rendszerként szolgál a profi pilóták számára.

A Mustang Dark Horse számos vizuális megkülönböztető elemet is kapott, amelyek látványosan kihangsúlyozzák az autó vezető szerepét a hetedik modellgenerációban, egyúttal pedig versenypálya-képességeit is fokozzák.

„Mindez jóval több egy új névnél. A Dark Horse új formanyelvet honosít meg a Mustang világában, ami tökéletesen illik az autó kettős jellegéhez, vagyis hogy egyszerre kínál lenyűgöző országúti- és versenypálya-teljesítményt,” nyilatkozta Joel Piaskowski, a Ford Design globális igazgatója. “A vizuális változások kívül-belül azt üzenik, hogy a Dark Horse tervezőinek egyértelmű célja a teljesítmény volt. A szerkezeti változások pedig tökéletesen megvalósítják ezt a célkitűzést, így a vezető még magabiztosabb és élvezetesebb autózásra számíthat.”

A sötétített LED fényszórókat keretező, erőteljes árnyékoló grafika jól illik a csillogó feketére fényezett hűtőrácshoz, a trapéz alakú ‘orrlyukakhoz’ és a lökhárító újratervezett alsó részéhez. A mélyebbre engedett oldalsó légterelő szoknyák, az egyedi, versenyautós diffúzor és a sötétített, négyszögletes kipufogóvégek szintén azt hangsúlyozzák, hogy ez az autó pályaversenyzésre született.

A hagyományos Mustang emblémákat az új Dark Horse logó helyettesíti az első sárvédőkön, a csomagtérajtón és a küszöbökön, a hűtőmaszkon pedig a híres vadló-figura Dark Tarnish árnyalatú eloxált változata látható. Az utastérben szintén egyedi Dark Horse emblémák kerültek a Mustang logó helyére a műszerfalon és a digitális kijelzőkön, és minden egyes autó saját alvázszámot kap.

„Ez az első alkalom, hogy a Mustangon szemből látható a vágtázó ló,” mondta Piaskowski. “Ez a ló agresszív, kicsit fenyegető, és az árnyékból tör ki, hogy győzzön.”

Kizárólag a Mustang Dark Horse kínálatában jelenik meg a Blue Ember metálfényezés; ez egy hűvös, sötét árnyalat, ami a fény hatására melegen csillog, utánozhatatlan megjelenést kölcsönözve ennek az egyébként is különleges autónak. A tetőre és a motorháztetőre ragasztott vagy festett grafikák sokféle színben és stílusban rendelhetők meg. Az opcionális Appearance csomag sötét Notorious Blue színű Brembo féknyergeket kínál, amelyeken világosabb Grabber Blue árnyalatban látható az embléma.

A vaskosabb és alul lapított karimájú kormánykeréken eloxált ezüstszínű váltókarok találhatók, valamint egy hüvelykujjal elérhető üzemmódváltó kapcsoló; a volánt Indigo Blue színű varrás díszíti, és a karima belső részét velúr bőr borítja. Mindezek mögött látható a 12,4 colos digitális műszeregység, személyre szabható kijelzővel és a választott üzemmódhoz illő műszerekkel.

Az ajtók, az ülések, a váltószoknya és a középkonzol kárpitozását is kék cérnával varrták, és a látványt stílusosan egészítik ki a kék színű biztonsági övek. A Dark Horse Appearance csomag mindezt különlegesen perforált Deep Indigo Blue ülésekkel egészíti ki, amelyek felszíne alól kék árnyalat dereng elő.

A többi Mustangból már ismerős ezüstszín helyett ebben az autóban csillogó, sötét Black Alley metálfényezést kapnak a kapcsolópanelek és a levegőbefúvók. A hatfokozatú TREMEC manuális sebességváltóval szerelt Dark Horse modellek cockpitjének központi eleme az eloxált kék színű titán váltókar, ami megakadályozza a melegedést.

A Dark Horse utasterében a legújabb B&O 7 hangrendszer szól 12 hangszóróval és egy mélynyomóval.

A Dark Horse vezeti a Mustang visszatérését a globális motorsportba

A Dark Horse alapozza majd meg, hogy a Mustangok újra megjelenjenek az olyan versenysorozatokban, mint a GT3, a GT4 és a NASCAR.

“A vadonatúj Mustangnak ott a helye a motorsport világában, és a Dark Horse képességei tökéletesek erre,” mondta Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsports globális igazgatója. „Már lendületesen dolgozunk versenyprogramunkon, és biztosak vagyunk benne, hogy megvan a megfelelő autónk a sikerhez.”

A Dark Horse S változat a közúti, sorozatgyártású Dark Horse modell lecsupaszított versenygép-kivitele. Az autóból minden olyan alkatrészt és kárpitozást kiszereltek, ami nem létfontosságú. Az utasteret egy FIA-szabványú bukókeret merevíti, és biztonsági hálók, versenyülések és gyorscsatlakozós versenykormány kerültek az autóba. A versenypályán elvárt biztonságról többek közt elektromos leválasztó rendszer és tűzoltó rendszer gondoskodik.

A Ford visszatér a gyári támogatású GT3 sorozatba egy vadonatúj Mustang GT3 IMSA versenygéppel, ami szintén megvásárolható lesz; a kezdést a 2024-es Daytona 24 órás futamra időzíti a márka. A Ford Performance és a Multimatic közös munkájával épített Ford Mustang GT3-ast egy 5,4 literes V8-as motor hajtja, világszerte biztosítva a vásárlók számára egy Ford Mustang potenciálját a hosszútávú futamokon.

A 2023-as évadban egy új Mustang GT4 is bemutatkozik majd, ami szintén elérhető lesz a globális GT4 géposztályokban az IMSA, az SRO és a FIA GT bajnokságokban. A Mustang új változata is bemutatkozik az Ausztrál Supercars versenysorozatban, és a következő években új tervezésű modellek jelennek meg a NASCAR Kupán és az NHRA Factory X géposztályban.

Az új Ford Mustang California Special immár Európában is valóra váltja a kaliforniai álmot

Az Amerika nyugati partvidékének stílusát megtestesítő modell megérkezett Európába. A Ford Mustang California Special a modell története során most először jelenik meg a kontinens Ford márkakereskedéseiben.

2022 MUSTANG CALIFORNIA 20 1

Az 1968-as eredeti modellváltozat szabad szellemiségét idéző új California Special kizárólag kabrió karosszériával készül, aminek a hátrahajtható vászontető klasszikus megjelenést kölcsönöz. Az autó egyedi dizájn-csomaggal kapható, olyan részletmegoldásokkal, mint a különleges emblémák, a 19 colos könnyűfém keréktárcsák vagy a speciális ‘színváltó’ matricák; az egészre pedig a Ford karizmatikus, 450 lóerős V8-as blokkja teszi fel a koronát.

A Mustang California Special utasterét úgy alakították ki, hogy az autóban utazók tökéletesen kiélvezhessék a nyílt utak szabadságérzetét (bármilyen legyen is az időjárás), és a különleges California Special stílus itt is gyönyörűen érvényesül. A vásárlók alapáron kapják a fűthető/hűthető első üléseket, a 12 colos, személyre szabható műszeregységet és a fejlett SYNC 3 konnektivitási rendszert, ami lehetővé teszi, hogy a vezető egyszerű hangutasítással hívja elő kedvenc utazós lejátszási listáját, vagy megtalálja a legközelebbi tengerparti strandhoz vezető utat.

A Ford egy ma közzétett új videóval harangozza be, hogy a Mustang California Special megérkezett Európába; a film érzékletesen adja vissza a Mustang szellemiségét és azt, hogy Kalifornia nemcsak egy állam, hanem egy hangulat is, ami mindig és mindenhol szabadságérzettel tölti el az embert.

“A California Special fontos része a Mustang amerikai múltjának, és igazi szimbóluma mindannak, amiről a Mustang szól: a vezetés örömének és a nyílt út kínálta szabadságnak. Ezek az ideálok nemcsak az amerikai, hanem az európai autórajongók lelkében is ott élnek, így már ideje volt, hogy az itteni vásárlók megtapasztalják a stílus, a teljesítmény és a vezetési élmény egyedülálló California Special keverékét,” mondta Matthias Tonn, a Ford Európa Mustang programjának főmérnöke.

2022 FORD MUSTANG CALIFORNIA 2

A klasszikus dizájn felidézésével

Amikor a ma már legendásnak számító Ford Mustang 1964-ben megjelent az utakon, Amerika-szerte tulajdonosi klubok alakultak, amelyeknek sok regionális márkakereskedő saját, helyi tervezésű dizájnt is kínált. Az egyik ilyen kivitelt az 1967-es Shelby GT kupé prototípus ihlette – és ez kapta a California Special nevet.

Az eredeti változatot feketére festett hűtőrács, ködfényszórók és a karosszéria oldalán végigfutó versenycsíkok díszítették (a sávok az új hátsó-oldalsó légbeömlők előtt végződtek), ráadásul az autót egy Shelby-stílusú légterelővel is kiegészítették. A Ford 1968-ban korlátozott darabszámban gyártotta ezt a lenyűgöző modellváltozatot.

