Modern konnektivitással, felvillanyozó hajtásláncokkal és látványos stílussal újult meg a Ford Focus

A Ford bemutatta az új Ford Focust, amely kifejező formavilággal, üzemanyag-takarékos elektromos hajtásláncokkal, fejlett konnektivitással és modern vezetéssegítő rendszerekkel varázsolja még kellemesebbé az autó mindennapi használatát.

A Ford ‘emberközpontú’ dizájn-filozófiájának új megközelítésével az autó külső megjelenése még magabiztosabb és merészebb lett, ráadásul minden eddiginél látványosabban megkülönböztethetők egymástól a Titanium, ST-Line és Active modellváltozatok. Ezek mindegyike egyedi stíluselemeket kapott, amelyek kihangsúlyozzák egyéniségüket, ráadásul a külön rendelhető X csomag még gazdagabb felszereltséget, a kibővített Vignale csomag pedig hamisítatlan luxust és exkluzív formai megoldásokat kínál.

ujfocus1

Az új Focusban megjelenik a Ford új generációs SYNC rendszere, ami így minden eddiginél több vásárló számára biztosítja a felhőalapú navigáció és a természetes beszédet felismerő hangvezérlés praktikumát és kényelmét. A SYNC 4-hez egy vadonatúj, 13,2 colos (vagyis a szegmensben legnagyobbnak számító2) központi érintőképernyő tartozik, amelynek intuitív kezelőfelületét úgy tervezték meg, hogy felhasználója könnyen eligazodjon a vezetési és kényelmi funkciók széles kínálatában. A technológiát a Ford Power-Up vezeték nélküli szoftverfrissítés egészíti ki, amivel az autó rendszerei az idők során folyamatosan fejleszthetők.

A Focusban olyan modern vezetéssegítő technológiák is bemutatkoznak, mint a Holttér Asszisztens3, amely folyamatosan figyeli az autó holtterébe hátulról belépő járműveket, és ellenkormányzással figyelmezteti a vezetőt, ha a sávváltási manőver ütközéssel fenyeget.

Az új Focusban most először választható automata sebességváltó az üzemanyag-takarékos, 155 lóerős, 48 voltos EcoBoost Hybrid mild hibrid hajtáslánchoz. A hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós Powershift automatával kevésbé fárasztó a vezetés (különösen a nagyvárosokban és az araszoló forgalomban), miközben a hibrid hajtás elektromos teljesítmény-rásegítése biztosítja a Focus közmondásosan élvezetes vezethetőségét.

A Ford a kombiváltozat 1653 literes csomagterét4 is tökéletesítette, hogy még praktikusabb legyen: a mérnökök a vásárlók visszajelzései alapján kialakítottak egy új ‘nedves zónát’, könnyen tisztítható szőnyeget és oldalsó kárpitokat alkalmaztak, valamint egy függőleges elválasztót terveztek, hogy a csomagok elrendezése egyszerűbb és hatékonyabb legyen.

Mindemellett a Ford a vadonatúj Focus ST modellt is bemutatta, amit a Ford Performance fejlesztett. A nagy teljesítményű EcoBoost benzinmotorral hajtott, ötajtós és kombi karosszériával gyártott autó új, sportos külső stílusjegyeket és könnyűfém keréktárcsákat, illetve szembeötlő Mean Green fényezést, belül pedig saját tervezésű Performance Üléseket kínál.

“A Ford Focus sikertörténete már több mint 20 éve tart, és az autó vonzerejét mindig is az attraktív dizájn és az első osztályú menetdinamika utánozhatatlan párosítása adta,” vélekedett Roelant de Waard, a Ford Európa személyautó részlegének vezérigazgatója. „Új generációs SYNC 4 rendszerével, Hálózatba Kapcsolt Navigációjával és a szegmens legnagyobb központi kijelzőjével az új Focus tulajdonosai olyan digitális élményre számíthatnak, ami szinte észrevétlenül szolgálja ki mindennapi igényeiket.“

Modern, friss Focus-dizájn

Az új Focus friss és magabiztos külső megjelenését a Ford ‘emberközpontú’ formatervezési filozófiája ihlette, ami hűen tükrözi az egyes Focus-változatok saját egyéniségét.

