Megérkezett a jövő pickupja, a tisztán elektromos hajtású Ford F-150 Lightning

Lenyűgöző elektromos teljesítmény, még több hálózatba kapcsolt technológia, remek vezetési élmény. Szupererő, amire csak egy elektromos autó képes.

f150

Amerika 44 éve legnagyobb darabszámban értékesített pickupja1, az F-sorozat most felvillanyozó jövőt kínál, hiszen megérkezett az elektromos hajtás minden előnyével felvértezett, rengeteg hálózatba kapcsolt technológiával felszerelt F-150 Lightning. Az autó igazi erőmű: teljesítménye 563 lóerő, forgatónyomatéka 1051 Nm, így tényleg lenyűgöző vezetési élményt nyújt, sőt szükség esetén még egy családi házat is képes ellátni árammal.

Fejlett technológiák: utazás a jövőbe

Az F-150 Lightning olyan hálózatba kapcsolt, intelligens funkciókat kínál, amelyek az idők során egyre tökéletesebbek lesznek a vezeték nélküli szoftverfrissítéssel; a FordPass alkalmazás megtalálja a feltöltő állomásokat, és lehetővé teszi az autó távoli kezelését, a BlueCruise kézhasználat nélküli vezetést biztosít az autópályákon, a fejlett Pro Power Onboard pedig áramot szolgáltat a külső munkaterületeken vagy kempingezés közben.

https://youtu.be/Zxe352yOYyk

Nem is kérdés: a Ford Beépített Keménysége alapáron jár

A két elektromotorral működő 4x4 hajtással az F-150 Lightning még a legdurvább terepeken is a Ford Beépített Keménysége néven közismert kitartást és megbízhatóságot kínálja. A nagy szilárdságú, katonai minőségű alumíniumból készült felépítmény mellett új, független hátsó felfüggesztés javítja a menetkomfortot, a vadonatúj alváz pedig az F-150 történetének eddigi legkeményebb acéljából készült, így az autó teherbírása meghaladja a 900 kilogrammot, vontatóképessége pedig a 4,5 tonnát.

f1505

Megérkezett a jövő pickupja: az F-150 Lightning a Ford eddigi legintelligensebb és leginnovatívabb platós haszonjárműve. Az autó eddig sosem tapasztalt vezetési és használati élményeket kínál, többek közt azonnal rendelkezésre álló vonóerőt, intelligens vontatási funkciókat, folyamatos szoftverfrissítéseket, a gépházban található csomagteret, és a pickup-piac eddigi legnagyobb digitális kijelzőjét.

Az F-150 modellt jövőre kezdik gyártani Dearbornban a Rouge üzem egyik új, csúcstechnológiájú egységében, ahol fenntartható gyártási módszereket alkalmaznak.

f1502

“Az F-150 Lightning színre lépése mind a Ford, mind az amerikai autóipar számára meghatározó mérföldkő azon az úton, ami egy nulla károsanyag-kibocsátású, digitálisan összekapcsolt jövőbe vezet,” nyilatkozta Bill Ford, a Ford Motor Company vezérigazgatója. “Az F-sorozat már 44 éve Amerika legnépszerűbb pickupja; országszerte ismert, megbízható segítőtárs a munkában, és egész generációk szemében igazi legenda. Ezt az autót forradalmasítottuk most egy új nemzedék számára.”

Az F-150 Lightning fontos szereplő a vállalat 22 milliárd dolláros elektromosítási tervében, aminek lényege, hogy azokon a területeken kezdi meg az elektromos hajtások bevezetését, amelyek hagyományosan az erősségeinek számítanak. Ennek jegyében a Ford már elkészítette legnépszerűbb típusai (Mustang, Transit, F-150) nulla károsanyag-kibocsátású változatait, és a következő években jóval több ilyen autó érkezése várható.

Az élvezetesen gyors, csendes és sima futású F-150 Lightning már alapáron is izgalmas új élményeket nyújt a vásárlóknak. Az elektromos platform egészen új képességeket is kínál, például az autóval egy egész családi ház ellátható árammal, a gépház alatt pedig külön rakodótér található, méghozzá elektromos csatlakozókkal. A márka alapáron biztosítja a Ford Power-Up vezeték nélküli szoftverfrissítéseket, folyamatosan javítva ezzel a technológiai élményt, új funkciókkal bővítve az autó szolgáltatásait, sőt a távolból, külön szervizlátogatás nélkül kijavítva egyes meghibásodásokat. Mindezekre az F-sorozat közismert Ford Beépített Keménysége teszi fel a koronát, illetve az, hogy a vevők Észak-Amerika legnagyobb nyilvános töltőhálózatára2 számíthatnak. Az autó alapára az állami vagy szövetségi adókedvezmények nélkül 39.974 dollár.

f1503

“Az F-150 Lightning megalkotása hatalmas eredmény a Ford-csapat számára. Amerika első számú autógyára Amerika kedvenc járművével építi a nulla károsanyag-kibocsátású jövőt. Ez az autó gyorsabb, mint a Raptor; alapáron jár hozzá a négykerékhajtás; elöl is kínál csomagteret; elég energia van benne, hogy három napon át ellásson árammal egy házat vagy hogy kiszolgáljon egy fergeteges plató-partyt; ráadásul a vezeték nélküli frissítésekkel egyre jobb és jobb lesz,” mondta Jim Farley, a Ford elnök-vezérigazgatója. “A Rouge üzemben készül majd, vagyis pontosan ott, ahol Henry Ford megváltoztatta a világot, és ahol a nagyapám nap mint nap blokkolt a munkakezdés előtt. Az F-150 Lightning hűen tükrözi, mi mindenre képes az országunk, ha mind összefogunk a fejlődésért.”

A szokásos ipari mérési módszerek alapján az F-150 teljesítménye 563 lóerő, szinte azonnal rendelkezésre álló forgatónyomatéka pedig 1051 Nm (vagyis több, mint bármelyik eddigi F-150 modellé). Az autó tervezett maximális teherbírása meghaladja a 900 kilogrammot, vontatóképessége pedig a 4,5 tonnát (az XLT és Lariat kiviteleknél) nagyobb kapacitású akkumulátorral és a Max Trailer Tow csomaggal. Az alacsony súlypontnak köszönhetően az autósok a felázott földutakon vagy a mély homokban is magabiztosan haladhatnak.

f1504

“Nem az volt a célunk, hogy egy szűk vásárlórétegnek készítsünk elektromos pickupot; a Ford olyan járművet akart építeni, ami hétköznapi emberek valós problémáira kínál megoldást,” mondta Kumar Galhotra, a Ford Motor Company amerikai és nemzetközi piacokért felelős csoportjának elnöke. “Az F-150 Lightning mindent megad, amit az elektromos járművekkel kapcsolatban ígértünk, sőt még a Ford Beépített Keménységet is.”

Intelligens, hálózatba kapcsolt – és az idő múltával egyre csak jobb lesz

Az intelligens funkciókkal telepakolt F-150 Lightning tökéletes példa arra, hogyan ötvözi a Ford a fejlett digitális technológiákat és közismert autótervezési ismereteit, hogy egy minden eddiginél intelligensebb és praktikusabb pickupot készítsen. A már létező Ford Co-Pilot360™ technológia részeként a BlueCruise funkció lehetővé teszi a kézhasználat nélküli vezetést több mint 160.000 kilométernyi, erre kijelölt többsávos közúton az USA-ban és Kanadában – és a jövőben még több ilyen, úgynevezett Kék Zónával bővül majd ez az úthálózat5.

Szintén jó példa az opcióként rendelhető Fedélzeti Mérleg rendszer is, ami a jármű saját érzékelőivel felméri a rakomány súlyát, és megmondja a felhasználónak, mennyi fér még el a platón. És mivel a szállított teher tömege a hatótávolságot is befolyásolja, a tervezők összekötötték a Fedélzeti Mérleget az Intelligens Hatótáv-tervezővel, így az autós mindig pontosan tudja, milyen messzire juthat el az adott feltöltéssel. Az F-150 Lightning modellben mutatkozik be a Vonóhorog Asszisztens is, ami automatikusan kontrollálja a kormány-, fék és gázparancsokat, hogy a vonatatás még egyszerűbb feladatot jelentsen.