2022 FORD MUSTANG CALIFORNIA 12

Az új California Special – ami kizárólag nyitható vászontetővel készül, tisztelgésként az ‘Aranyállam’ mediterrán klímája előtt – az eredeti változatot idézi Ebony Black fényezésű méhsejtmintás hűtőrácsával, Race Red színű GT/CS emblémáival, illetve fekete-vörös-szürke versenycsíkozásával. A GT/CS emblémákat is magukban foglaló sávok az autó elegétől egészen a hátsó légterelőig nyújtóznak, és egy titkos ‘California Special’ feliratot is rejtenek, ami esti fényviszonyok közt alig látható, de az erős napfényben szinte felragyog.

Az eredetihez hasonlóan az aerodinamikai fejlesztések most is a V8-as blokk teljesítményét hangsúlyozzák; jó példa erre a nagyobb első légterelő és az opcionális hátsó-oldalsó légbeömlő. Hátul egy California Special tanksapka-imitáció is látható a négy kipufogóvégződés felett. Az egyedi ötküllős könnyűfém keréktárcsák tovább fokozzák az autó exkluzivitását. Az első 19 x 9 colos és a hátsó 19 x 9,5 colos keréktárcsák Carbonised Grey színűek, akárcsak az első légterelő, az oldalsó spoilerek és a hátsó diffúzor. A motorházban a toronymerevítőn California Special embléma látható.

Az autó kilencféle külső fényezéssel rendelhető meg, köztük a jellegzetes Grabber Blue és Cyber Orange árnyalatokban; a kontrasztos, fekete vászontető 8 másodperc alatt alakítja át a Mustangot kupéból karcsú kabrióvá.

A Mustang California Special különlegességét számos egyedi dizájn-megoldás és kényelmi funkció hangsúlyozza ki. Az alapáras fűthető/hűthető első ülések komfortos utazást kínálnak nyitott tetővel is, legyen akár nyár vagy tél. A bőrborítású üléseket és ajtóburkolatokat részben szürke Miko® velúrral kárpitozták (ez a környezettudatos, szintetikus anyag újrahasznosított poliészterből készül), és a felületeket vörös varrás díszíti. Az üléseken és a padlószőnyegeken dombornyomású GT/CS logó, a műszerfal Carbon Hex alumínium betétjén pedig egyedi Mustang California Special embléma látható.
A Ford SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszert1 arra tervezték, hogy a lehető legkellemesebbé varázsolja az utazást; a vezető természetes hangutasításokkal és a 8 colos központi érintőképernyőn keresztül is kezelheti a csatlakoztatott okostelefonok, az audiorendszer, a navigáció és klímaberendezés funkcióit. A berendezés kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto 2 rendszerekkel, amelyek felár nélkül elérhetők, az internetkapcsolatról pedig az alapáron kínált FordPass Connect modem gondoskodik.3

Az ugyancsak alapáras vezetéssegítő technológiák listáján megtalálható az Ütközésre Figyelmeztető rendszerrel és Sávelhagyásra Figyelmeztető rendszerrel kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika4 is, ami segít, hogy a mindennapos autózás a lehető legkevésbé legyen fárasztó, és a stresszoldáshoz a nyitható tetőnek köszönhető végtelen fejtér is nagyban hozzájárul.

Good vibrations

A Mustang California Special 5,0 literes Ford V8-asa (450 lóerővel és 529 Nm forgatónyomatékkal5) olyan teljesítményt és hangzást kínál, ami tökéletesen illik egy különleges Mustanghoz.

A Ford hatfokozatú, manuális sebességváltójábanfordulatszám-szabályozó technológia biztosítja a zökkenőmentes fokozatváltásokat és a sportos lendületet; ezzel a váltóművel az autó 4,8 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára. A Ford fejlett 10 fokozatú automatájával 4,5 másodpercig tart a százas sprint.

Az automata sebességváltó a választható Normál, Sport, Versenypálya és Havas/Vizes út üzemmódoknak4 megfelelően optimalizálja a teljesítményt, így a vezetés mindig élvezetes, akár a legendás amerikai 66-os úton suhan, akár a híres német A6-os autópályán száguld a Mustang. A Jó Szomszéd üzemmód az előre beprogramozott napszakokban erősen visszafogja a hangerőt, hogy az autó ne zavarja a szomszédok pihenését.

2022 FORD MUSTANG CALIFORNIA 7

A kifogástalan tapadást és ívmeneti stabilitást az alapáron kínált részlegesen önzáró differenciálmű és a külön rendelhető MagneRide®6 lengéscsillapítók biztosítják. Ez utóbbi rendszerben a lengéscsillapítót különleges hidraulikafolyadék tölti ki, s ha ezen a folyadékon áram halad át, a csillapítás mértéke azonnal megváltozik. Mindezt a kerekek mozgását ezredmásodpercenként mérő szenzorok vezérlik.

Bemutatkozik a Ford Ranger négyféle Special Edition változata

A Ford egyik legsokoldalúbb modellje a Ranger pickup – és ez a sokféleség nemcsak az autó használhatóságára, hanem vevőkörére is igaz. Éppen ezért a Ford négyféle Special Edition változatot is készített a Rangerből, amelyek pontosan olyan egyedi, karakteres egyéniségek, mint vásárlóik, így mindenki megtalálhatja az igényeihez és egyéniségéhez pontosan illő kivitelt.

Az új Special Edition modelleket, vagyis a Raptor, az MS-RT, a Stormtrak és a Wolftrak változatokat a múlt héten próbálhatták ki először a cseh, lengyel és magyar újságírók, méghozzá egy igazán különleges helyszínen, a magyarországi Hungaroring Off-road Centrumban. A tesztelőkre itt egy hamisítatlan Ranger-kaland várt, ahol extra kemény körülmények között tapasztalhatták meg azt a kivételes teljesítményt, erőt és élményt, ami a Ford pickupja nyújt a lendületes, sodró hangulatú terepezés közben. A 30 hektárnyi erdős területre épített Hungaroring Off-road Centrum több mint 20 kilométeres úthálózatát rengeteg természetes terepakadály tarkítja, amelyeken mindenki felfedezhette a négy különféle Ranger Special Edition modell tudását, egyéniségét és vérmérsékletét.

Ranger Raptor: extra keménység, alapáron

MGR IMAGES GM20211115 058 1

Európa legnagyobb darabszámban eladott pickupjának legkeményebb és legerősebb változata, a Ranger Raptor ezentúl még vonzóbb lesz a vásárlók számára, mivel a Ford ma mutatja be az új Ranger Raptor Special Edition modellváltozatot.

Az exkluzivitás érdekében csak korlátozott darabszámban gyártott Ranger Raptor Special Edition még markánsabb, tekintélyt parancsoló külső megjelenést és prémium utasteret kínál, olyan különleges megoldásokkal, mint a versenyautós csíkozás vagy a vörös belső dekorációs elemek.

A limitált példányszámú autó főszerepet kapott a “The Good, the Bad and the Bad-RSE” című spagettiwesternben is, amelyben megismerhettük a Ranger Raptor Special Edition újonnan megformált stílusát és magabiztos mozgását a terepen – és persze a Ranger-család többi különleges tagját, például az új Wolftrak és Stormtrak kiviteleket, illetve a rally-versenyek hangulatát idéző Ranger MS-RT változatot is.

A Ranger Raptor fejlesztését végző Ford Perfomance csapat célja a legkeményebb Raptor modell megalkotása volt, ezért az autó ultra-erős alvázzal, egyedi futóművel és gumiabroncsokkal, valamint nagy teljesítményű EcoBlue dízelmotorral készült, tökéletesen kiszolgálva az izgalmakra vágyó outdoor-rajongók és a megszállott terepezők igényeit.

“Az új Ranger Raptor Special Edition még drámaibb stílussal gazdagítja ‘vasderekú’ pickupunkat; olyan egyedi külső és belső megoldásokkal, amelyek még különlegesebbé és vonzóbbá teszik ezt a terepre termett modellt,” mondta el Szabó Attila, a Ford Magyarország és Csehország ügyvezető igazgatója.

A látványos Performance Blue, Conquer Grey és Frozen White fényezésekkel megrendelhető Ranger Raptor Special Edition gépházán, tetőlemezén, alsó karosszériaelemein, hátsó sárvédőin és platóhátfalán végigfutó, vörössel szegélyezett, dupla fekete versenycsíkozás hatásosan hangsúlyozza ki a pickup nagy teljesítményét.

Szintén különleges dizájn-megoldás az első vonószemek vörös festése, illetve a kerékjárat-szélesítések, az első-hátsó lökhárítók, a kilincsek és a jellegzetes, dombornyomású hűtőrács matt fekete fényezése, amelyek még az autó alapjául szolgáló Raptor szürke külső kiegészítőinél is markánsabb benyomást keltenek.

A Ranger Raptor Special Edition dupla kabinos kivitelben készül, és az utastér egyedi, sportos hangulatáról a kormánykerék, a műszerfal és az ajtóburkolatok vörös varrásai gondoskodnak. A Ford Performance mérnökei úgy tervezték meg a bőrüléseket, hogy azok a kemény terepen és a tüköraszfalton egyformán kényelmesek legyenek és tökéletes megtámasztást adjanak. Az autó exkluzív jellegére a kizárólag a Special Edition kivitelhez kapható Raceway Grey műszeregység teszi fel a koronát.