A gépháztető átrajzolásával magasabb lett az autó orr-része, amitől markánsabbá vált a Focus megjelenése, a Ford ‘kék ovál’ emblémája pedig a motorháztető pereméről átkerült a nagyobb méretű hűtőrács közepére.

ujfocus3

Mindegyik Focus-változaton alapfelszerelés az új LED fényszóró; az integrált ködfényszóró nemcsak letisztultabbá varázsolja az autó elölnézetét, hanem különleges és céltudatos fény-dizájnnal ruházza fel a modellt. Az ötajtós és kombi kivitelek sötétített hátsó lámpateste prémium hatást kelt, a magasabb felszereltségű változatok LED hátsó világítását pedig sötétebb középső rész és izgalmas fénymintázat teszi látványossá.

Mindegyik Focus-változatnál egyedi formai megoldásokat alkalmaztak a felső hűtőrácson és az orr-részen, amelyek látványosan tükrözik az egyes variánsok egyéniségét, hogy a különböző modellváltozatok már első pillantásra felismerhetők legyenek. A Connected és Titanium sorozatok markáns vízszintes díszlécekkel tagolt, szélesebb felső hűtőrácsát csillogó krómkeret öleli körül, és a képet az alsó hűtőrácstól felfelé ívelő oldalsó légbeömlők teszik teljessé. A Titanium változaton a felső hűtőrács díszléceit is króm borítja.

A Ford Performance inspirációjával tervezett ST-Line sportosabb karakterét sajátságos arányú, trapéz alakú, fekete méhsejtmintázatú felső hűtőrács hangsúlyozza ki, és a képet szélesebb oldalsó légbeömlők és mélyebbre húzott alsó hűtőmaszk egészítik ki. Az ST-Line változatok oldalsó légterelő szoknyát, hátsó diffúzort és diszkrét hátsó spoilert is kapnak.

A kalandra termett Active kivitel keményebb kiállását az SUV-modellek dizájnja ihlette. A magasabb hűtőrácsot erőteljes függőleges díszlécek tagolják, a mélyebbre húzott alsó hűtőmaszk és a magas oldalsó légbeömlők jól illenek az emelt hasmagassághoz és a fekete karosszériavédő elemek markáns látványához.

Az X csomag mellett a Vignale csomag is több változathoz rendelhető meg, így az új Titanium, ST-Line és Active kivitelek igazi luxusautóvá alakíthatók. A gazdagabb felszereltség és a minőségi kárpitok mellett a Vignale sajátossága a felső hűtőrács és az oldalsó légbeömlők selyemfényű felületkezelése (a karosszéria saját árnyalata helyett), illetve az exkluzív formatervezésű könnyűfém keréktárcsák. Az új Focus vásárlói egyébként ötféle új keréktárcsa közül választhatnak.

“A Focus mindig is az ‘emberközpontú’ dizájn-filozófia éllovasa volt, most pedig olyan modellsorozatot alkottunk, ami még egyénibb,” mondta el Amko Leenarts, a Ford Európa formatervezési igazgatója. “Mindegyik Focusból csak úgy árad a technológiával magalapozott minőség és modernitás érzete, ráadásul mindegyik modellváltozatnak megvan a maga egyéni karaktere, amelyhez vásárlóink érzelmileg is kötődhetnek, ha úgy érzik, hogy ez a saját személyiségüket is tükrözi.”

Elektromos teljesítmény

A sokoldalú hajtáslánc-kínálatban elektromos opciók is szerepelnek, amelyek még tovább javítják azt a hatékonyságot, kifinomultságot és közmondásos vezetési élményt, ami az elmúlt több mint 20 évben meghatározó volt a Focus vonzerejében.

Az új modell EcoBoost Hybrid hajtásai révén még több vásárló élvezheti a kedvezőbb fogyasztást és élvezetes teljesítményt, mivel a palettán immár egy hétfokozatú Powershift automata sebességváltó is megjelent, amivel a WLTP szabvány szerinti legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztás 5,2 l/100 km, a CO₂-kibocsátás pedig 117 g/km1.

A pihentetőbb kétpedálos használat mellett a kettős tengelykapcsolós Powershift egység lendületes gyorsítást és zökkenőmentes, gyors fokozatváltásokat biztosít, és a biztonságos előzéshez akár három fokozattal is képes visszakapcsolni. Sport üzemmódban az automata váltó tovább tartja ki az alacsonyabb fokozatokat (javítva ezzel a gázreakciót), és a váltómű manuálisan is kapcsolható az ST-Line kivitelekben alapáras kormány mögötti váltófülekkel.