Ugyancsak az F-sorozatban mutatkozott be korábban a Telefon a Kulcs funkció is, amivel az autós zárhatja, nyithatja és beindíthatja pickupját – anélkül, hogy elővenné zsebéből a telefonját, vagy a távirányítós kulcsot használná.

Ezek a megoldások az idők során egyre fejlettebbek lesznek majd a Ford Power-Up szoftverfrissítésnek köszönhetően, javítva az F-150 Lightning teljesítményét, minőségét, frissítve a meglévő funkcióit vagy akár vadonatúj szolgáltatásokat telepítve. A frissítések többsége két perc alatt települ, amikor a vásárló úgy dönt, hogy szüksége van rájuk6.

Fejlett digitális szolgáltatások

Az F-150 Lightning modell Lariat és Platinum kiviteleiben mutatkozik be a SYNC® 4A rendszer is; ez egy jól átgondolt, modern interfész 15,5 colos érintőképernyővel, kifejezetten a vezető szokásaihoz igazítva. A SYNC 4A a természetes beszédvezérlésű, felhőalapú navigáció mellett vezeték nélküli csatlakozást kínál a felhasználó kedvenc szolgáltatásaihoz (Apple CarPlay, Android Auto, integrált Amazon Alexa és SYNC AppLink alkalmazások).

f1501

A még tökéletesebb digitális élményt szolgálja a 12 colos műszeregység is, amelynek személyre szabható kezelőfelületén szinte maguktól értetődően jelennek meg a legfontosabb információk. A kijelzőn lendületes animáció közvetíti, hogyan működik az autó kéz nélküli vezetés üzemmódban, vagy hogy mennyi energiát nyer vissza a hajtáslánc a regeneratív fékezés során.

“Ez tényleg az eddigi legintelligensebb F-150,” vélekedett Darren Palmer, a Ford Motor Company akkumulátoros elektromos járművek részlegének igazgatója. “Az F-150 Lightning érintőképernyőjén mindig megtalálhatók azok az információk, amikre a felhasználóknak éppen szükségük van. Azonnal, valós időben láthatják, merre tartanak, mennyi rakományt cipelnek, hány mérföldet jártak be eddig – és a Ford Power-Up szoftverfrissítéssel ezek a funkciók egyre jobbak és jobbak lesznek.”

Felvillanyozó ötlet otthonra

Az F-150 Lightning újdonsága a Ford Intelligens Tartalék Áramellátás, amivel a pickup praktikus otthoni áramforrássá válhat. 9,6 kW-os kapacitásával a Ford Intelligens Tartalék Áramellátás egy esetleges áramszünet esetén energiával láthatja el a családi ház világítását, kiegészítő elektromos berendezéseit, riasztórendszerét és sok más egyebet.

“Jöjjön vihar vagy extrém hőhullám, a pickup-tulajdonosok mindig biztonságban lesznek, hiszen számíthatnak az autójukból nyert áramra, amikor arra a legnagyobb szükség van,” mondta Ryan O'Gorman, a stratégiai partnerség részleg elektromos járművekért felelős vezetője. „Ha kell, az F-150 Lightning megszakítás nélküli áramforrásként is használható egy ház energiaellátására, és a Ford az USA-ban elsőként kínálja ezt egy elektromos hajtású pickup szolgáltatásaként.”

A 80 amperes Ford Charge Station Pro töltő és az otthoni vezérlőrendszer segítségével (aminek telepítésében a Ford segít), az F-150 Lightning önműködően rákapcsolódik a ház elektromos rendszerére, majd ha az áramellátás helyreállt, a pickup automatikusan visszakapcsol az akkumulátor töltésére. Átlagosan napi 30 kWh fogyasztással számolva az F-150 Lightning nagyobb kapacitású akkumulátora három napon át képes árammal ellátni egy családi házat, vagy akár tíz napig is, ha a házban csak az igazán szükséges berendezéseket használják.

A jövőben a Ford bevezeti majd a Ford Intelligens Áramellátást, aminek segítségével a pickup áramforrásként használható a magasabb tarifájú csúcsidőszakokban, az olcsóbb éjszakai áramról pedig újra feltölthető az akkumulátor, hogy az autó reggel útra készen álljon. A tulajdonos ezzel spórolhat a villanyszámlán, ugyanakkor az elektromos hálózat terhelése is csökkenthető a csúcsidőszakban.

A Ford együttműködik az ország legnagyobb napenergia-cégével, a Sunrun vállalattal a 80 amperes Ford Charge Station Pro és a háztartási integrált rendszer telepítésében. Ennek köszönhetően a vásárlóknak arra is lehetőségük nyílik, hogy otthonukban napenergiát használjanak, vagyis háztartásuk áramellátását és az F-150 Lightning feltöltését tiszta és fenntartható energiával oldják meg.

Bárhol elérhető áramforrás

Az F-150 Lightning azonban nemcsak a háztartásokat szolgálhatja áramforrásként, hanem a beépített elektromos csatlakozók segítségével rengeteg eszköz működtethető közvetlenül az autóról – távol bármilyen infrastruktúrától. Az alapváltozatok vásárlói 2,4 kilowatt kapacitásra számíthatnak, de opcióként ez tovább növelhető, míg a Lariat és Platinum modellváltozatok már alapáron 9,6 kilowattnyi áramot szolgáltatnak; ebből 2,4 kilowatt az első csomagtartóban, 7,2 kilowatt pedig a kabinban és a platón elhelyezett csatlakozókból nyerhető ki.

Az intelligens funkciókkal az energiagazdálkodás kifejezetten egyszerű. A vásárlókat figyelmezteti a FordPass, ha az akkumulátor töltöttségi szintje a teljes kapacitás egyharmada alá esik, és az is beállítható, hogy az autó elektromos csatlakozóiból ne lehessen áramot venni, ha az akkuban már csak annyi energia maradt, amennyivel el lehet jutni a legközelebbi töltőállomásig.

Mindezt a pickup erős, új generációs lítiumion akkumulátora teszi lehetővé. Az F-150 Lightning erre két opciót kínál: egy normál hatótávolságú akkumulátort, ami az EPA-becslés alapján 370 kilométerre elegendő, illetve egy nagyobb kapacitású akkut, amivel 480 kilométert lehet autózni7.

Elöltöltős

A gépháztető alatt egy sokoldalú, szupermodern rekesz található, ami biztonságos, zárható, könnyen hozzáférhető, motorosan nyitható-zárható csomagtartóként szolgál. Ebben a raktérben 400 liternyi vagy 180 kilogramm súlyú poggyász fér el, ami megfelel két kézipoggyász és egy nagyobb bőrönd, vagy két golftáska méretének.

Az átgondolt tervezésű, a lökhárító magasságában beépített, vízálló csomagtartóban négy elektromos csatlakozó és két USB-port található, és a lyuggatott padlójú rekesz étel és ital tárolására is alkalmas – vagyis ugyanolyan jó hasznát lehet venni egy külső munkaterületen, mint egy lendületes plató-partyn. A 2,4 kilowattos áramszolgáltatás bőven elég az elektromos kéziszerszámok, TV-k, laptopok, hangszórók, hordozható tűzhelyek stb. működtetéséhez.

Ford Beépített Keménység – alapáron

Az F-150 Lightning ugyanazokon a Ford Beépített Keménység nyúzópróbákon esett át, mint az összes többi F-sorozatú pickup. A nagy szilárdságú, katonai minőségű alumíniumból készült felépítmény és a továbbfejlesztett alváz szilárdan a helyén tartja az akkumulátort, az F-sorozatban most először alkalmazott független hátsó felfüggesztés és az alacsony súlypont pedig stabilabb futást és kisebb oldaldőlést biztosít, miközben az autó pontosan olyan strapabíró és megbízható, ahogyan azt az F-150 vásárlói elvárják.