A Special Edition változatban is a Ranger Raptor nagy teljesítményű futóműve található. A Raptor nagy sebesség mellett is kiválóan helytáll a kemény terepen, amiről az XLT változathoz képest 150 mm-rel kiszélesített nyomtáv és 51 mm-rel megemelt hasmagasság gondoskodik.

Az egyedi felfüggesztés első kettős keresztlengőkarjai alumíniumból készülnek, a hátsó futómű multi-link rendszerű. A Pozíció Érzékelő funkcióval kiegészített FOX lengéscsillapítókkal mindig a pillanatnyi útviszonyoknak megfelelően változik a csillapítás mértéke, a Grabber AT3 terepgumik pedig még a laza talajon is maximális tapadást biztosítanak.

A Ranger Raptor Special Edition változatot a Ford 2,0 literes EcoBlue Bi-turbo dízelmotorja hajtja, amelynek 213 lóerős teljesítményét és 500 Nm forgatónyomatékát1 a Ford Mustang sportkocsikból ismert, gyorsan kapcsoló 10 fokozatú automata sebességváltó továbbítja a kerekekhez. A Ranger Raptor vezetője a Terepvezérlési rendszer beállításai közül választva igazíthatja az autó viselkedését az adott terep- vagy útviszonyokhoz; e beállítások egyike a Baja üzemmód, ami úgy hangolja át az autó reakcióit, hogy optimális legyen a nagy sebességű terepezéshez (pontosan úgy, ahogyan a híres Baja Sivatagi Rallyn szükséges).

Ford Ranger MS-RT: nagyvárosi stílus, erőtől duzzadó formák

Az új Ranger MS-RT nem más, mint Európa legkelendőbb pickupjának nagy teljesítményű, exkluzív utcai változata, amelynek kifejlesztésében a rallye világából ismert M-Sport specialis MS-RT csapata is közreműködött. A közös munka végeredménye egy hamisítatlan motorsport-hangulatú, prémium felszereltségű és egyedi, kézi kidolgozású autó lett. Az új jármű a Ranger Wildtrak kivitelre épül, felhasználva annak gazdag felszereltségét, egytonnás teherbírását és Super Cab illetve Double Cab karosszériaváltozatait.

MGR IMAGES GM20211114 043

A Ranger MS-RT egyik különlegessége a kézi munkával kialakított orr-rész, méhsejt-mintázatú szénszálas hatású hűtőráccsal és beépített ködfényszórókkal. Az autó oldalról nézve is nagyon mutatós; a sportos, markáns benyomást tovább erősítik 20 colos OZ Racing könnyűfém keréktárcsák, az erőteljes sárvédő-szélesítések és a feltűnő küszöbelemek. A Frozen White, Sea Grey és Agate Black fényezéssel megrendelhető autó látványvilágára szénszál-hatású tükörburkolat, áramvonalas bukócső és MS-RT emblémák teszik fel a koronát.

A Ranger MS-RT kabinjának prémium bőrkárpitjait narancssárga varrás díszíti. A hangulatvilágítás és a fűthető első ülések kellemes környezetet teremtenek, a padlószőnyegek és küszöbborítások MS-RT mintázata egyediséget sugall. Az utasok szórakoztatásáról és kommunikációjáról, illetve a navigációról a 8 colos érintőképernyővel összekötött SYNC 3 rendszer gondoskodik, a parkolást – vagy az utánfutó csatlakoztatását – pedig a tolatókamera varázsolja egyszerűvé.

A Ford izmos, 213 lóerős 2.0 EcoBlue Bi-turbo dízelmotorja kimagasló teljesítményt és vonóerőt kínál, miközben személyautós kifinomultsággal és alacsony üzemanyag-fogyasztással mozgatja az autót.

A Ford Mustangból ismert 10 fokozatú automata sebességváltóhoz csatlakozó erőforrás 500 Nm forgatónyomatéka magabiztosan megbirkózik az 1098 kg tömegű szállítmánnyal és a 3500 kg vontatott tömeggel. A Ranger kapcsolható négykerékhajtása optimális terepképességet kínál, és ha a vásárló lendületes zenéket szeretne hallgatni, a márkakereskedésben egy app-vezérlésű Maxhaus hangsugárzót is rendelhet az autójához.

Az MS-RT a Ford által minősített járműátalakító cég, amely régóta együttműködik már a Ford motorsport-partnerével, az M-Sporttal, hatékonyan használva fel a Rally Világbajnokságon gyűjtött tapasztalatokat arra, hogy megalkossák a Ford piacvezető haszongépjárműveinek látványosan módosított változatait.

Végre tehát a Ford One-Stop Shop kínálatának legújabb darabja, a Ranger MS-RT is megjelenik a Ford márkakereskedésekben megrendelhető átépített modellek sorában, amelyben olyan autók szerepelnek, mint a Transit Custom és Transit Connect MS-RT áruszállítók és a Transit Custom Nugget lakóautó.

„A Ranger MS-RT azok számára készült, akik sokra tartják a Ranger komoly munkabírását, de emellett MS-RT sorozatunk motorsportos hangulatára és kézi kidolgozására is vágynak,” nyilatkozta Bagyó Dávid, a Ford Magyarország haszongépjármű igazgatója. „Ez a látványos autó hatásosan elegyíti a Ford évtizedeken átívelő pickup-sikertörténetét és a versenypályák hangulatát – és a végeredmény egy vonzó megjelenésű, mégis kemény kiállású munkagép.”

Ranger Stormtrak: a természet ereje

A Ranger Stormtrak egy prémium pickup, amely különleges stílusával és kiegészítőivel az olyan vásárlókat vonzza majd, akik értékelik az aktív munka- és életstílusukhoz illő, kivételes képességeket és a gazdag felszereltséget. A prémium Ranger Wildtrak sorozatra épülő új kivitel még gazdagabb felszereltséget, magasabb szintű kényelmet és egyedi burkolatokat kínál. A korlátozott darabszám biztosítja, hogy a tágas hátsó üléssort kínáló duplakabinos és hosszabb platóval készülő nyújtott kabinos kivitelek kifejezetten exkluzív autónak számítsanak.

MGR IMAGES GM20211115 032

Mindegyik Ranger Stormtrak modellben a Ford legerősebb 2,0 literes 213 lóerős EcoBlue Bi-turbo dízelmotorja hajtja, amelynek 500 Nm forgatónyomatéka lenyűgöző vonóerőt biztosít. A kényelmes országúti autózásról az alapáras, kapcsolható négykerékhajtás gondoskodik, és a motorhoz tízfokozatú automata sebességváltó csatlakozik.

A Ranger Stormtrak különlegessége a látványos Rapid Red fényezés, amit exkluzív, piros légbeömlőbetétek egészítenek ki, még jobban kihangsúlyozva az orr-rész erőteljes stílusát. A LED fényszórók és az alsó védőelemek szintén alapáron járnak az autóhoz, amihez Frozen White és Blue Lightning fényezés is rendelhető. A Ranger Stormtrak látványát még markánsabbá varázsolja a gépháztető és az oldalsó karosszériaelemek matricázása, a vaskos, háromdimenziós emblémák, a fekete hátsó lökhárító és a sportos szélterelő elem.

Mindemellett az alapfelszereltség része még a platóbélés, a raktérmegosztó elem és a Ford új motoros csomagtérrolója is, ami kényelmesebbé és praktikusabbá teszi a rakományok szállítását. A népszerű Wildtrak-sorozathoz hasonlóan a Ranger Stormtrak is 1,0 tonnás hasznos teherbírást és 3500 kg vontató képességet kínál. 

A Ranger Stormtrak utasterét prémium kidolgozás és praktikus kialakítás jellemzi. A csak a Stormtrak változathoz kapható üléseket ugyanolyan bőrkárpit borítja, mint az ikonikus Ranger Raptorban; a bőrt dombornyomású Stormtrak-emblémák díszítik, a párnázatot pedig tartós szövetbetétek egészítik ki. A belső felületek sötét grafit színűek, és a kárpitokat piros fonallal varrják.

Ranger Wolftrak: meghódítja a vadont

MGR IMAGES GM20211115 062

A Ranger Wolftrak egy kalandra termett, kemény gép; ezt az autót olyan embereknek tervezték, akik a szabadban dolgoznak, és komoly off-road tudást várnak el autójuktól, ám ezzel együtt komfortos és vonzó járműre is vágynak. A Ranger XLT-sorozatra épülő Wolftrakban a Ford 2,0 literes, 170 lóerős EcoBlue dízelmotorja dolgozik, és a vásárlók választhatnak a hatfokozatú manuális és a tízfokozatú automata sebességváltók közül. 

A menet közben kapcsolható négykerékhajtás, az elektronikusan zárható hátsó differenciálmű és a terepgumik alapáron járnak az autóhoz, ami így a legkeményebb terepeken is megállja a helyét, és a felező fokozat segítségével a meredélyeken és a laza talajon is kiválóan boldogul.

A Ford arra számít, hogy a Ranger Wolftrak egyaránt vonzó lesz majd a mezőgazdasággal, erdőgazdálkodással vagy outdoor sporttevékenységekkel foglalkozó vállalkozások, illetve a magánemberek számára. Az 1,0 tonnás hasznos teherbírás és a 3500 kg vontató képesség komoly szállító kapacitást jelent, és az autóhoz platóbélés is jár. Az opcionális, kézzel működtethető platóborítás vagy az Aeroklas platófelépítmény ennél az autónál egyedi matt fekete színű, ami jól passzol a Ranger Wolftrak sötét árnyalatú külső kiegészítőihez.