A Powershift egység az üzemanyag-fogyasztást is javítja, optimális fordulatszámon tartva a motort, illetve azzal, hogy 12 km/órás sebesség alatt aktiválja az Auto Start-Stop rendszert.

Az új Focus 125 és 155 lóerős változatban kapható 1,0 literes EcoBoost Hybrid hajtása hatfokozatú manuális sebességváltóval 5,1 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren, és a CO₂-kibocsátása 115 g/km (WLTP). A hibrid rendszerben egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) helyettesíti a hagyományos generátort. A BISG képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát, és az így termelt áramot egy lítiumion akkumulátor tárolja. A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a benzinmotor mellett, lendületesebbé téve a gyorsítást, és csökkentve a benzinmotor terhelését, ami egyben az üzemanyag-fogyasztás csökkenését is jelenti.

A Ford 1,0 literes EcoBoost benzinmotorja 100 és 125 lóerős teljesítménnyel és hatfokozatú manuális sebességváltóval párosítva szerepel a kínálatban, 5,1 l/100 km legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztással és 116 g/km CO₂-kibocsátással. Az EcoBoost blokk nagy nyomású közvetlen befecskendezéssel és kettős független változó szelepvezérléssel működik.

Azok számára, akik többet autóznak, a Ford az 1,5 literes EcoBlue erőforrást ajánlja 120 lóerő teljesítménnyel, 4,0 l/100 km legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztással és 106 g/km CO₂-kibocsátással (WLTP) hatfokozatú manuális sebességváltóval. Az alacsony üzemanyag-fogyasztásról, illetve a hatékonyabb égésről integrált szívórendszer, csekély tehetetlenségű turbótöltő és nagy nyomású üzemanyag-befecskendezés gondoskodik. A 120 lóerős változathoz nyolcfokozatú automata sebességváltó is rendelhető.

Az új Focusban a választható üzemmódok is rendelkezésre állnak: a vezető a Normal, Sport és Eco beállítások kiválasztásával egy pillanat alatt átállíthatja a gázpedál, az automata sebességváltó és az Elektronikus Szervokormány (EPAS) karakterisztikáját, hozzáigazítva az autó működését a pillanatnyi közlekedési helyzethez. Az Active modellváltozatban ezen felül egy “Csúszós út” üzemmód javítja a tapadást a jeges, havas vagy falevelekkel borított utakon, illetve az Ösvény beállítás segít mozgásban tartani az autót a lágy és képlékeny útfelületeken.

Technológia, amivel könnyebb az élet

Az új Focus észrevétlenül integrálja a Ford legmodernebb kényelmi és vezetéssegítő technológiáit.

Ez a márka eddigi legnagyobb darabszámú személyautója, amelyben az új SYNC 4 kommunikációs és szórakoztató rendszer5 működik; ez a technológia gépi tanulási algoritmust alkalmazva képes az idő előre haladtával mind jobban megérteni a vezetők szokásait, így egyre pontosabb javaslatokat és találati eredményeket ad.

A SYNC4 tervezői újragondolták a 13,2 colos központi képernyő menüstruktúráját is, így az ösztönösen használható interfészen bármely alkalmazás, információ vagy kezelőszerv elérhető egy vagy két mozdulattal. Az új érintőképernyőn találhatók azok a funkciók is (például a fűtés vagy a szellőzés), amelyeket korábban valódi gombokkal kellett szabályozni, ezért a középkonzol sokkal letisztultabbá és átláthatóbbá vált. A rendszer vezeték nélküli Apple CarPlay és Android AutoTM kapcsolatot is kínál, hogy az okostelefonok funkciói könnyedén integrálhatók legyenek a SYNC4 menüjébe.

A fejlett hangfelismerés funkció révén a rendszer 15 európai nyelven érti meg a természetes, hétköznapi beszédet, amit összevet a járműadatokkal és (a FordPass Connectnek köszönhetően) az internetes keresésekkel, így a berendezés gyorsan és pontosan reagál a szóbeli utasításokra, legyen szó akár a szórakoztató funkciók vezérléséről, a telefonhívások és szöveges üzenetek kezeléséről, a klíma beállításáról vagy az időjárás-előrejelzés lekérdezéséről.