“Mindegy, hogy tűzifával dugig tömött platóval gázolnak át a mély havon, nehéz utánfutót vontatnak vagy hosszú túrára indulnak, az autósoknak mindig érezniük kell, hogy számíthatnak pickupjukra,” mondta Linda Zhang, az F-150 Lightning főmérnöke. “Ezt a tisztán elektromos hajtású teherautót két villanymotor hajtja, ami azt jelenti, hogy kemény terepen is helytáll. Mérnökcsapatunk ugyanazt a kemény tesztprogramot csinálta végig a járművel, amit vásárlóink már jól ismernek és sokra becsülnek.”

Az F-150 Lightning kimagasló off-road teljesítményt nyújt, amiben a 4x4 rendszer négy választható üzemmódja (Normal, Sport, Terep és Vontatás/Szállítás) is hasznos segítséget nyújt. Az akkumulátor épségét kemény alsó védőburkolat biztosítja, a fém alsó védőelemek pedig az akkut és a motorokat is védik terepezés közben. Maga az akkumulátor vízálló borítást kapott, amit ütéselnyelő elemek vesznek körbe, és a szerkezetet extrém, -40 Celsius fokos hőmérsékleten is tesztelték, hogy a Lightning szélsőséges körülmények közt is működjön.

A szigorú állóképességi teszt részeként a pickup átkelt a kaliforniai Iowa-hegyen, nehéz pótkocsit vontatva a hosszú emelkedőkön és a meredek lejtőkön. A próbák tapasztalatai alapján tervezték meg a mérnökök azt a modern folyadékhűtést és hajtáslánc-elrendezést, ami tökéletesen megoldja a hő eloszlatását. A fejlett hűtőrendszereknek köszönhetően a pickup a legkeményebb feladatokat is magabiztosan elvégzi.

Elektromos autóra váltani egyszerű

A Ford a töltést is megkönnyíti vásárlói számára. A Ford az egyetlen autógyártó, amely 80 amperes töltőt ad alapfelszerelésként, így otthon is könnyen elvégezhető a nagyobb kapacitású akkumulátor feltöltése. Ez a rendszer kiaknázza az elektromos haszonjárművekben egyedüliként kínált kettős fedélzeti töltőrendszer előnyeit, hogy az otthoni töltés még gyorsabb lehessen. A berendezéssel óránként 48 kilométerre elegendő áram tölthető az F-150 Lightning akkumulátorába, és a nagyobb kapacitású akkuval felszerelt modell körülbelül 8 óra alatt tölthető fel 15-ról 100 százalékra8.

Menet közben az autósok a FordPass segítségével könnyen megtalálhatják Észak-Amerika legnagyobb nyilvános töltőhálózatának több mint 63.000 töltőpontját. Egy 150 kilowattos egyenáramú gyorstöltővel a hosszabb hatótávolságú F-150 Lightning 10 perc alatt 87 kilométerre elegendő árammal tölthető fel, és 41 percbe telik 15-ről 80 százalékra tölteni az akkut8.

A FordPass Power My Trip funkció segítségével az F-150 Lightning kikalkulálja, mikor és hol lesz szükség az újratöltésre, mert az alkalmazás még az utazás megkezdése előtt azonosítja az útvonalon található töltőpontokat. A pickup Intelligens Hatótáv-tervezője pontosan kiszámítja a még megtehető távolságot, figyelembe véve az időjárást, a forgalmat, a rakomány súlyát, a vontatott tömeget stb. Mindemellett a SYNC 4 felhőalapú navigációja is jelzi a nyilvános töltőállomásokat.

Különleges, szupermodern dizájn

Az F-150 Lightning összetéveszthetetlenül egy F-sorozatú pickup. A mostani F-150 formatervének erősségeire építve a Ford olyan gépet tervezett, ami megtestesíti a vásárlók által annyira kedvelt ‘elpusztíthatatlanság’ hangulatát, ugyanakkor különlegesen modern, high-tech benyomást is kelt. A dizájn legfontosabb elemei az autó elején és hátulján keresztben futó, jellegzetes LED fényvezető elemek, illetve a három új hűtőrács-kialakítás, amelyek merész külsőt kölcsönöznek a már jól ismert orr-résznek.

Az F-150 Lightning az eddigi legáramvonalasabb F-150 pickup9, új formavilágú küszöbvédő elemekkel, a légellenállást csökkentő motorháztetővel, és olyan hűtőráccsal, amelyen a légbeömlő nyílást simább, texturált felület váltja fel. A funkcionális tervezésnek köszönhetően a továbbfejlesztett, 360 fokos Zóna Világítás ugyanúgy fénybe boríthat egy-egy kijelölt területet, mint a jármű teljes környezetét.

Az elektromos változat vásárlóinak nem kell kompromisszumot kötniük, mert az F-150 Lightning kabinja és platója pontosan ugyanakkora, mint a benzinmotoros kivitelé, így az autóhoz gond nélkül felhasználható a kínálatban eddig is szereplő több ezer kiegészítő. A kihajtható Belső Munkafelülettel még könnyebben és eredményesebben lehet dolgozni, a Maximálisan Dönthető Ülésrendszer támlái pedig majdnem 180 fokban hátrahajthatók, hogy az autó utasai jól kipihenhessék magukat.

A Ford büszke arra, hogy az F-150 Lightning Amerikában készül, méghozzá a csúcstechnológiájú Rouge Elektromos Jármű Központban, ami egyben nulla hulladék-kibocsátású gyár is. A Ford 700 millió dolláros beruházással fejleszti a történelmi múltú Rouge üzemet, 600 új munkahelyet teremtve és modern, fenntartható gyártási technológiákat alkalmazva a pickup előállításához, hűen a vállalat elhatározásához, hogy 2050-re karbonsemlegessé válik.

A 2022 tavaszán érkező F-150 Lightning négyféle kivitelben és kétféle akkumulátorral lesz kapható, több mint 2300, EV-tanúsítvánnyal rendelkező amerikai márkakereskedésben. A flottavásárlók a Ford hálózatba kapcsolt adatfeldolgozást és telematikai szolgáltatásokat kínáló, átfogó ökoszisztémájára is számíthatnak a Ford Commercial Solutions égisze alatt.

A Ford a korlátozott darabszámú, exkluzív Ranger Stormtrak és Wolftrak változatokkal bővíti Európa legkelendőbb pickupjának kínálatát

A Ford a héten mutatta be a Ranger Stormtrak és Ranger Wolftrak modellváltozatokat; a két izgalmas, korlátozott darabszámú autó még magasabb szintre emeli a vállalat díjnyertes pickupjának stílusát és képességeit.

2021FordRanger StormtrakWolftrak 01

A Ranger Stormtrak egy prémium pickup, amely különleges stílusával és kiegészítőivel az olyan vásárlókat vonzza majd, akik értékelik az aktív munka- és életstílusukhoz illő, kivételes képességeket és a gazdag felszereltséget. A Ranger Wolftrak egy kalandra termett, kemény gép; ezt az autót olyan embereknek tervezték, akik a szabadban dolgoznak, és komoly off-road tudást várnak el autójuktól, ám ezzel együtt komfortos és vonzó járműre is vágynak.

“A vásárlók imádják a Ranger látványos stílusát és keménységét, ezért úgy építettük meg az új Stormtrak és Wolftrak változatokat, hogy még többet nyújtsanak e téren,” mondta el Hans Schep, a Ford Európa haszongépjármű részlegének vezérigazgatója. “A Stormtrak lenyűgöző látványa és fényűző felszereltsége jól illik az aktív életstílushoz, a Wolftrak pedig olyan terepképességekkel bír, aminek köszönhetően tulajdonosa bármikor bátran maga mögött hagyhatja az aszfaltozott utakat, ha ezt kívánja a munkája vagy a hobbija.”

A korlátozott darabszámú Ranger Stormtrak és Wolftrak modellek idén októbertől jelennek meg a Ford európai márkakereskedéseiben, tovább gazdagítva a Ford díjnyertes Ranger-kínálatát, amelyben már jelenleg is megtalálható az izgalmas Ranger Raptor, a rally-gyökerekkel rendelkező Ranger MS-RT és a nemrégiben bemutatott Ranger fülkés-alvázas kivitel.