A kizárólag a Ranger Wolftrak kínálatában szereplő, hosszan hátranyúló, sportos bukócső nemcsak az autó külső megjelenését varázsolja különlegessé, hanem a különféle szállítmányok rögzítéséhez is praktikus segítséget nyújt. Az impozáns Conquer Grey fényezéshez jól illik a hűtőrács, az alsó védőelemek és a 17 colos könnyűfém keréktárcsák fekete színe, de a vásárlók Sea Grey árnyalatú fényezést is rendelhetnek autójukhoz. A pickup különleges stílusára a sötétített Wolftrak emblémák teszik fel a koronát.

A Ranger Wolftrak kabinjának különlegességei a Wolftrak emblémák, a matt fekete műszerfal és ajtóbetétek, illetve a strapabíró, minden évszakban használható padlószőnyegek. A 8 colos érintőképernyővel összekapcsolt SYNC3 konnektivitási és navigációs rendszer alapfelszerelés.

“A vásárlók imádják a Ranger látványos stílusát és keménységét, ezért úgy építettük meg az új Stormtrak és Wolftrak változatokat, hogy még többet nyújtsanak e téren,” mondta el Bagyó Dávid, a Ford Magyarország haszongépjármű igazgatója. “A Stormtrak lenyűgöző látványa és fényűző felszereltsége jól illik az aktív életstílushoz, a Wolftrak pedig olyan terepképességekkel bír, aminek köszönhetően tulajdonosa bármikor bátran maga mögött hagyhatja az aszfaltozott utakat, ha ezt kívánja a munkája vagy a hobbija.”

Új motoros csomagtérroló: praktikus ötlet

Az új modellváltozatokkal együtt a Ford a népszerű platótakaró csomagtérroló motoros mozgatású változatát is bemutatja, ami opcióként rendelhető a duplakabinos Ranger Wildtrak modellhez, és alapáron szerepel a Ranger Stormtrak kínálatában.

A motoros csomagtérroló egyszerűen és kényelmesen kezelhető; a felhasználók az indítókulcs gombjával, a platón belül elhelyezett gombokkal, illetve a műszerfalon található kapcsolóval is nyithatják-zárhatják a szerkezetet. A szenzoros becsípődésgátló megakadályozza, hogy megsérüljön a felhasználók keze vagy a rakomány.

A Ford GT Alan Mann Heritage Edition az 1966-os kísérleti GT versenyautó-prototípusok emlékét idézi fel a Chicagói Autókiállításon

A Ford GT Alan Mann Heritage Edition modellváltozatot azért fejlesztette a vállalat, hogy ezzel tisztelegjen az Alan Mann Racing 1966-os, könnyű építésű Ford GT kísérleti versenyautói előtt. A korlátozott darabszámúban készülő modell annak a fontos szerepnek állít emléket, amit ezek a prototípusok játszottak a Ford GT fejlesztése során.

2022 Ford GT Alan Mann Heritage Edition 08 1966 Ford AM GT 1 prototype

“A Ford GT Alan Mann Heritage Edition egy főhajtás azon járművek előtt, amelyek győzelmek sorához segítették a Fordot,” mondta Mike Severson, a Ford GT program igazgatója. “Az autó vörös-arany fényezését az Alan Mann Racing gépei ihlették; a csapaté, ami olyan sokkal járult hozzá történelmi Le Mans-győzelmünkhöz.”

1965-66-ban az Alan Mann Racing könnyebb anyagokból készítette el az AM GT-1 versenyautót, mellette pedig egy másik gépet is épített a GT Mk I alapjaira. Bár egyik prototípus sem nyert komoly futamot, a kis tömegű anyagok használata hasonló volt ahhoz a megoldáshoz, ami 1966-ban segített a Fordnak győzelemre vinni Le Mans-ban a GT Mk II-est.

2022 Ford GT Alan Mann Heritage Edition 14

Ugyanebben a szellemben épült a mai Ford GT szupersportkocsi is, amelynek könnyű, karbonszálas karosszériáját a 2022-es GT Heritage Edition modellen az AM GT-1 által ihletett színek és sávok díszítik.

A limitált kiadású változat az eredeti gép előtt tiszteleg

Az Alan Mann jellegzetes vörös fényezésén és arany díszítőelemein túl a limitált kiadású GT-t két, a tetőn is végigfutó versenysáv-festés is díszíti, Frozen White kontraszttal és 16-os rajtszámmal az ajtókon, a gépháztetőn és a hátsó légterelő alsó felén.

A dizájn markáns elemei a látszó karbonszál-felületek, például a 20 colos keréktárcsákon, az első légterelőn, a küszöbökön, a tükörburkolatokon, a motor burkolatán és a hátsó diffúzoron. A Brembo® féknyergek fekete lakkozását vörös minta díszíti, és a modern hatást tovább fokozzák a fekete kerékcsavarok.

2022 Ford GT Alan Mann Heritage Edition 04

A karbonszálas elemek a kabinban is megjelennek: ebből az anyagból készült többek közt a belső küszöb és a középkonzol is. Az ugyancsak karbonszálas szerkezetű, ébenfekete Alcantara® szövettel kárpitozott üléseket arany és vörös varrás díszíti, az ülőlapokon és a fejtámlákon pedig GT embléma látható. A műszerfalpanelt is ébenfekete bőr és Alcantara borítja, sőt a tetőoszlopok és a tető burkolata is ébenfekete Alcantara.

A műszerfalat, az ajtókapcsolók kereteit és az ülések X-alakú vázszerkezetét díszítő aranyszínű betétek jól érvényesülnek a matt karbonszálas felületek mellett. A kormánykerék burkolata fekete fonallal varrott ébenfekete Alcantara, a kormány mögötti váltókapcsolókat pedig a karosszériával azonos árnyalatú Alan Mann-vörösre festették.

Az első Ford GT-sikerekre emlékezve

2022 Ford GT Alan Mann Heritage Edition 15

Az gyártási év lezárásaként a 2022-es Ford GT Alan Mann Heritage Edition emléket állít az Alan Mann Racing csapatnak, és annak a segítségnek, amit 1965-ben nyújtottak Angliából. A tőlük tanult megoldásoknak volt köszönhető, hogy a Ford GT40 a harmadik és negyedik legjobb időeredményét futhatta meg 1966-ban Le Mans-i teszteken.

A Le Mans bizottság végül úgy döntött, hogy a ’66-os szezon hátralevő részében a nehezebb és erősebb, 7,0 literes V8-as motorral hajtott autók versenyezzenek, amelyek aztán megszerezték a Fordnak az első-második-harmadik helyezést Le Mans-ban, és a márka angol csapata többé nem lépett itt pályára a könnyű építésű versenygépekkel.

“Az Alan Mann Racing és a Mann család számára hatalmas megtiszteltetés, hogy a Ford GT legendás motorsport-múltjára ezzel a fantasztikus, limitált kiadású változattal emlékezhetünk,” nyilatkozta Henry Mann, az Alan Mann Ltd. igazgatója. “Varázslatos lesz majd látni, ahogyan Chicagóban életre kelnek csapatunk vörös-arany versenyszínei, és hogy az új GT az egyik eredeti GT40 mellett áll a pódiumon!”

2022 Ford GT Alan Mann Heritage Edition 05

A Heritage Edition sorozat hetedik tagja

A Ford GT Heritage Edition sorozat emléket állít a szupersportkocsi történetének legfontosabb pillanatainak, így természetesen a Le Mans-győzelmeknek is. A 2022-es Ford GT Alan Mann Heritage Edition a hetedik az ultra-limitált kiadású modellváltozatok sorában:

  • 2022-es Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition, ami az első öt eredeti Ford GT prototípus előtt tiszteleg
  • 2021-es Ford GT Heritage Edition, amely a 98-as rajtszámú Ford GT Mk II-esnek állít emléket; az autót Ken Miles és Lloyd Ruby vezették az 1966-os Daytona futamon, ahol a Ford megszerezte az 1-2-3-5. helyezést, és a Ford GT40 Mk II fantasztikus évadot zárt
  • 2020-as Ford GT ’69 Heritage Edition, amely az 1969-es Le Mans-győztes, 6-os rajtszámú Ford GT40 Mk I előtt tiszteleg
  • 2019-es Ford GT ’68 Heritage Edition, amely az 1968-as Le Mans-győztes, 9-es rajtszámú Ford GT40 Mk I előtt tiszteleg
  • 2018-as Ford GT ’67 Heritage Edition, amely az 1967-es Le Mans-győztes, 1-es rajtszámú Ford GT40 Mk IV előtt tiszteleg
  • 2017-es Ford GT ’66 Heritage Edition, amely a 2-es rajtszámú Ford GT Mk II-esnek állít emléket; az autót Bruce McLaren és Chris Amon vezették az 1966-os Le Mans futamon
  • 2006-os Ford GT Heritage Edition, ami a GT40 két egymást követő, 1968-as és 1969-es Le Mans 24 órás futamgyőzelmének emlékére készült

A 2022-es Ford GT Alan Mann Heritage Edition modellt a kiválasztott Ford GT vásárlók rendelhetik meg, akik már ebben a negyedévben megkapják autójukat.