A SYNC4 mindemellett a Ford Power-Up funkciót is magában foglalja, és a vezeték nélküli szoftverfrissítésekkel a Focus egyre tökéletesebbé válhat. A rendszer a háttérben, az előre beállított időszakokban telepíti az új programokat, és a legtöbb frissítéssel az autósnak semmilyen tennivalója nincs. A szoftverfrissítések érezhetően javítják a Focus által kínált élményt, és csökkentik az esetleges szervizlátogatások számát.

A FordPass alkalmazással6 egy sor hálózatba kapcsolt szolgáltatás elérhető okostelefonon keresztül, hogy a felhasználó bármikor, bárhonnan kapcsolatba léphessen autójával, ellenőrizve az üzemanyagszintet, az olaj állapotát és sok egyebet, vagy éppen a távolból nyitva/zárva az ajtókat7. A SecuryAlert rendszer8 extra nyugalmat biztosít, mert a jármű saját érzékelőit használva figyeli, hogy valaki behatolt-e az autóba (akár kulcs használatával is), és ilyenkor azonnal riasztást küld a felhasználó telefonjára.

A SYNC4 rendszerrel felszerelt új Focus tulajdonosa ingyenesen kipróbálhatja a Hálózatba Kapcsolt Navigáció8 és Ford Secure8 előfizetéseket, amelyek olyan funkciókkal tökéletesítik az ügyfélélményt, mint a valós idejű forgalmi, időjárási és parkolási információk8, vagy éppen a Vészhelyzet Előrejelzés3.

A Ford Secure előfizetéshez jár az Ellopott Jármű Szolgáltatás is, ami 24 órás ügyfélszolgálati ügyeletet biztosít, lehetővé téve a rendőrség számára az ellopott autó nyomon követését, és javítva ezzel a felderítés esélyeit. Ugyancsak az előfizetés része lesz majd a Szomszéd Riasztás is, amikor más, SecuriAlert rendszerű autók gazdái is értesülnek arról, hogy autótolvajok garázdálkodnak a környéken, illetve a Helymeghatározási Riasztás, ami értesíti a tulajdonost, ha az autó elhagyja az általa kijelölt körzethatárt; ezek később fognak aktiválódni, amikor megérkeznek a szükséges Power-Up vezeték nélküli szoftverfrissítések.

A Hálózatba Kapcsolt Navigáció8 valós idejű és prediktív közlekedési információk alapján (amelyeket a TomTom és a Garmin®szolgáltat), a jármű saját navigációja és a felhőalapú navigáció összevetésével határozza meg a leghatékonyabb útvonalakat. A vezető az élő időjárási adatok alapján arról is tájékozódhat, milyen időre számíthat útközben és a célállomáson, és azt is megtudhatja, hogy ez mennyire befolyásolja az utazását8. Mindeközben számíthat a fontosabb városok háromdimenziós térképeire is, hogy könnyebben tájékozódhasson az ismeretlen környezetben.

A modern világítástechnológiák közt megtalálható az alapáras, Automatikus Távfény-vezérlést3 is magában foglaló LED fényszóró és a Manőverező Fény is; ez utóbbi szélesebb fénypászmát vetít az útra, amikor a jármű kis sebességgel manőverez3. Emellett a magasabb felszereltségű változatokhoz megrendelhető a Dinamikus Pixel LED fényszóró is, ami fejlett megoldásokat kínál:

  • Vakításmentes Távfény3, ami egy előre tekintő kamerával érzékeli a szembejövő járműveket, és ‘vakításmentes foltot’ képez a fénypászmában, blokkolva azokat a fénysugarakat, amelyek egyébként elvakítanák a szemből érkezőket 
  • Kameraalapú Dinamikus Kanyarvilágítás3, ami egy előre tekintő kamerával figyeli az utat, bevilágítva az ívek belső oldalát, szélesítve ezzel a vezető látómezejét
  • Rossz Időjárás Fény3, ami a jobb látási viszonyok érdekében átalakítja a fénycsóvát, amikor működik az ablaktörlő
  • Jelzőtábla-felismerő Világítás3, ami egy előre tekintő kamerával érzékeli a közúti jelzőtáblákat, és ezek alapján állítja be a fénycsóvát, jobban megvilágítva a kerékpárosokat és gyalogosokat a kereszteződésekben és a körforgalmakban

Az új Focus emellett egy sor vezetéssegítő technológiát is felvonultat, hogy az autós magabiztosabban és kevesebb fáradsággal vezethessen.