A Ford ezzel egy időben bemutatja az új motoros csomagtérrolót is, ami alapáron jár a Ranger Stormtrakhoz, és opcióként rendelhető a Ranger Wildtrak duplakabinos kivitelhez.

Ranger Stormtrak: a természet ereje

A prémium Ranger Wildtrak sorozatra épülő új Ranger Stormtrak még gazdagabb felszereltséget, magasabb szintű kényelmet és egyedi burkolatokat kínál. A korlátozott darabszám biztosítja, hogy a tágas hátsó üléssort kínáló duplakabinos és hosszabb platóval készülő nyújtott kabinos kivitelek kifejezetten exkluzív autónak számítsanak.

Mindegyik Ranger Stormtrak modellben a Ford legerősebb 2,0 literes 213 lóerős EcoBlue Bi-turbo dízelmotorja hajtja, amelynek 500 Nm forgatónyomatéka lenyűgöző vonóerőt biztosít.1 A kényelmes országúti autózásról az alapáras, kapcsolható négykerékhajtás gondoskodik, és a motorhoz tízfokozatú automata sebességváltó csatlakozik.

A Ranger Stormtrak különlegessége a látványos Rapid Red fényezés, amit exkluzív, piros légbeömlőbetétek egészítenek ki, még jobban kihangsúlyozva az orr-rész erőteljes stílusát. A LED fényszórók és az alsó védőelemek szintén alapáron járnak az autóhoz, amihez Frozen White és Blue Lightning fényezés is rendelhető. A Ranger Stormtrak látványát még markánsabbá varázsolja a gépháztető és az oldalsó karosszériaelemek matricázása, a vaskos, háromdimenziós emblémák, a fekete hátsó lökhárító és a sportos szélterelő elem.

Mindemellett az alapfelszereltség része még a platóbélés, a raktérmegosztó elem és a Ford új motoros csomagtérrolója is, ami kényelmesebbé és praktikusabbá teszi a rakományok szállítását. A népszerű Wildtrak-sorozathoz hasonlóan a Ranger Stormtrak is 1,0 tonnás hasznos teherbírást és 3500 kg vontató képességet kínál. 

2021FordRanger Stormtrak 01

A Ranger Stormtrak utasterét prémium kidolgozás és praktikus kialakítás jellemzi. A csak a Stormtrak változathoz kapható üléseket ugyanolyan bőrkárpit borítja, mint az ikonikus Ranger Raptorban; a bőrt dombornyomású Stormtrak-emblémák díszítik, a párnázatot pedig tartós szövetbetétek egészítik ki. A belső felületek sötét grafit színűek, és a kárpitokat piros fonallal varrják.

Ranger Wolftrak: meghódítja a vadont

A Ranger Wolftrak azok számára készül, akik kimagasló terepképességű, látványos megjelenésű autót keresnek. A Ranger XLT-sorozatra épülő Wolftrakban a Ford 2,0 literes, 170 lóerős EcoBlue dízelmotorja dolgozik, és a vásárlók választhatnak a hatfokozatú manuális és a tízfokozatú automata sebességváltók közül. 

A menet közben kapcsolható négykerékhajtás1, az elektronikusan zárható hátsó differenciálmű és a terepgumik alapáron járnak az autóhoz, ami így a legkeményebb terepeken is megállja a helyét, és a felező fokozat segítségével a meredélyeken és a laza talajon is kiválóan boldogul.

A Ford arra számít, hogy a Ranger Wolftrak egyaránt vonzó lesz majd a mezőgazdasággal, erdőgazdálkodással vagy outdoor sporttevékenységekkel foglalkozó vállalkozások, illetve a magánemberek számára. Az 1,0 tonnás hasznos teherbírás és a 3500 kg vontató képesség komoly szállító kapacitást jelent, és az autóhoz platóbélés is jár. Az opcionális, kézzel működtethető platóborítás vagy az Aeroklas platófelépítmény ennél az autónál egyedi matt fekete színű, ami jól passzol a Ranger Wolftrak sötét árnyalatú külső kiegészítőihez.

A kizárólag a Ranger Wolftrak kínálatában szereplő, hosszan hátranyúló, sportos bukócső nemcsak az autó külső megjelenését varázsolja különlegessé, hanem a különféle szállítmányok rögzítéséhez is praktikus segítséget nyújt. Az impozáns Conquer Grey fényezéshez jól illik az alsó védőelemek, a 19 colos könnyűfém keréktárcsák és a küszöbelemek fekete színe, de a vásárlók Sea Grey árnyalatú fényezést is rendelhetnek autójukhoz. A pickup különleges stílusára a sötétített Wolftrak emblémák teszik fel a koronát.

2021FordRanger Wolftrak Interior 03

A Ranger Wolftrak kabinjának különlegességei a Wolftrak emblémák, a matt fekete műszerfal és ajtóbetétek, illetve a strapabíró, minden évszakban használható padlószőnyegek. A 8 colos érintőképernyővel összekapcsolt SYNC 3 konnektivitási és navigációs rendszer alapfelszerelés.

Új motoros csomagtérroló: praktikus ötlet

Az új modellváltozatokkal együtt a Ford a népszerű platótakaró csomagtérroló motoros mozgatású változatát is bemutatja, ami opcióként rendelhető a Ranger Wildtrak modellhez, és alapáron szerepel a Ranger Stormtrak kínálatában. A motoros csomagtérroló egyszerűen és kényelmesen kezelhető; a felhasználók az indítókulcs gombjával, a platón belül elhelyezett gombokkal, illetve a műszerfalon található kapcsolóval is nyithatják-zárhatják a szerkezetet. A szenzoros becsípődés gátló megakadályozza, hogy megsérüljön a felhasználók keze vagy a rakomány.

A Ranger tavaly rekordot állított fel, éves szinten 34,9 százalékos részesedést szerezve a szegmensben, tovább erősítve ezzel az Európa legkelendőbb pickupjaként elért pozícióját. 

Ugrásra kész a sivatagi ragadozó: a Ford bemutatja az F-150 Raptor legújabb és eddigi legjobb változatát

Amerika első számú teherautó-gyártója, a Ford egy igazi terepes ikont alkotott 2009-ben, amikor bemutatta a sivatagi versenyzés által inspirált F-150 Raptort. Most pedig itt a vadonatúj, harmadik generációs modell, ami új szintre emeli a Raptor remek mechanikáját és technikai megoldásait, és mindezt legfejlettebb konnektivitással ötvözi, aminek köszönhetően az autó az idők során egyre lenyűgözőbb élményt kínál majd tulajdonosának.

2021raptor 1

„A Raptor az eredeti sivatagi gép, aminek képességeit most új szintre emeltük,” mondta Ali Jammoul, a Ford Performance programvezető igazgatója. „A vadonatúj Raptorban a Built Ford Tough szemlélet jegyében egyesítettük a nagy sebességű terepezés képességét a fejlett technológiával és konnektivitással.”

Az F-150 Raptor eladásai jó néhány izomautó értékesítési adatait túlszárnyalták. Az elmúlt négy évben az előző generációs Raptor összesített értékesítése meghaladta a Porsche teljes sportkocsi-eladásait, és a Chevrolet Corvette-et is maga mögé utasította.

Erőteljes hardver

Egy nagy teljesítményű, off-road pickupban rendkívül fontos a futómű, és a vadonatúj F-150 Raptor most teljesen új felfüggesztéssel mutatkozik be. Az újratervezett, ötlengőkaros hátsó felfüggesztést kifejezetten a Raptorhoz fejlesztették ki, hogy az eddiginél is több vonóerőt továbbítson a kerekekhez, miközben a vezető magabiztosan, nagy sebességgel autózik a kemény terepen.