Modern konnektivitással, felvillanyozó hajtásláncokkal és látványos stílussal újult meg a Ford Focus

A Ford bemutatta az új Ford Focust, amely kifejező formavilággal, üzemanyag-takarékos elektromos hajtásláncokkal, fejlett konnektivitással és modern vezetéssegítő rendszerekkel varázsolja még kellemesebbé az autó mindennapi használatát.

A Ford ‘emberközpontú’ dizájn-filozófiájának új megközelítésével az autó külső megjelenése még magabiztosabb és merészebb lett, ráadásul minden eddiginél látványosabban megkülönböztethetők egymástól a Titanium, ST-Line és Active modellváltozatok. Ezek mindegyike egyedi stíluselemeket kapott, amelyek kihangsúlyozzák egyéniségüket, ráadásul a külön rendelhető X csomag még gazdagabb felszereltséget, a kibővített Vignale csomag pedig hamisítatlan luxust és exkluzív formai megoldásokat kínál.

ujfocus1

Az új Focusban megjelenik a Ford új generációs SYNC rendszere, ami így minden eddiginél több vásárló számára biztosítja a felhőalapú navigáció és a természetes beszédet felismerő hangvezérlés praktikumát és kényelmét. A SYNC 4-hez egy vadonatúj, 13,2 colos (vagyis a szegmensben legnagyobbnak számító2) központi érintőképernyő tartozik, amelynek intuitív kezelőfelületét úgy tervezték meg, hogy felhasználója könnyen eligazodjon a vezetési és kényelmi funkciók széles kínálatában. A technológiát a Ford Power-Up vezeték nélküli szoftverfrissítés egészíti ki, amivel az autó rendszerei az idők során folyamatosan fejleszthetők.

A Focusban olyan modern vezetéssegítő technológiák is bemutatkoznak, mint a Holttér Asszisztens3, amely folyamatosan figyeli az autó holtterébe hátulról belépő járműveket, és ellenkormányzással figyelmezteti a vezetőt, ha a sávváltási manőver ütközéssel fenyeget.

Az új Focusban most először választható automata sebességváltó az üzemanyag-takarékos, 155 lóerős, 48 voltos EcoBoost Hybrid mild hibrid hajtáslánchoz. A hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós Powershift automatával kevésbé fárasztó a vezetés (különösen a nagyvárosokban és az araszoló forgalomban), miközben a hibrid hajtás elektromos teljesítmény-rásegítése biztosítja a Focus közmondásosan élvezetes vezethetőségét.

A Ford a kombiváltozat 1653 literes csomagterét4 is tökéletesítette, hogy még praktikusabb legyen: a mérnökök a vásárlók visszajelzései alapján kialakítottak egy új ‘nedves zónát’, könnyen tisztítható szőnyeget és oldalsó kárpitokat alkalmaztak, valamint egy függőleges elválasztót terveztek, hogy a csomagok elrendezése egyszerűbb és hatékonyabb legyen.

Mindemellett a Ford a vadonatúj Focus ST modellt is bemutatta, amit a Ford Performance fejlesztett. A nagy teljesítményű EcoBoost benzinmotorral hajtott, ötajtós és kombi karosszériával gyártott autó új, sportos külső stílusjegyeket és könnyűfém keréktárcsákat, illetve szembeötlő Mean Green fényezést, belül pedig saját tervezésű Performance Üléseket kínál.

“A Ford Focus sikertörténete már több mint 20 éve tart, és az autó vonzerejét mindig is az attraktív dizájn és az első osztályú menetdinamika utánozhatatlan párosítása adta,” vélekedett Roelant de Waard, a Ford Európa személyautó részlegének vezérigazgatója. „Új generációs SYNC 4 rendszerével, Hálózatba Kapcsolt Navigációjával és a szegmens legnagyobb központi kijelzőjével az új Focus tulajdonosai olyan digitális élményre számíthatnak, ami szinte észrevétlenül szolgálja ki mindennapi igényeiket.“

Modern, friss Focus-dizájn

Az új Focus friss és magabiztos külső megjelenését a Ford ‘emberközpontú’ formatervezési filozófiája ihlette, ami hűen tükrözi az egyes Focus-változatok saját egyéniségét.

A gépháztető átrajzolásával magasabb lett az autó orr-része, amitől markánsabbá vált a Focus megjelenése, a Ford ‘kék ovál’ emblémája pedig a motorháztető pereméről átkerült a nagyobb méretű hűtőrács közepére.

ujfocus3

Mindegyik Focus-változaton alapfelszerelés az új LED fényszóró; az integrált ködfényszóró nemcsak letisztultabbá varázsolja az autó elölnézetét, hanem különleges és céltudatos fény-dizájnnal ruházza fel a modellt. Az ötajtós és kombi kivitelek sötétített hátsó lámpateste prémium hatást kelt, a magasabb felszereltségű változatok LED hátsó világítását pedig sötétebb középső rész és izgalmas fénymintázat teszi látványossá.

Mindegyik Focus-változatnál egyedi formai megoldásokat alkalmaztak a felső hűtőrácson és az orr-részen, amelyek látványosan tükrözik az egyes variánsok egyéniségét, hogy a különböző modellváltozatok már első pillantásra felismerhetők legyenek. A Connected és Titanium sorozatok markáns vízszintes díszlécekkel tagolt, szélesebb felső hűtőrácsát csillogó krómkeret öleli körül, és a képet az alsó hűtőrácstól felfelé ívelő oldalsó légbeömlők teszik teljessé. A Titanium változaton a felső hűtőrács díszléceit is króm borítja.

A Ford Performance inspirációjával tervezett ST-Line sportosabb karakterét sajátságos arányú, trapéz alakú, fekete méhsejtmintázatú felső hűtőrács hangsúlyozza ki, és a képet szélesebb oldalsó légbeömlők és mélyebbre húzott alsó hűtőmaszk egészítik ki. Az ST-Line változatok oldalsó légterelő szoknyát, hátsó diffúzort és diszkrét hátsó spoilert is kapnak.

A kalandra termett Active kivitel keményebb kiállását az SUV-modellek dizájnja ihlette. A magasabb hűtőrácsot erőteljes függőleges díszlécek tagolják, a mélyebbre húzott alsó hűtőmaszk és a magas oldalsó légbeömlők jól illenek az emelt hasmagassághoz és a fekete karosszériavédő elemek markáns látványához.

Az X csomag mellett a Vignale csomag is több változathoz rendelhető meg, így az új Titanium, ST-Line és Active kivitelek igazi luxusautóvá alakíthatók. A gazdagabb felszereltség és a minőségi kárpitok mellett a Vignale sajátossága a felső hűtőrács és az oldalsó légbeömlők selyemfényű felületkezelése (a karosszéria saját árnyalata helyett), illetve az exkluzív formatervezésű könnyűfém keréktárcsák. Az új Focus vásárlói egyébként ötféle új keréktárcsa közül választhatnak.

“A Focus mindig is az ‘emberközpontú’ dizájn-filozófia éllovasa volt, most pedig olyan modellsorozatot alkottunk, ami még egyénibb,” mondta el Amko Leenarts, a Ford Európa formatervezési igazgatója. “Mindegyik Focusból csak úgy árad a technológiával magalapozott minőség és modernitás érzete, ráadásul mindegyik modellváltozatnak megvan a maga egyéni karaktere, amelyhez vásárlóink érzelmileg is kötődhetnek, ha úgy érzik, hogy ez a saját személyiségüket is tükrözi.”

Elektromos teljesítmény

A sokoldalú hajtáslánc-kínálatban elektromos opciók is szerepelnek, amelyek még tovább javítják azt a hatékonyságot, kifinomultságot és közmondásos vezetési élményt, ami az elmúlt több mint 20 évben meghatározó volt a Focus vonzerejében.

Az új modell EcoBoost Hybrid hajtásai révén még több vásárló élvezheti a kedvezőbb fogyasztást és élvezetes teljesítményt, mivel a palettán immár egy hétfokozatú Powershift automata sebességváltó is megjelent, amivel a WLTP szabvány szerinti legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztás 5,2 l/100 km, a CO₂-kibocsátás pedig 117 g/km1.

A pihentetőbb kétpedálos használat mellett a kettős tengelykapcsolós Powershift egység lendületes gyorsítást és zökkenőmentes, gyors fokozatváltásokat biztosít, és a biztonságos előzéshez akár három fokozattal is képes visszakapcsolni. Sport üzemmódban az automata váltó tovább tartja ki az alacsonyabb fokozatokat (javítva ezzel a gázreakciót), és a váltómű manuálisan is kapcsolható az ST-Line kivitelekben alapáras kormány mögötti váltófülekkel.

A Powershift egység az üzemanyag-fogyasztást is javítja, optimális fordulatszámon tartva a motort, illetve azzal, hogy 12 km/órás sebesség alatt aktiválja az Auto Start-Stop rendszert.

Az új Focus 125 és 155 lóerős változatban kapható 1,0 literes EcoBoost Hybrid hajtása hatfokozatú manuális sebességváltóval 5,1 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren, és a CO₂-kibocsátása 115 g/km (WLTP). A hibrid rendszerben egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) helyettesíti a hagyományos generátort. A BISG képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát, és az így termelt áramot egy lítiumion akkumulátor tárolja. A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a benzinmotor mellett, lendületesebbé téve a gyorsítást, és csökkentve a benzinmotor terhelését, ami egyben az üzemanyag-fogyasztás csökkenését is jelenti.