A Holttér Asszisztensa Holttérfigyelő rendszer funkcióját bővíti ki, folyamatosan figyelve az autó holtterébe hátulról belépő járműveket, és ellenkormányzással figyelmeztetve a vezetőt, ha a sávváltási manőver során a Ford összeütközhet a másik autóval. A 65-200 km/órás sebességtartományban működő rendszer másodpercenként hússzor ellenőrzi a szomszédos sávokat a Focus mögött 28 méteres szakaszon.

Szintén újdonság a Focus kínálatában az Utánfutó funkcióval kiegészített Holttérfigyelő rendszer3, ahol a vezető a SYNC4 érintőképernyőjén beírhatja a vontatni kívánt utánfutó hosszúságát és szélességét. A rendszer ezután a vontatmány kiterjedését is automatikusan figyelembe veszi a holttér meghatározásánál.

A Focus kínálatában az új Kereszteződés Asszisztens3 is megjelenik, ami egy előre tekintő kamerával és egy radarral figyeli a párhuzamos sávokban szemből érkező járműveket. A 30 km/órás tempóig aktív rendszer azonnal vészfékez, ha a vezető egy kereszteződében elkanyarodva keresztezi egy szembejövő jármű nyomvonalát, és a rendszer ezt ütközésveszélyként értékeli. A berendezés akkor is működik, ha az úton nincsenek felfestett sávjelzések, sőt éjszaka is, ha a fényszóró be van kapcsolva.

A Focushoz elérhető az új Vészhelyzet Előrejelzés3 is, ami tájékoztatja a vezetőt az úton kialakult veszélyes szituációkról, még akkor is, ha a baleset helyszíne nem látható egy kanyar miatt, vagy a többi járműtől; valamint a A Stop & Go rendszerrel, Sebességkorlátozást Felismerő és Sávközép funkciókkal kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika (ACC)3, amivel még az araszoló forgalomban is kényelmesen lehet autózni. Az Aktív Fékezés funkciót is kínáló Ütközésre Figyelmeztető rendszer hatásosan segít elkerülni a baleseteket vagy mérsékelni az ütközés súlyosságát, az Aktív Parkolóasszisztens 23 pedig egyetlen gombnyomásra elvégzi a parkolás műveletét, önállóan kezelve a kormányt, a sebességváltót, a gázt és a féket.

Az új Focus modellekben már a a Hátsó Üléssori Figyelmeztető funkció is működik, emlékeztetve a vezetőt, hogy ellenőrizze a hátsó ülést, ha az utazás kezdetén a hátsó ajtót is kinyitották, így biztosan nem felejti majd az autóban a gyermekét vagy kedvenc háziállatát.

“Az új Focus tele van új technológiákkal, amelyek kifejezetten hasznosak a vezető és az utasok számára mind a kényelem, mind a biztonság szempontjából,” nyilatkozta Glen Gold, a Ford Focus termékcsalád igazgatója. “Vásárlóink a legmodernebb technológiákra számítanak, amikor beülnek egy Fordba, és azt szeretnék, hogy ezek a megoldások észrevétlenül megkönnyítsék az életüket. Az új Focusban ezt tökéletesen megvalósítottuk.”

Focus kombi: praktikusabb, mint valaha

A vásárlók visszajelzései alapján számos olyan innovatív megoldás jelent meg az új Focus kombiban, amelyeknek köszönhetően az autó csomagtere még praktikusabban és kényelmesebben használható.

A hátsó traktust most kiváló minőségű kárpit fedi, amit korábban kizárólag a kabin padlóburkolására és padlószőnyegként használták a Vignale felszereltségű járművekben; ez nemcsak prémium érzetet kelt, hanem rövid szálakból áll, amelyek megkönnyítik a tisztítását. A csomagtér oldalfalán egy kiegészítő háló található; ez ideális a kisebb tárgyak tárolására, amelyek egyébként szabadon csúszkálnának menet közben a raktérpadlón. A kombi csomagterét két LED fényforrás világítja meg.

Az állítható raktérpadló közepére most zsanér került, hogy egy függőleges, 90 fokos szögben rögzíthető térelválasztót lehessen kialakítani, ami két külön részre osztja a teret, így a csomagok biztonságosabban szállíthatók.