„A Raptor bölcsője a Baja 1000 verseny, ezért ehhez méltó futóművet készítettünk hozzá: egy ötlengőkaros szerkezetet, ami minden eddigi Raptor-változatnál nagyobb kerék elmozdulást tesz lehetővé,” magyarázta el Carl Widmann, a Ford Performance főmérnöke. „Úgy álltunk a munkához, mintha eleve egy verseny-pickupot építenénk; minden porcikáját kimagasló precizitással terveztük meg, hogy amikor a vezető a semmi közepén autózva padlógázt ad, a gép dübörgő motorhangtól kísérve vágtasson át a sivatagon.”

Az ötlengőkaros hátsó futóműhöz extra hosszú hosszlengőkarok tartoznak, hogy a terepen jobban megőrizzék a tengely pozícióját, illetve a szerkezet része még egy Panhard-rúd és a kategóriában leghosszabbnak számító* 610 mm-es tekercsrugók is. A felfüggesztés kialakítása mellett a kifinomultabb motorvezérlő szoftver is azt a célt szolgálja, hogy több forgatónyomaték jusson a hátsó kerekekre a lendületesebb állórajt, az erőteljesebb gyorsulás és a jobb gázreakciók érdekében, miközben ezzel egyidejűleg javul az autó rugózása, menetstabilitása, irányíthatósága és tapadása.

A hosszú ugratások és erős talajfogások erőhatását az új generációs FOX™ Live Valve™ belső megkerülő szelepes lengéscsillapítók mérséklik, amelyekben a legmodernebb elektronikus vezérlő technológia a pillanatnyi helyzettől függően szabályozza a csillapítás mértékét. A Raptor minden eddiginél hosszabb lengéscsillapítóit arra tervezték, hogy jobban ellenálljanak a hőhatásoknak, és hogy gyorsabban reagáljanak a terep változásaira. A nagyobb, 79 mm átmérőjű eloxált alumínium lengéscsillapító-testek új, alacsony súrlódási együtthatójú folyadékkal vannak feltöltve, amit kifejezetten a lengéscsillapító súrlódási veszteségeinek csökkentésére terveztek, hogy terepen és közúton egyaránt kényelmes rugózást biztosítsanak.

A futómű magasságérzékelőiből és más szenzorokból érkező jelek alapján a rendszer másodpercenként 500-szor változtatja meg mindegyik kerék csillapítását, olyan gyorsan reagálva, mint amilyen sebességgel az emberi agy dolgozza fel a vizuális ingereket. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy miközben a vezető érzékeli, hogy megváltozott a terep, az autó már át is állt a megfelelő beállításokra.

2021raptor 2

A Raptor vásárlói most először választhatnak a 35 és 37 colos gumiabroncsok közül; ez utóbbi a legnagyobb méretű gyári gumi egy sorozatgyártású pickup kínálatában. A speciális tervezésű BFGoodrich All-Terrain T/A KO2 abroncsok maximális tapadást és irányíthatóságot biztosítanak. A 35 colos gumikkal a Raptor 305 mm magas akadályon képes átlépni; az autó első terepszöge pedig 31 fok, a hátsó 23,9 fok, a középső terepszög pedig 22,7 fok. 37 colos gumiabronccsal ugyanezek az értékek 33,1 fok, 24,9 fok és 24,4 fok, a szabad magasság pedig 333 mm. A sivatagi száguldozók és a sziklák közt kalandozók egyaránt értékelni fogják a kivételesen nagy rugóutat, ami 35 colos abroncsokkal elöl eléri a 356, hátul pedig a 381 mm-t; ez 25 százalékkal több, mint amit az első generációs Raptor tudott.

A SuperCrew kivitelben kapható, 3683 mm tengelytávolságú Raptor alapja egy zártszelvényes, nagy szilárdságú acélból készült alváz, amire katonai minőségű alumíniumból és kompozit anyagból készült karosszéria épül. A fejlettebb futómű, az erősebb és hosszabb rugótornyok és a hátsó felfüggesztés alsó lengőkarjainak bekötési pontjai mind azt szolgálják, hogy az autó jobban bírja a terepezéssel járó igénybevételt.

2021raptor 3

A vadonatúj Raptor szíve egy harmadik generációs, ikerturbós, 3,5 literes EcoBoost® motor, ami nemcsak kimagasló teljesítményt nyújt, hanem a kis fordulatszám-tartományban is jelentős forgatónyomatékot ad le. A legmodernebb turbótöltők, a blokk 10,5:1 sűrítési aránya és a hűtőrendszer nagy teljesítményű ventilátorai gondoskodnak arról, hogy a kemény terep soha ne fogjon ki az autón. Az alapáron járó 136 literes üzemanyag-tartállyal a Raptor EPA-becslés szerinti hatótávolsága több mint 800 km egyetlen tankolással.

A vásárlók hasznosnak találják majd a kategóriában egyedülálló* Pro Power Onboard™ funkciót, amivel pickup-jukat mobil generátornak is használhatják. A Raptorhoz megrendelhető 2,0 kW teljesítményű rendszerről akadálytalanul működtethetők az elektromos szerszámok, a kemping-világítás és egyéb felszerelések.

Az új, 76 mm átmérőjű kipufogó különlegessége a szabadalmaztatott X-elem, a különleges „harsona-hurok” és a Raptorba most először beépített aktív szeleprendszer, ami élvezetesen kihangsúlyozza a motorhangot. Az autósok négyféle hangerő-beállítás közül választhatnak (Csendes, Normál, Sport és Baja).

2021raptor 4

Az új szabályozórendszerrel felszerelt Ford-gyártmányú, tízfokozatú automata sebességváltó lamelláskuplungos szerkezetű osztóműhöz csatlakozik. Az elektronikus szabályozású hátsó differenciálzár alapáras, a részlegesen önzáró TORSEN® első differenciálmű külön rendelhető. A hajtáslánc végáttétele 4:10. Az autó maximális teherbírása 91 kilogrammal 635 kilogrammra nőtt, a legnagyobb vontatható tömeg pedig 92 kilogrammal gyarapodott, így már eléri a 3700 kilogrammot.

Technológia terepre és országútra

A vadonatúj F-150 Raptor ultramodern vezetőállását úgy tervezték, hogy ne csak kiváló kilátást biztosítson, hanem kényelmes és stílusos is legyen. A szériában adott, személyre szabható, 12 hüvelykes digitális műszeregység jól leolvasható, nagy méretű felületen jeleníti meg a Raptorhoz tervezett grafikákat és animációkat, az off-road adatokat és a navigáció útmutatásait. Az ugyancsak egyénileg beállítható központi kijelző is 12 hüvelykes, ami osztott üzemmódot is kínál, hogy a felhasználók egyszerre többféle funkciót is kezelhessenek, például a navigációt, a zenelejátszást vagy az autó beállításait.

2021raptor 5

A vezeték nélküli (over-the-air) frissítések lehetővé teszik, hogy a Raptor az idő múltával egyre intelligensebbé váljon; a terepképességet például érezhetően javítja majd a későbbi nyomvonal-térlép és a Trail Turn Assist funkció. A Raptor tulajdonosa a FordPass mobilalkalmazással is kezelheti autóját: szinte bárhonnan nyithatja-zárhatja a járművet távirányítással, ellenőrizheti az abroncsnyomást és az üzemanyagszintet, és olyan, kifejezetten teherautókhoz való funkciókra is számíthat, mint a Zónavilágítás, a Vontatmánylopásra Figyelmeztetés, a Vontatmány Világítás Ellenőrzés vagy az extraként rendelhető Pro Power Onboard™. A vezeték nélküli frissítések a FordPass rendszert is folyamatosan modernizálják, ami további új, hasznos szolgáltatásokat kínál majd a jövőben a terepezéshez.

A Terepvezérlési Rendszer segítségével az autós hétféle (Csúszós út, Vontatás, Sport, Normal, Off-Road, Baja és Sziklán Araszolás) üzemmód közül választva a pillanatnyi helyzet szerint optimalizálhatja a jármű menetdinamikáját. Mindegyik üzemmódban másféle beállítások alapján működik a kormányzás, a váltóvezérlés, a stabilitásvezérlés, az aktív kipufogószelep, az aktív lengéscsillapító rendszer, a gázadás, sőt még a digitális műszeregység megjelenése is megváltozik.