A Ford 1,0 literes EcoBoost benzinmotorja 100 és 125 lóerős teljesítménnyel és hatfokozatú manuális sebességváltóval párosítva szerepel a kínálatban, 5,1 l/100 km legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztással és 116 g/km CO₂-kibocsátással. Az EcoBoost blokk nagy nyomású közvetlen befecskendezéssel és kettős független változó szelepvezérléssel működik.

Azok számára, akik többet autóznak, a Ford az 1,5 literes EcoBlue erőforrást ajánlja 120 lóerő teljesítménnyel, 4,0 l/100 km legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztással és 106 g/km CO₂-kibocsátással (WLTP) hatfokozatú manuális sebességváltóval. Az alacsony üzemanyag-fogyasztásról, illetve a hatékonyabb égésről integrált szívórendszer, csekély tehetetlenségű turbótöltő és nagy nyomású üzemanyag-befecskendezés gondoskodik. A 120 lóerős változathoz nyolcfokozatú automata sebességváltó is rendelhető.

Az új Focusban a választható üzemmódok is rendelkezésre állnak: a vezető a Normal, Sport és Eco beállítások kiválasztásával egy pillanat alatt átállíthatja a gázpedál, az automata sebességváltó és az Elektronikus Szervokormány (EPAS) karakterisztikáját, hozzáigazítva az autó működését a pillanatnyi közlekedési helyzethez. Az Active modellváltozatban ezen felül egy “Csúszós út” üzemmód javítja a tapadást a jeges, havas vagy falevelekkel borított utakon, illetve az Ösvény beállítás segít mozgásban tartani az autót a lágy és képlékeny útfelületeken.

Technológia, amivel könnyebb az élet

Az új Focus észrevétlenül integrálja a Ford legmodernebb kényelmi és vezetéssegítő technológiáit.

Ez a márka eddigi legnagyobb darabszámú személyautója, amelyben az új SYNC 4 kommunikációs és szórakoztató rendszer5 működik; ez a technológia gépi tanulási algoritmust alkalmazva képes az idő előre haladtával mind jobban megérteni a vezetők szokásait, így egyre pontosabb javaslatokat és találati eredményeket ad.

A SYNC4 tervezői újragondolták a 13,2 colos központi képernyő menüstruktúráját is, így az ösztönösen használható interfészen bármely alkalmazás, információ vagy kezelőszerv elérhető egy vagy két mozdulattal. Az új érintőképernyőn találhatók azok a funkciók is (például a fűtés vagy a szellőzés), amelyeket korábban valódi gombokkal kellett szabályozni, ezért a középkonzol sokkal letisztultabbá és átláthatóbbá vált. A rendszer vezeték nélküli Apple CarPlay és Android AutoTM kapcsolatot is kínál, hogy az okostelefonok funkciói könnyedén integrálhatók legyenek a SYNC4 menüjébe.

A fejlett hangfelismerés funkció révén a rendszer 15 európai nyelven érti meg a természetes, hétköznapi beszédet, amit összevet a járműadatokkal és (a FordPass Connectnek köszönhetően) az internetes keresésekkel, így a berendezés gyorsan és pontosan reagál a szóbeli utasításokra, legyen szó akár a szórakoztató funkciók vezérléséről, a telefonhívások és szöveges üzenetek kezeléséről, a klíma beállításáról vagy az időjárás-előrejelzés lekérdezéséről.

A SYNC4 mindemellett a Ford Power-Up funkciót is magában foglalja, és a vezeték nélküli szoftverfrissítésekkel a Focus egyre tökéletesebbé válhat. A rendszer a háttérben, az előre beállított időszakokban telepíti az új programokat, és a legtöbb frissítéssel az autósnak semmilyen tennivalója nincs. A szoftverfrissítések érezhetően javítják a Focus által kínált élményt, és csökkentik az esetleges szervizlátogatások számát.

A FordPass alkalmazással6 egy sor hálózatba kapcsolt szolgáltatás elérhető okostelefonon keresztül, hogy a felhasználó bármikor, bárhonnan kapcsolatba léphessen autójával, ellenőrizve az üzemanyagszintet, az olaj állapotát és sok egyebet, vagy éppen a távolból nyitva/zárva az ajtókat7. A SecuryAlert rendszer8 extra nyugalmat biztosít, mert a jármű saját érzékelőit használva figyeli, hogy valaki behatolt-e az autóba (akár kulcs használatával is), és ilyenkor azonnal riasztást küld a felhasználó telefonjára.

A SYNC4 rendszerrel felszerelt új Focus tulajdonosa ingyenesen kipróbálhatja a Hálózatba Kapcsolt Navigáció8 és Ford Secure8 előfizetéseket, amelyek olyan funkciókkal tökéletesítik az ügyfélélményt, mint a valós idejű forgalmi, időjárási és parkolási információk8, vagy éppen a Vészhelyzet Előrejelzés3.

A Ford Secure előfizetéshez jár az Ellopott Jármű Szolgáltatás is, ami 24 órás ügyfélszolgálati ügyeletet biztosít, lehetővé téve a rendőrség számára az ellopott autó nyomon követését, és javítva ezzel a felderítés esélyeit. Ugyancsak az előfizetés része lesz majd a Szomszéd Riasztás is, amikor más, SecuriAlert rendszerű autók gazdái is értesülnek arról, hogy autótolvajok garázdálkodnak a környéken, illetve a Helymeghatározási Riasztás, ami értesíti a tulajdonost, ha az autó elhagyja az általa kijelölt körzethatárt; ezek később fognak aktiválódni, amikor megérkeznek a szükséges Power-Up vezeték nélküli szoftverfrissítések.

A Hálózatba Kapcsolt Navigáció8 valós idejű és prediktív közlekedési információk alapján (amelyeket a TomTom és a Garmin®szolgáltat), a jármű saját navigációja és a felhőalapú navigáció összevetésével határozza meg a leghatékonyabb útvonalakat. A vezető az élő időjárási adatok alapján arról is tájékozódhat, milyen időre számíthat útközben és a célállomáson, és azt is megtudhatja, hogy ez mennyire befolyásolja az utazását8. Mindeközben számíthat a fontosabb városok háromdimenziós térképeire is, hogy könnyebben tájékozódhasson az ismeretlen környezetben.

A modern világítástechnológiák közt megtalálható az alapáras, Automatikus Távfény-vezérlést3 is magában foglaló LED fényszóró és a Manőverező Fény is; ez utóbbi szélesebb fénypászmát vetít az útra, amikor a jármű kis sebességgel manőverez3. Emellett a magasabb felszereltségű változatokhoz megrendelhető a Dinamikus Pixel LED fényszóró is, ami fejlett megoldásokat kínál:

  • Vakításmentes Távfény3, ami egy előre tekintő kamerával érzékeli a szembejövő járműveket, és ‘vakításmentes foltot’ képez a fénypászmában, blokkolva azokat a fénysugarakat, amelyek egyébként elvakítanák a szemből érkezőket 
  • Kameraalapú Dinamikus Kanyarvilágítás3, ami egy előre tekintő kamerával figyeli az utat, bevilágítva az ívek belső oldalát, szélesítve ezzel a vezető látómezejét
  • Rossz Időjárás Fény3, ami a jobb látási viszonyok érdekében átalakítja a fénycsóvát, amikor működik az ablaktörlő
  • Jelzőtábla-felismerő Világítás3, ami egy előre tekintő kamerával érzékeli a közúti jelzőtáblákat, és ezek alapján állítja be a fénycsóvát, jobban megvilágítva a kerékpárosokat és gyalogosokat a kereszteződésekben és a körforgalmakban

Az új Focus emellett egy sor vezetéssegítő technológiát is felvonultat, hogy az autós magabiztosabban és kevesebb fáradsággal vezethessen.

A Holttér Asszisztensa Holttérfigyelő rendszer funkcióját bővíti ki, folyamatosan figyelve az autó holtterébe hátulról belépő járműveket, és ellenkormányzással figyelmeztetve a vezetőt, ha a sávváltási manőver során a Ford összeütközhet a másik autóval. A 65-200 km/órás sebességtartományban működő rendszer másodpercenként hússzor ellenőrzi a szomszédos sávokat a Focus mögött 28 méteres szakaszon.

Szintén újdonság a Focus kínálatában az Utánfutó funkcióval kiegészített Holttérfigyelő rendszer3, ahol a vezető a SYNC4 érintőképernyőjén beírhatja a vontatni kívánt utánfutó hosszúságát és szélességét. A rendszer ezután a vontatmány kiterjedését is automatikusan figyelembe veszi a holttér meghatározásánál.

A Focus kínálatában az új Kereszteződés Asszisztens3 is megjelenik, ami egy előre tekintő kamerával és egy radarral figyeli a párhuzamos sávokban szemből érkező járműveket. A 30 km/órás tempóig aktív rendszer azonnal vészfékez, ha a vezető egy kereszteződében elkanyarodva keresztezi egy szembejövő jármű nyomvonalát, és a rendszer ezt ütközésveszélyként értékeli. A berendezés akkor is működik, ha az úton nincsenek felfestett sávjelzések, sőt éjszaka is, ha a fényszóró be van kapcsolva.