A tervezők egy ‘nedves zónát’ is kialakítottak, amelynek vízálló borításán elhelyezhetők az esőkabátok vagy a vizes esernyők. A vízálló bélés kivehető, hogy könnyű legyen kitisztítani; a nedves zóna jól elválasztható a csomagtér többi részétől a padló lehajtásával vagy a függőleges térelválasztóval.

Emellett a Focus kombi csomagterében egy ‘gyors útmutató’ matrica is található, ami egyszerű ábrákkal magyarázza el a hátsó traktus különféle funkcióit. A vásárlói felmérések során a Ford arra a következtetésre jutott, hogy a mostani Focus kombik tulajdonosainak 98 százaléka nem ismeri jól autója olyan megoldásait, mint például az állítható kalaptartó és csomagtérpadló, a távolról kapcsolható ülésdöntés vagy a térmegosztó rendszerek. A matrica mindezt egyszerűen és érthetően magyarázza el, így az autósoknak nem kell a felhasználói kézikönyvet lapozgatniuk.

Új Focus ST

A Ford ma mutatja be a vadonatúj Focus ST-t is, a Ford Performance által fejlesztett, nagy teljesítményű EcoBoost benzinmotorral hajtott, ötajtós és kombi karosszériával gyártott sportos modellt.

ujfocus4

Az új Focus ST merész külső formavilága még inkább az autó teljesítményére irányítja a figyelmet. Ezt a hatást olyan megoldásokkal érték el a tervezők, mint az alsó és felső hűtőrácsok méhsejtmintázata, a nagyméretű oldalsó légbeömlők, az oldalsó légterelő szoknyák, illetve az orr-rész alsó peremén és a tető hátsó részén elhelyezett légterelők. Az autóhoz alapáron járnak az új formavilágú 18 colos könnyűfém keréktárcsák, de a vásárlók opcióként 19 colos kerekeket is rendelhetnek.

Az utastérben vadonatúj Performance ülések találhatók; a Ford Performance szakemberei által kifejlesztett ülések kiváló tartást és kényelmet kínálnak, akár a versenypályán, akár a mindennapos ingázás során. Az ülések kiváló ergonómiáját az Egészségesebb Hátakért kampányt szervező legnevesebb gerinc-specialista intézet, az Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) minősítő pecsétje igazolja. A 14 irányban állítható szerkezet (amelyben már a gerinctámasz is 4 irányban mozgatható) garantálja, hogy mindenki megtalálja majd a tökéletes üléspozíciót, az alapáras ülésfűtés pedig kellemes pluszt jelent a hűvös napokon.

Az új Focus ST szíve egy 2,3 literes EcoBoost benzinmotor 280 lóerős teljesítménnyel és 420 Nm forgatónyomatékkal, amit egy turbólyuk nélküli, kettős megfúvású turbótöltő biztosít. Az autót alapáron hatfokozatú manuális sebességváltóval szállítják, és ha a vásárló megrendeli az X csomagot, akkor fordulatszám-szinkronizáló technológiát is kap, amivel simább a visszakapcsolás. Az autó felszereltségi listáján egy, a kormány mögötti váltófülekkel is kapcsolható, hétfokozatú automata sebességváltó is szerepel.

A Focus ST teljesítményének kiaknázásában olyan technológiák segítenek, mint az elektronikus vezérlésű, részlegesen önzáró differenciálmű, ami kanyarban kigyorsítva javítja a teljesítményt és a tapadást, vagy a Folyamatos Lengéscsillapító Vezérlés, ami másodpercenként 500-szor ellenőrzi a kormányműből, a fékrendszerből, a futóműből és a karosszériából érkező jeleket, és ezek alapján állítja be az optimális rugózási komfortot és oldaldőlést. A X csomaggal felszerelt ST modellekhez Dinamikus Pixel LED fényszórók és 19 colos könnyűfém keréktárcsák járnak, illetve a választható üzemmódok közt megjelenik a Versenypálya beállítás is optimalizált EPAS-visszajelzéssel, agresszívebb gázreakciókkal és az ESC rendszer csekélyebb beavatkozásával.

“Az új Focus ST fontos tagja az új Focus-családnak; ez az autó a Focus-filozófia megtestesítője, amely szerint mindenkinek lehet olyan autója, ami valódi izgalmat és élvezetes vezetési élményt kínál, mégis tökéletesen használható a mindennapi feladatokra,” mondta el de Waard.