A külön rendelhető 360 fokos kameracsomag segítségével a kabinból minden akadály meglátható az autó körül, az elölnézeti képen pedig a kerekek pillanatnyi állása és nyomvonala is megjelenik, így a vezetőnek a kritikus pontokon nem kell újra meg újra kiszállnia az autóból, hogy felmérje a helyzetet. A különböző kamerák nézetei között egy kapcsolóval lehet választani, ami kényelmesen kézre esik a műszerfalon.

Az alapáras Egypedálos rendszer** az extrém terepeken, például sziklás ösvényeken tesz jó szolgálatot, mert az ilyen helyeken a vezetőnek többnyire minkét pedált használnia kell, egyszerre adagolva a gázt és a fékerőt. Az egypedálos működésmód a fenti műveletek összevonásával mindezt leegyszerűsíti. A vezetőnek kizárólag a gázpedált kell használnia: ha lenyomja, az autó halad, ha felengedi, fékez. A pickup fékrendszere mindig azzal arányosan működik, hogy a vezető milyen mértékben engedi fel a gázpedált.

Az F-150 Raptor alapfelszereltségében az Ösvénymenet is szerepel, ami a sebességtartó automatika terepes megfelelője. A vezetőnek nincs más dolga, mint beállítani a kívánt sebességet, és a jármű önműködően szabályozza a gázadást és fékezést, hogy az autós minden figyelmét a nehéz terepen való kormányzásra összpontosíthassa.

Az alapáras SYNC® 4 természetesebb hangvezérlést, valós idejű térképkezelést és személyre szabható információkat kínál. Az Apple CarPlay™ és Android Auto™kompatibilitásnak köszönhetően a felhasználók okostelefonjai USB-kábel nélkül csatlakoztathatóak, és számos SYNC AppLink® alkalmazás áll rendelkezésre, például a Ford+Alexa. A készülékeken tárolt zenei listák tökéletes minőségben szólalnak meg a Bang & Olufsen extraként rendelhető 18 hangszórós B&O Unleashed hifin.

A vadonatúj formavilágú kabinban kiváló minőségű anyagok, különleges kidolgozású felületek és átgondolt tárolóhelyek várják az utasokat. Az új kormánykereket lézermaratott embléma díszíti, és a felső középjelzéssel ellátott volán mögött alumínium váltókarok kaptak helyet. Az ülések nagyméretű oldalpárnái jól megtartják a bennük ülők testét, sőt az autóhoz Recaro® kagylóülések is rendelhetők. Az ajtókat, a műszerfalat és a középkonzolt alapáron alumínium betétek, felárért pedig karbonszálas dekorációs elemek díszítik. A hátsó üléssor alatti zárható tárolórekeszben jól elférnek a kötelek és az emelők, hogy szükség esetén kéznél legyenek.

A vadászgépek által inspirált agresszív kisugárzás

Az F-150 Raptor jellegzetessége a nyers, agresszív külső megjelenés. A teljes egészében áttervezett orr-rész az erősen domborított motorháztetővel és a fekete hűtőráccsal hatásosan hangsúlyozza a pickup szélességét.

A gépháztetőn új szellőzőnyílás kapott helyet, akárcsak a sárvédő felső peremén; ezek kialakítását az F-22 Raptor vadászgép ihlette. Az agresszív első sárvédők hatásosan terelik arrébb a nagy sebességnél felkavarodó porfelhőt. A sötétített hátsó lámpatestek közé sötét dekorációs csík rendelhető a plató hátfalára, így az autó hátsó része az orr-rész stílusát tükrözi.

A szélesebb kartervédő nagyobb takarást ad, és előre is jobban kinyúlik. Az acélból készült első és hátsó lökhárítókat kifejezetten a terepezés kemény kihívásaihoz tervezték, és a hátsó elemet úgy alakították ki, hogy a kettős kipufogóvég magasra kerülhessen, tovább javítva ezzel a hátsó terepszöget.

A vásárló megrendelheti a Rigid™ off-road világítást is, amit az első lökhárítóra szerelnek. Az autóhoz három különböző 17 colos keréktárcsa választható; közülük kettő gumiperem-rögzítő funkciós, és mindegyiket úgy tervezték, hogy ne csak tartósak és erősek, hanem mutatósak is legyenek.

A 2021-es F-150 Raptor a Ford michigani Dearborn üzemében készül majd, és az autó nyáron jelenik meg az amerikai márkakereskedésekben és ősszel a FordStore Solymár-M3 márkakereskedésben. A Raptor R változat jövőre érkezik.

* Teljes méretű pickupok, 3855 kg megengedett össztömeg alatt.

** Az Egypedálos rendszer extra vezetéssegítő elem, ami nem helyettesíti a vezető figyelmét és döntéseit, illetve a fék használatának szükségességét. A rendszer részletes leírása és működésének korlátai a felhasználói kézikönyvben olvashatók.

Összefogott a Ford és a Hungarian Police Rally Team a közlekedés biztonságának népszerűsítése érdekében

Nagyszabású közös kampányban hívja fel a figyelmet a Hungarian Police Rally Team és a Ford Magyarország a közlekedés biztonság fontosságára. A kampány keretében a 2021-es Magyar Rally Bajnokság futamain egy közlekedésbiztonsági parkban várják a rally szerelmeseit, hogy a futamok szüneteiben sok hasznos információval, játékos formában hívják fel a figyelmet a szabályos vezetésre.

GM20210413 HPRT 014

A kampány főszereplője a Hungarian Police Rally Team új autója, egy Rally3-as Ford Fiesta lesz. Az M-Sport által gyártott Rally3-as Fiesta szíve egy 12 szelepes 3 hengeres alumínium blokkos 1497cm3 lökettérfogatú turbómotor 30mm-es szűkítővel.

Ez a motor 5000-es fordulatnál adja le legnagyobb teljesítményét és már 3500-as fordulattól 400 Nm áll rendelkezésre.

A versenyautó Sadev 5-sebességes szekvenciális váltóján két sperdifierenciál műhöz kapcsolódik, mivel a Rally3-ban mind a 4 kerék hajt. Hidraulikus kézifékrendszer és az AP Racing által fejlesztett kéttárcsás kuplung dolgozik az autó alatt. A gyorsan megérkező nagy erőt, az egyedileg erre az autóra készíttetett megerősített verseny féltengelyek viszik át az útra.

GM20210413 HPRT 047 1

Az autó új első és hátsó McPherson futóművet kapott, melynek Reiger lengéscsillapítói 3 utas rendszerben működnek. Az autóhoz több kemény/közepes/lágy rugót és stabilizátort is lehet választani. A pályán történő nagy erőhatások miatt erősített toronycsapágyat is kapott az új kategóriát képviselő Fiesta Rally3.

A lassulásért az Alcon 4 dugattyús féknyergek és az AP Racing által forgalmazott hűtött tárcsák felelnek. Az elsőfék mérete az útviszonyoktól is függ, murván 280mm-es aszfalton 330mm-es. A hátsó fék mérete minden esetben 280mm. Hidraulikus kézifékrendszer, Alcon Master dugattyúval segíti a gyors irányváltásokat. A Fiesta Rally3–ban hidraulikus gyorskormány található.

Pályától függően különböző Oz Racing felnik váltják egymást az autó alatt. Murván 6x15” / Aszfalton 7x17”.

Az autó motorvezérlője egy Life Racing F88 ECU, melyen Life Racing verseny szoftver fut. A motorvezérlő segítségével az ALS 3 fokozatban állítható a turbó nyomás folyamatos megtartása érdekében. A versenyző egyedileg gyártatott, könnyített kagylóülésekben foglalhat helyet és egy digitális műszerfalat lát maga előtt. A megfelelő áramellátás és a maximális biztonság érdekében az M-Sport saját fejlesztésű PDU áramelosztó egysége működik a versenyautóban.

A Rally3-as Ford Fiestát Hoffer Zsolt, a Hungarian Police Rally Team pilótája vezeti, navigátora Kasza Kristóf lesz. Zsolt több, mint 20 éve ül versenyautóban és 4 magyar bajnoki címet tudhat magáénak.