A Focushoz elérhető az új Vészhelyzet Előrejelzés3 is, ami tájékoztatja a vezetőt az úton kialakult veszélyes szituációkról, még akkor is, ha a baleset helyszíne nem látható egy kanyar miatt, vagy a többi járműtől; valamint a A Stop & Go rendszerrel, Sebességkorlátozást Felismerő és Sávközép funkciókkal kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika (ACC)3, amivel még az araszoló forgalomban is kényelmesen lehet autózni. Az Aktív Fékezés funkciót is kínáló Ütközésre Figyelmeztető rendszer hatásosan segít elkerülni a baleseteket vagy mérsékelni az ütközés súlyosságát, az Aktív Parkolóasszisztens 23 pedig egyetlen gombnyomásra elvégzi a parkolás műveletét, önállóan kezelve a kormányt, a sebességváltót, a gázt és a féket.

Az új Focus modellekben már a a Hátsó Üléssori Figyelmeztető funkció is működik, emlékeztetve a vezetőt, hogy ellenőrizze a hátsó ülést, ha az utazás kezdetén a hátsó ajtót is kinyitották, így biztosan nem felejti majd az autóban a gyermekét vagy kedvenc háziállatát.

“Az új Focus tele van új technológiákkal, amelyek kifejezetten hasznosak a vezető és az utasok számára mind a kényelem, mind a biztonság szempontjából,” nyilatkozta Glen Gold, a Ford Focus termékcsalád igazgatója. “Vásárlóink a legmodernebb technológiákra számítanak, amikor beülnek egy Fordba, és azt szeretnék, hogy ezek a megoldások észrevétlenül megkönnyítsék az életüket. Az új Focusban ezt tökéletesen megvalósítottuk.”

Focus kombi: praktikusabb, mint valaha

A vásárlók visszajelzései alapján számos olyan innovatív megoldás jelent meg az új Focus kombiban, amelyeknek köszönhetően az autó csomagtere még praktikusabban és kényelmesebben használható.

A hátsó traktust most kiváló minőségű kárpit fedi, amit korábban kizárólag a kabin padlóburkolására és padlószőnyegként használták a Vignale felszereltségű járművekben; ez nemcsak prémium érzetet kelt, hanem rövid szálakból áll, amelyek megkönnyítik a tisztítását. A csomagtér oldalfalán egy kiegészítő háló található; ez ideális a kisebb tárgyak tárolására, amelyek egyébként szabadon csúszkálnának menet közben a raktérpadlón. A kombi csomagterét két LED fényforrás világítja meg.

Az állítható raktérpadló közepére most zsanér került, hogy egy függőleges, 90 fokos szögben rögzíthető térelválasztót lehessen kialakítani, ami két külön részre osztja a teret, így a csomagok biztonságosabban szállíthatók.

A tervezők egy ‘nedves zónát’ is kialakítottak, amelynek vízálló borításán elhelyezhetők az esőkabátok vagy a vizes esernyők. A vízálló bélés kivehető, hogy könnyű legyen kitisztítani; a nedves zóna jól elválasztható a csomagtér többi részétől a padló lehajtásával vagy a függőleges térelválasztóval.

Emellett a Focus kombi csomagterében egy ‘gyors útmutató’ matrica is található, ami egyszerű ábrákkal magyarázza el a hátsó traktus különféle funkcióit. A vásárlói felmérések során a Ford arra a következtetésre jutott, hogy a mostani Focus kombik tulajdonosainak 98 százaléka nem ismeri jól autója olyan megoldásait, mint például az állítható kalaptartó és csomagtérpadló, a távolról kapcsolható ülésdöntés vagy a térmegosztó rendszerek. A matrica mindezt egyszerűen és érthetően magyarázza el, így az autósoknak nem kell a felhasználói kézikönyvet lapozgatniuk.

Új Focus ST

A Ford ma mutatja be a vadonatúj Focus ST-t is, a Ford Performance által fejlesztett, nagy teljesítményű EcoBoost benzinmotorral hajtott, ötajtós és kombi karosszériával gyártott sportos modellt.

ujfocus4

Az új Focus ST merész külső formavilága még inkább az autó teljesítményére irányítja a figyelmet. Ezt a hatást olyan megoldásokkal érték el a tervezők, mint az alsó és felső hűtőrácsok méhsejtmintázata, a nagyméretű oldalsó légbeömlők, az oldalsó légterelő szoknyák, illetve az orr-rész alsó peremén és a tető hátsó részén elhelyezett légterelők. Az autóhoz alapáron járnak az új formavilágú 18 colos könnyűfém keréktárcsák, de a vásárlók opcióként 19 colos kerekeket is rendelhetnek.

Az utastérben vadonatúj Performance ülések találhatók; a Ford Performance szakemberei által kifejlesztett ülések kiváló tartást és kényelmet kínálnak, akár a versenypályán, akár a mindennapos ingázás során. Az ülések kiváló ergonómiáját az Egészségesebb Hátakért kampányt szervező legnevesebb gerinc-specialista intézet, az Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) minősítő pecsétje igazolja. A 14 irányban állítható szerkezet (amelyben már a gerinctámasz is 4 irányban mozgatható) garantálja, hogy mindenki megtalálja majd a tökéletes üléspozíciót, az alapáras ülésfűtés pedig kellemes pluszt jelent a hűvös napokon.

Az új Focus ST szíve egy 2,3 literes EcoBoost benzinmotor 280 lóerős teljesítménnyel és 420 Nm forgatónyomatékkal, amit egy turbólyuk nélküli, kettős megfúvású turbótöltő biztosít. Az autót alapáron hatfokozatú manuális sebességváltóval szállítják, és ha a vásárló megrendeli az X csomagot, akkor fordulatszám-szinkronizáló technológiát is kap, amivel simább a visszakapcsolás. Az autó felszereltségi listáján egy, a kormány mögötti váltófülekkel is kapcsolható, hétfokozatú automata sebességváltó is szerepel.

A Focus ST teljesítményének kiaknázásában olyan technológiák segítenek, mint az elektronikus vezérlésű, részlegesen önzáró differenciálmű, ami kanyarban kigyorsítva javítja a teljesítményt és a tapadást, vagy a Folyamatos Lengéscsillapító Vezérlés, ami másodpercenként 500-szor ellenőrzi a kormányműből, a fékrendszerből, a futóműből és a karosszériából érkező jeleket, és ezek alapján állítja be az optimális rugózási komfortot és oldaldőlést. A X csomaggal felszerelt ST modellekhez Dinamikus Pixel LED fényszórók és 19 colos könnyűfém keréktárcsák járnak, illetve a választható üzemmódok közt megjelenik a Versenypálya beállítás is optimalizált EPAS-visszajelzéssel, agresszívebb gázreakciókkal és az ESC rendszer csekélyebb beavatkozásával.

“Az új Focus ST fontos tagja az új Focus-családnak; ez az autó a Focus-filozófia megtestesítője, amely szerint mindenkinek lehet olyan autója, ami valódi izgalmat és élvezetes vezetési élményt kínál, mégis tökéletesen használható a mindennapi feladatokra,” mondta el de Waard.

# # #

1 A Ford Focus 125 lóerős, 1,0 literes EcoBoost Hybrid motoros kivitelének homologizált CO₂-kibocsátása 116-149 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,1-6,6 l/100 km (WLTP).

A Ford Focus 155 lóerős, 1,0 literes EcoBoost Hybrid motoros kivitelének homologizált CO₂-kibocsátása 115-143 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,1-6,3 l/100 km (WLTP).

A Ford Focus 100 lóerős, 1,0 literes EcoBoost motoros kivitelének homologizált CO₂-kibocsátása 116-146 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,1-6,4 l/100 km (WLTP).

A Ford Focus 95 lóerős, 1,5 literes EcoBlue motoros kivitelének homologizált CO₂-kibocsátása 106-126 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 4,0-4,8 l/100 km (WLTP).

A Ford Focus 120 lóerős, 1,5 literes EcoBlue motoros kivitelének homologizált CO₂-kibocsátása 106-139 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 4,0-5,3 l/100 km (WLTP).

A Ford Focus 280 lóerős, 2,3 literes EcoBoost motoros kivitelének homologizált CO₂-kibocsátása 180-189 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 7,8-8,3 l/100 km (WLTP).

A CO₂-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási adatok az egyes országokban forgalmazott modellváltozatoktól függően változhatnak.

Az üzemanyag/energiafogyasztási, CO₂-kibocsátási és az elektromos üzemmódban megtehető hatótávolság adatait az Európai Unió 715/2007/EC számú szabványa által előírt technikai kívánalmak és műszaki adatok alapján, illetve a legfrissebb 2017/1151 direktíva alapján regisztrálták. Az alkalmazott, szabványos tesztelési eljárások lehetővé teszik a különböző járműfajták és gyártmányok összehasonlítását.

2 A versenytárs szegmensben elvégzett Ford elemzés alapján.

3 A vezetéssegítő technológiák kiegészítő feladatot látnak el, és nem helyettesítik a vezető figyelmét, döntését és irányítását, és a biztonságos autózást.

4 A teherbírás és a csomagtérméret kihasználhatóságát a súlyelosztás is befolyásolhatja.

5 Ne vezessen zavaró körülmények hatása alatt. Ha lehetséges, használja a rendszerek hangvezérlését; vezetés közben ne használjon kézben tartott készülékeket. Bizonyos funkciók zárolva lehetnek, amíg az autó sebességváltója menetfokozatba van kapcsolva. Nem minden funkció kompatibilis az összes telefonkészülékkel.