# # #

1 A Ford Focus 125 lóerős, 1,0 literes EcoBoost Hybrid motoros kivitelének homologizált CO₂-kibocsátása 116-149 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,1-6,6 l/100 km (WLTP).

A Ford Focus 155 lóerős, 1,0 literes EcoBoost Hybrid motoros kivitelének homologizált CO₂-kibocsátása 115-143 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,1-6,3 l/100 km (WLTP).

A Ford Focus 100 lóerős, 1,0 literes EcoBoost motoros kivitelének homologizált CO₂-kibocsátása 116-146 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,1-6,4 l/100 km (WLTP).

A Ford Focus 95 lóerős, 1,5 literes EcoBlue motoros kivitelének homologizált CO₂-kibocsátása 106-126 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 4,0-4,8 l/100 km (WLTP).

A Ford Focus 120 lóerős, 1,5 literes EcoBlue motoros kivitelének homologizált CO₂-kibocsátása 106-139 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 4,0-5,3 l/100 km (WLTP).

A Ford Focus 280 lóerős, 2,3 literes EcoBoost motoros kivitelének homologizált CO₂-kibocsátása 180-189 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 7,8-8,3 l/100 km (WLTP).

A CO₂-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási adatok az egyes országokban forgalmazott modellváltozatoktól függően változhatnak.

Az üzemanyag/energiafogyasztási, CO₂-kibocsátási és az elektromos üzemmódban megtehető hatótávolság adatait az Európai Unió 715/2007/EC számú szabványa által előírt technikai kívánalmak és műszaki adatok alapján, illetve a legfrissebb 2017/1151 direktíva alapján regisztrálták. Az alkalmazott, szabványos tesztelési eljárások lehetővé teszik a különböző járműfajták és gyártmányok összehasonlítását.

2 A versenytárs szegmensben elvégzett Ford elemzés alapján.

3 A vezetéssegítő technológiák kiegészítő feladatot látnak el, és nem helyettesítik a vezető figyelmét, döntését és irányítását, és a biztonságos autózást.

4 A teherbírás és a csomagtérméret kihasználhatóságát a súlyelosztás is befolyásolhatja.

5 Ne vezessen zavaró körülmények hatása alatt. Ha lehetséges, használja a rendszerek hangvezérlését; vezetés közben ne használjon kézben tartott készülékeket. Bizonyos funkciók zárolva lehetnek, amíg az autó sebességváltója menetfokozatba van kapcsolva. Nem minden funkció kompatibilis az összes telefonkészülékkel.

6 A bizonyos okostelefon-platformokkal kompatibilis FordPass alkalmazás letölthető. Az üzenet- és adatforgalomért a szolgáltató díjat számíthat fel. A távolból vezérelhető funkciókhoz szükség van a FordPass Connectre, a FordPass alkalmazásra és a kiegészítő hálózatba kapcsolt szolgáltatásra (részletek a FordPass Felhasználói feltételeiben). A hálózatba kapcsolt szolgáltatások feltétele a Vodafone vagy partnere mobilhálózati elérhetősége. A technológia/mobilhálózatok/járműképességek fejlődése korlátozhatja a rendszerek funkcióit, és megakadályozhatja a hálózatba kapcsolt szolgáltatások működését. A hálózatba kapcsolt szolgáltatásokhoz WiFi hotspot szükséges.

7 Ahol azt a jogszabályok megengedik.

8 A rendszerek aktiválást igényelhetnek.

A Ford bemutatta a vadonatúj Tourneo Connect járművet

A Ford bemutatta a vadonatúj Tourneo Connect többcélú járművet, ami új szintre emeli a modellcsalád stílusát, helykínálatát és sokoldalúságát.

Komfortos és rendkívül rugalmasan alakítható utasterével, hétüléses kialakításával és kétféle tengelytávolságával a vadonatúj Tourneo ideális megoldás azok számára, akik pörgősen élik az életüket. Ez az autó minden feladathoz tökéletesen hozzáigazítható, legyen szó akár a kempingfelszerelés vagy a sporteszközök szállításáról, akár egy kisvállalkozás fuvarozási feladatainak ellátásáról.