Hoffer Zsolt 25 éves rendőr szakmai múlttal rendelkezik, rendőr alezredes, osztályvezető. Közel 20 éve meghatározó alakja a belügyi gépjármű-vezetéstechnikai képzéseknek. A jármű biztonságos és tudatos kezelése, a közúti közlekedésben előforduló szituációk felismerése és az azokra adott gyors reagálás módozatinak képzései tartoznak feladatai közé. A közúti közlekedés biztonságosabbá tétele és a baleset megelőzés Zsolt fontos célja, amelyet sportjába az autóversenyzésbe, a rallye sportba is nagy gyakorlattal hasznosít.

„Csapatunk két fő iránya az Autósport és a Közlekedésbiztonság. Az autósport, a rallye értékeit használjuk fel eszközként, a közlekedés biztonságosabbá tétele érdekében.” – mondta el Hoffer Zsolt.

GM20210413 HPRT 041 2

Az idei évtől a Magyar Rally Bajnokság helyszínein a Közlekedésbiztonsági Park a Ford Magyarország főtámogatásával valósul meg. A Ford Motor Company társadalmi szerepvállalásának fókuszpontjába a közlekedésbiztonságot, ezen belül is a fiatal, friss jogosítvánnyal rendelkező sofőrök gyakorlati képzését helyezi.

A globálisan 43 országban megvalósuló Ford Driving Skills for Life programsorozat keretében a Ford a 18-26 év közötti, friss jogosítvánnyal rendelkező tapasztalatlan vezetőknek nyújt egyedülálló gyakorlati képzési programot. A Magyarországon 2017 óta elérhető programban eddig 1300 fiatal tapasztalhatta meg a gyakorlatban, hogy milyen érzés valójában a vészfékezés, mi a teendő, ha jeges úton az autónk megcsúszik alattunk, vagy hogy mennyi veszéllyel jár a vezetés közbeni mobiltelefonálás.

Statisztikák alapján hazánkban is nagyon fontos, hogy felhívjuk a figyelmet a vezetés veszélyeire.

A közös kampány keretében a Ford a közlekedési parkjában játékos formában ismerteti meg az érdeklődőket a vezetés közben fellépő figyelemelterelő dolgok, mint például az sms-ezés, telefonálás, selfizés veszélyére, és hívja fel a figyelmet az alkohol, drogfogyasztás és a másnaposság okozta veszélyhelyzetekre.

“Mellbevágó statisztikák bizonyítják, hogy a 18-26 éves korosztály közel kétszer akkora eséllyel veszíti életét a közutakon, mint a többiek, körükben Európa szerte ez a vezető halálok. Ezért is vagyunk nagyon büszkék, hogy a Ford Driving Skills for Life CSR-programot2017-ben Magyarországon is elindíthattuk. Az ingyenes vezetéstechnikai oktatás során a vezetés közben adódó vészhelyzetekre próbáljuk felkészíteni a fiatalokat, hiszen a jogosítvány megszerzése csak egy dolog, a járművezetői rutin elsajátítása viszont hosszútávú folyamat. Reméljük, hogy idén a járványhelyzet lehetővé teszi, hogy ősszel ismét megrendezzük a fiataloknak szóló vezetéstechnikai tréningünket, de addig is a Hungarian Police Rally Teammel összefogva a rengeteg érdeklődőt vonzó Magyar Rally Bajnokság futamain hívjuk fel a figyelmet a biztonságos vezetés fontosságára - mondta el Szabó Attila a Ford Magyarország ügyvezetője.

Látványos személyautós megjelenés, erőtől duzzadó formák: íme az új Ford Ranger MS-RT

2021. január 18. - A Ford ma mutatta be a díjnyertes Ranger pickup új, exkluzív változatát, amelynek kifejlesztésében a járműtervező specialista MS-RT is közreműködött. A közös munka végeredménye egy hamisítatlan motorsport-hangulatú, prémium felszereltségű és egyedi, kézi kidolgozású autó lett.

MS RT1

Az új Ranger MS-RT nem más, mint Európa legkelendőbb pickupjának nagy teljesítményű utcai változata, amely a sivatagi versenyek inspirációjával megalkotott Ford Ranger Raptor mellett jelenik meg a modell kínálatának csúcsán. Az új jármű a Ranger Wildtrak kivitelre épül, felhasználva annak gazdag felszereltségét, egytonnás teherbírását és Super Cab illetve Double Cab karosszériaváltozatait. Az exkluzív Ranger MS-RT 2021 nyarától lesz kapható Magyarországon.

Impozáns megjelenés, kifinomult részletek

A Ranger MS-RT egyik különlegessége a kézi munkával kialakított orr-rész, méhsejt-mintázatú szénszálas hatású hűtőráccsal és beépített ködfényszórókkal. Az autó oldalról nézve is nagyon mutatós; a sportos, markáns benyomást tovább erősítik 20 colos OZ Racing könnyűfém keréktárcsák, az erőteljes sárvédő-szélesítések és a feltűnő küszöbelemek. A Frozen White, Sea Grey és Agate Black fényezéssel megrendelhető autó látványvilágára szénszál-hatású tükörburkolat, áramvonalas bukócső és MS-RT emblémák teszik fel a koronát.

A Ranger MS-RT kabinjának prémium bőrkárpitjait narancssárga varrás díszíti. A hangulatvilágítás és a fűthető első ülések kellemes környezetet teremtenek, a padlószőnyegek és küszöbborítások MS-RT mintázata egyediséget sugall. Az utasok szórakoztatásáról és kommunikációjáról a 8 colos érintőképernyővel összekötött SYNC 3 rendszer gondoskodik, a parkolást – vagy az utánfutó csatlakoztatását – pedig a tolatókamera varázsolja egyszerűvé.

A Ford izmos, 213 lóerős 2.0 EcoBlue Bi-turbo dízelmotorja kimagasló teljesítményt és vonóerőt kínál, miközben személyautós kifinomultsággal és alacsony üzemanyag-fogyasztással mozgatja az autót.

MS RT3

A Ford Mustangból ismert 10 fokozatú automata sebességváltóhoz csatlakozó erőforrás 500 Nm forgatónyomatéka magabiztosan megbirkózik az 1098 kg tömegű szállítmánnyal és a 3500 kg vontatott tömeggel. A Ranger kapcsolható négykerékhajtása optimális terepképességet kínál, és ha a vásárló sportos zenéket szeretne hallgatni, a márkakereskedésben egy app-vezérlésű Maxhaus hangsugárzót is rendelhet az autójához.

Az MS-RT a Ford által minősített járműátalakító cég, amely régóta együttműködik már a Ford motorsport-partnerével, az M-Sporttal, hatékonyan használva fel a Rally Világbajnokságon gyűjtött tapasztalatokat arra, hogy megalkossák a Ford piacvezető haszongépjárműveinek látványosan módosított változatait.

Hamarosan tehát a Ford One-Stop Shop kínálatának legújabb darabja, a Ranger MS-RT is megjelenik a Ford márkakereskedésekben megrendelhető átépített modellek sorában, amelyben olyan autók szerepelnek, mint a Transit Custom és Transit Connect MS-RT áruszállítók.

MS RT4

Ford Solymár

2083 Solymár, Sport utca 23.
Telefon: +36 26 560 910
+36 26 560 920
+36 20 934 5345
Nyitvatartás  
Hétfő-Péntek 06:45-17:00
Szombat 09:00-13:00 Zárva
Vasárnap Zárva

FordStore Solymár-M3

1152 Budapest, Városkapu utca 11.
Telefon: +36 1 265 5154
+36 1 265 5155
+36 1 265 5156
+36 20 417 2787
Nyitvatartás  
Hétfő-Péntek 07:00-17:00
Szerda 07:00-19:00
Szombat 08:00-13:30 Zárva
Vasárnap Zárva

Ford Solymár-Esztergom

2500 Esztergom, Visegrádi út 11.
Telefon: +36 33 509 400
+36 20 444 1440
+36 20 318 5665
  
Nyitvatartás  
Hétfő-Péntek 06:45-17:00
Szombat 09:00-13:00 Zárva
Vasárnap Zárva

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ FELTÉTELEK FORD MAGYARORSZÁG Solymár-Szalay Kft. 2020 © Minden jog fenntartva

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban. Süti Útmutató

Elfogadom

Cookie (süti) használati útmutató és szabályzat

Azoknak a weboldalnak, amelyek az Európai Unió országain belül működtetnek, cookie-k használatához, és a felhasználó számítógépén vagy egyéb eszközén történő tárolásához a felhasználók hozzájárulását kell kérniük. Az alábbiak során tájékoztatjuk Önt az általunk használt cookie-król és a használatuk céljáról.