6 A bizonyos okostelefon-platformokkal kompatibilis FordPass alkalmazás letölthető. Az üzenet- és adatforgalomért a szolgáltató díjat számíthat fel. A távolból vezérelhető funkciókhoz szükség van a FordPass Connectre, a FordPass alkalmazásra és a kiegészítő hálózatba kapcsolt szolgáltatásra (részletek a FordPass Felhasználói feltételeiben). A hálózatba kapcsolt szolgáltatások feltétele a Vodafone vagy partnere mobilhálózati elérhetősége. A technológia/mobilhálózatok/járműképességek fejlődése korlátozhatja a rendszerek funkcióit, és megakadályozhatja a hálózatba kapcsolt szolgáltatások működését. A hálózatba kapcsolt szolgáltatásokhoz WiFi hotspot szükséges.

7 Ahol azt a jogszabályok megengedik.

8 A rendszerek aktiválást igényelhetnek.

Ford Solymár

2083 Solymár, Sport utca 23.
Telefon: +36 26 560 910
+36 26 560 920
+36 20 934 5345
Nyitvatartás
Hétfő-Péntek 06:45-17:00
Szombat Zárva
Vasárnap Zárva

FordStore Solymár-M3

1152 Budapest, Városkapu utca 11.
Telefon: +36 1 265 5154
+36 1 265 5155
+36 1 265 5156
+36 20 417 2787
Nyitvatartás
Hétfő-Péntek 07:00-17:00
Szerda 07:00-19:00
Szombat Zárva
Vasárnap Zárva

Ford Solymár-Esztergom

2500 Esztergom, Visegrádi út 11.
Telefon: +36 33 509 400
+36 20 444 1440
+36 20 318 5665
Nyitvatartás
Hétfő-Péntek 06:45-17:00
Szombat Zárva
Vasárnap Zárva

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ FELTÉTELEK FORD MAGYARORSZÁG Solymár-Szalay Kft. 2020 © Minden jog fenntartva

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban. Süti Útmutató

Elfogadom

Cookie (süti) használati útmutató és szabályzat

Azoknak a weboldalnak, amelyek az Európai Unió országain belül működtetnek, cookie-k használatához, és a felhasználó számítógépén vagy egyéb eszközén történő tárolásához a felhasználók hozzájárulását kell kérniük. Az alábbiak során tájékoztatjuk Önt az általunk használt cookie-król és a használatuk céljáról.

Mi a cookie (süti)?
A cookie-k kis adatfájlok, amelyeket a böngésző helyez el a felhasználó számítógépén vagy eszközén. Többek között információt gyűjtenek, megjegyzik a látogató egyéni beállításait, és általánosságban megkönnyítik a weboldal használatát a felhasználók számára. A sütik önmagukban nem gyűjtik a számítógépen vagy a fájlokban tárolt adatokat. Olvassa el figyelmesen az alábbi tájékoztatót további információkért, hogyan gyűjtjük az információt, amikor Ön ezt a weboldalt használja.

Cookie-k kezelése

A Szolgáltató a testre szabott kiszolgálás érdekében az Érintett számítógépén kis adatcsomagot, ún. sütit (cookie) helyez el és a későbbi látogatás során olvas vissza. Ha a böngésző visszaküld egy korábban elmentett sütit, a sütit kezelő szolgáltatónak lehetősége van összekapcsolni az Érintett felhasználó aktuális látogatását a korábbiakkal, de kizárólag a saját tartalma tekintetében. 

Kezelt adatok köre: IP cím, látogatás dátum, időpont.
Az érintettek köre: A weboldalt látogató valamennyi Érintett.
Az adatkezelés célja: Az Érintettek egymástól való megkülönböztetése, a felhasználók aktuális munkamenetének azonosítása, az annak során megadott adatok tárolása, az adatvesztés megakadályozása.
Az adatkezelés időtartama: Az adatkezelés időtartama a session cookie-k esetében a honlapok látogatásának befejezéséig, míg más esetben maximum 30 napig tart.

Sütik törlése

Az érintettnek joga van törölni a sütit saját számítógépéről, illetve letilthatja böngészőjében a sütik alkalmazását. A sütik kezelésére általában a böngészők Eszközök/Beállítások menüjében az Adatvédelem/Előzmények/Egyéni Beállítások menü alatt, cookie, süti vagy nyomonkövetés megnevezéssel van lehetőség.

Facebook által elhelyezett cookie-k (sütik)

A Facebook által elhelyezett cookiekról bővebben a https://hu-hu.facebook.com/policies/cookies/ címen tájékozódhat, ahol a cookiek letiltásával kapcsolatban is informálódhat. A Weboldalon külső (nem az adatkezelő vagy adatfeldolgozók által kezelt) szerverre mutató hivatkozásokat is tartalmazhat és ezen linkeken elérhető oldalak esetleg elhelyezhetik saját cookie vagy egyéb fájljaikat a számítógépen, adatokat gyűjthetnek, vagy személyes adatokat kérhetnek. Ezekért pedig az Adatkezelő minden felelősségét kizárja. Személyes adat gyűjtésére és kezelésére, valamint az adott Érintettel történő felhasználására és beazonosítására nem kerül sor.

Google Analytics által elhelyezett cookie-k (sütik)

A Google Analytics a Google Inc. („Google”) elemző-szolgáltatása. A Google Analytics a az Érintett számítógépén tárolt cookie-k (sütik) segítségével elemzi a Weboldalon létrejött felhasználói interakciókat. A webanalitikai célú adatkezelés jogalapja a Weboldalon használójának önkéntes hozzájárulása. Az analitikai célú cookie-k (sütik) anonimizált és aggregált adatok, amelyek alapján a számítógép beazonosítása nehézkes, azonban az nem zárható ki. A Google Analytics cookie-k (sütik) által gyűjtött analitikai információk a Google szervereire kerülnek átvitelre és tárolásra. Ezeket az információkat a Google a Solymár-Szalay Kft. megbízásából dolgozza fel, hogy kiértékelje a felhasználók honlaplátogatási szokásait, riportokat állítson össze a Weboldalon használatának gyakoriságáról, és további, a használattal összefüggő szolgáltatásokat teljesítsen a Solymár-Szalay Kft. felé. A Google Analytics alkalmazás keretében – a böngészőn keresztül továbbított IP-címet a Google nem kapcsolja össze más adatokkal.

A Google Analytics a következő analitikai célú cookie-kat (sütiket) használja:

web tracking (nyomkövető)  __utma   a látogatók és session-ök megkülönböztetésére szolgál, melyet a webes nyomkövető szolgáltatás, a Google Analytics menti (3. fél)  2 év 
web tracking (nyomkövető)  __utmt  a lehívási ráta szabályozására szolgák, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél)  10 perc
web tracking (nyomkövető)  __utmv  egyéni változó adatok felhasználó szintű tárolására szolgál, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél)  2 év
web tracking (nyomkövető)  __utmb  új session-ök és látogatók azonosítására szolgál, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél) 30 perc
web tracking (nyomkövető)  __utmc  jelenleg nem használt, az urchin.js-szel való együttműködésre szolgál, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél)  böngésző session vége
web tracking (nyomkövető)  __utmz a forgalmi forrás vagy a kampány tárolására szolgál, amely beazonosítja a látogatás forrását, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél)  6 hónap
web tracking (nyomkövető) ga-disable-<ID> az opt-out funkció használatakor mentődik, mely hatályon kívül helyezi a nyomkövetést, melyet a Google Analytics vége 2100-ig

A Google által használt cookie-król (sütikről) további információ megtekinthető a következő linken: http://www.google.com/policies/technologies/ads/

A Google adatvédelmi nyilatkozata megtekinthető az alábbi linken: http://www.google.com/intl/hu/policies/privacy/.

Google Adwords

A Weboldal a Google Adwords remarketing követő kódjait használja. Ennek alapja, hogy az oldalra látogatókat később a Google Display hálózatába tartozó weboldalakon remarketing hirdetésekkel kereshessük fel. A remarketing kód cookie-kat használ, a látogatók megcímkézéséhez. A Weboldal felhasználói letilthatják ezeket a cookie-kat, amennyiben felkeresik a Google hirdetési beállítások kezelőjét és követik az ott található utasításokat. Ezt követően a számukra nem fognak megjelenni személyre szabott ajánlatok a Szolgáltatótól. A Weboldalon külső (nem a Solymár-Szalay Kft.által kezelt) szerverre mutató hivatkozásokat is tartalmazhat és ezen linkeken elérhető oldalak esetleg elhelyezhetik saját cookie vagy egyéb fájljaikat a számítógépen, adatokat gyűjthetnek, vagy személyes adatokat kérhetnek. Ezekért pedig a Szolgáltató minden felelősségét kizárja. A Solymár-Szalay Kft.hirdetéseit külső szolgáltatók (Google, Facebook) internetes webhelyeken jeleníthetik meg. Ezek a külső szolgáltatók (Google, Facebook) cookie-k segítségével tárolják, hogy az Érintett korábban már látogatást tett az Adatkezelő Weboldalán, és ez alapján – személyre szabottan – jelenítik meg a hirdetéseket az Érintett (azaz remarketing tevékenységet folytatnak).