Mi a cookie (süti)?
A cookie-k kis adatfájlok, amelyeket a böngésző helyez el a felhasználó számítógépén vagy eszközén. Többek között információt gyűjtenek, megjegyzik a látogató egyéni beállításait, és általánosságban megkönnyítik a weboldal használatát a felhasználók számára. A sütik önmagukban nem gyűjtik a számítógépen vagy a fájlokban tárolt adatokat. Olvassa el figyelmesen az alábbi tájékoztatót további információkért, hogyan gyűjtjük az információt, amikor Ön ezt a weboldalt használja.

Cookie-k kezelése

A Szolgáltató a testre szabott kiszolgálás érdekében az Érintett számítógépén kis adatcsomagot, ún. sütit (cookie) helyez el és a későbbi látogatás során olvas vissza. Ha a böngésző visszaküld egy korábban elmentett sütit, a sütit kezelő szolgáltatónak lehetősége van összekapcsolni az Érintett felhasználó aktuális látogatását a korábbiakkal, de kizárólag a saját tartalma tekintetében. 

Kezelt adatok köre: IP cím, látogatás dátum, időpont.
Az érintettek köre: A weboldalt látogató valamennyi Érintett.
Az adatkezelés célja: Az Érintettek egymástól való megkülönböztetése, a felhasználók aktuális munkamenetének azonosítása, az annak során megadott adatok tárolása, az adatvesztés megakadályozása.
Az adatkezelés időtartama: Az adatkezelés időtartama a session cookie-k esetében a honlapok látogatásának befejezéséig, míg más esetben maximum 30 napig tart.

Sütik törlése

Az érintettnek joga van törölni a sütit saját számítógépéről, illetve letilthatja böngészőjében a sütik alkalmazását. A sütik kezelésére általában a böngészők Eszközök/Beállítások menüjében az Adatvédelem/Előzmények/Egyéni Beállítások menü alatt, cookie, süti vagy nyomonkövetés megnevezéssel van lehetőség.

Facebook által elhelyezett cookie-k (sütik)

A Facebook által elhelyezett cookiekról bővebben a https://hu-hu.facebook.com/policies/cookies/ címen tájékozódhat, ahol a cookiek letiltásával kapcsolatban is informálódhat. A Weboldalon külső (nem az adatkezelő vagy adatfeldolgozók által kezelt) szerverre mutató hivatkozásokat is tartalmazhat és ezen linkeken elérhető oldalak esetleg elhelyezhetik saját cookie vagy egyéb fájljaikat a számítógépen, adatokat gyűjthetnek, vagy személyes adatokat kérhetnek. Ezekért pedig az Adatkezelő minden felelősségét kizárja. Személyes adat gyűjtésére és kezelésére, valamint az adott Érintettel történő felhasználására és beazonosítására nem kerül sor.

Google Analytics által elhelyezett cookie-k (sütik)

A Google Analytics a Google Inc. („Google”) elemző-szolgáltatása. A Google Analytics a az Érintett számítógépén tárolt cookie-k (sütik) segítségével elemzi a Weboldalon létrejött felhasználói interakciókat. A webanalitikai célú adatkezelés jogalapja a Weboldalon használójának önkéntes hozzájárulása. Az analitikai célú cookie-k (sütik) anonimizált és aggregált adatok, amelyek alapján a számítógép beazonosítása nehézkes, azonban az nem zárható ki. A Google Analytics cookie-k (sütik) által gyűjtött analitikai információk a Google szervereire kerülnek átvitelre és tárolásra. Ezeket az információkat a Google a Solymár-Szalay Kft. megbízásából dolgozza fel, hogy kiértékelje a felhasználók honlaplátogatási szokásait, riportokat állítson össze a Weboldalon használatának gyakoriságáról, és további, a használattal összefüggő szolgáltatásokat teljesítsen a Solymár-Szalay Kft. felé. A Google Analytics alkalmazás keretében – a böngészőn keresztül továbbított IP-címet a Google nem kapcsolja össze más adatokkal.

A Google Analytics a következő analitikai célú cookie-kat (sütiket) használja:

web tracking (nyomkövető)  __utma   a látogatók és session-ök megkülönböztetésére szolgál, melyet a webes nyomkövető szolgáltatás, a Google Analytics menti (3. fél)  2 év 
web tracking (nyomkövető)  __utmt  a lehívási ráta szabályozására szolgák, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél)  10 perc
web tracking (nyomkövető)  __utmv  egyéni változó adatok felhasználó szintű tárolására szolgál, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél)  2 év
web tracking (nyomkövető)  __utmb  új session-ök és látogatók azonosítására szolgál, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél) 30 perc
web tracking (nyomkövető)  __utmc  jelenleg nem használt, az urchin.js-szel való együttműködésre szolgál, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél)  böngésző session vége
web tracking (nyomkövető)  __utmz a forgalmi forrás vagy a kampány tárolására szolgál, amely beazonosítja a látogatás forrását, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél)  6 hónap
web tracking (nyomkövető) ga-disable-<ID> az opt-out funkció használatakor mentődik, mely hatályon kívül helyezi a nyomkövetést, melyet a Google Analytics vége 2100-ig

A Google által használt cookie-król (sütikről) további információ megtekinthető a következő linken: http://www.google.com/policies/technologies/ads/

A Google adatvédelmi nyilatkozata megtekinthető az alábbi linken: http://www.google.com/intl/hu/policies/privacy/.

Google Adwords

A Weboldal a Google Adwords remarketing követő kódjait használja. Ennek alapja, hogy az oldalra látogatókat később a Google Display hálózatába tartozó weboldalakon remarketing hirdetésekkel kereshessük fel. A remarketing kód cookie-kat használ, a látogatók megcímkézéséhez. A Weboldal felhasználói letilthatják ezeket a cookie-kat, amennyiben felkeresik a Google hirdetési beállítások kezelőjét és követik az ott található utasításokat. Ezt követően a számukra nem fognak megjelenni személyre szabott ajánlatok a Szolgáltatótól. A Weboldalon külső (nem a Solymár-Szalay Kft.által kezelt) szerverre mutató hivatkozásokat is tartalmazhat és ezen linkeken elérhető oldalak esetleg elhelyezhetik saját cookie vagy egyéb fájljaikat a számítógépen, adatokat gyűjthetnek, vagy személyes adatokat kérhetnek. Ezekért pedig a Szolgáltató minden felelősségét kizárja. A Solymár-Szalay Kft.hirdetéseit külső szolgáltatók (Google, Facebook) internetes webhelyeken jeleníthetik meg. Ezek a külső szolgáltatók (Google, Facebook) cookie-k segítségével tárolják, hogy az Érintett korábban már látogatást tett az Adatkezelő Weboldalán, és ez alapján – személyre szabottan – jelenítik meg a hirdetéseket az Érintett (azaz remarketing tevékenységet folytatnak).

AJÁNLATKÉRÉS TARTÓS BÉRLETRE


[Kérése elküldésével hozzájárul ahhoz, hogy annak teljesítésével kapcsolatban felvegyük Önnel a kapcsolatot a megadott csatornákon és személyes adatait az Adatkezelési Tájékoztatóban (a lap alján található) részletezettek szerint kezeljük. Amennyiben marketing jellegű emailt kér, egyben hozzájárul a személyes adatai kezeléséhez Hírlevél küldése céljából az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltak szerint.]