TC3

Az intelligens kialakítású kabinban a legújabb digitális cockpit-technológiák működnek, a kifinomult vezetéssegítő rendszerek átfogó kínálata pedig segít, hogy a vadonatúj Tourneo Connect vezetése kellemes és egyszerű legyen. Az új funkciók mérséklik a stresszt; jó példa erre a Pro Trailer Backup Asszisztens, ami megkönnyíti az utánfutóval tolatást.
A Tourneo Connectben most először jelenik meg az összkerékhajtási rendszer és egy új automata sebességváltó is, amelyek a benzinmotoros változatokhoz rendelhetők meg. És ha már szóba kerültek az erőforrások: az új benzin- és dízelmotorok kibővített kínálata várhatóan kategóriaelső fogyasztási adatokat kínál majd.1

“A vadonatúj Tourneo Connect az első az izgalmas, új generációs Tourneo modellek sorában. Friss dizájnjával, hét ülésével és új összkerékhajtásával, valamint konnektivitási képességeivel igazán nyerő kombinációt jelent vásárlóink számára,” vélekedett Hans Schep, a Ford Pro európai vezérigazgatója. “Már eddig is birtokában voltunk mindannak, amit a vásárlók nagyra értékelnek, most pedig új szintre emeltük mindezt, megalkotva egy új Tourneo Connect modellt, amely minden kihívásra készen áll, legyen az kemény munka vagy kellemes időtöltés.”

Rugalmasan alakítható, praktikus kabin

A praktikum és a kényelem jegyében a vadonatúj Tourneo Connect mind a rövidebb tengelytávolságú L1 kivitelben, mind a hosszabb L2 változatban hét ülést kínál. Használaton kívül a második és harmadik üléssor előredönthető, összehajtható vagy kiemelhető, így tágas tér alakítható ki a munka- vagy sporteszközök elhelyezéséhez. Az első utasülés síkba döntésével akár 3 méter hosszú tárgyak (kajakok, lapra szerelt bútorok vagy faanyagok) is biztonságosan szállíthatók az autóval.2

TC2

Az új belső teret sikerült még kényelmesebbé alakítani, méghozzá anélkül, hogy csorbát szenvedett volna a Tourneo Connect vásárlói számára annyira fontos praktikum. A jármű mindkét oldalán tolóajtók vannak, így a gyerekek és az idősebb emberek is könnyen ki- és beszállhatnak az olyan helyeken, ahol a hagyományos ajtók nem nyithatók ki teljesen. Az utasok kényelmét rengeteg pohártartó, tárolórekesz és töltőcsatlakozó szolgálja, és mindenki kellemesen utazhat a panoráma üvegtetővel tágassá varázsolt, kétzónás klímával felszerelt kabinban, amihez tartozékként strapabíró, könnyen tisztítható gumiszőnyeg is rendelhető.

A Trend, Titanium és Active modellekben speciális ülések találhatók, amelyek jobb megtámasztást biztosítanak a lábnak, és négy irányban elektromosan állítható gerinctámaszuk kiváló ergonómiáját az Egészségesebb Hátakért kampányt szervező legnevesebb gerinc-specialista intézet, az Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) minősítő pecsétje igazolja.
A második és harmadik üléssor eltávolításával a Tourneo Connect csomagtere 3,1 m3-re növelhető az L2 kivitelekben és 2,6 m3-re az L1 változatokban. A hosszabb és terjedelmesebb tárgyak szállítását igencsak megkönnyíti, hogy a csomagtér maximális hosszúsága az első ülésektől mérve 2265 mm, a második üléssor mögött 1452 mm, a harmadik sor mögött pedig 629 mm az L2 modellben (L1: 1,913 mm, 1100 mm és 317 mm). 2

A gondosan megválasztott anyagoknak és burkolatoknak köszönhetően a Tourneo Connect kabinja komfortos, prémium hangulatú, és mindegyik modellváltozatban egyedi; az Active kivitel utasterét például stílusos kék mintázat és kontrasztos varrás díszíti.

TC1

Egyedi külső megjelenés

A vadonatúj Tourneo Connect látványosan testesíti meg a Ford legújabb személyautónak merész és kifejező formanyelvét. Az orr-rész karakterét erőteljes, sportos vonalak határozzák meg, de mindegyik változatnak megvan a maga sajátossága.

A Ford terepjárós hangulatú SUV-sorozata, az Active hatásosan keveri a kemény stílust és a prémium részleteket. Az egyedi tervezésű, 17 colos könnyűfém keréktárcsák kéttónusú (sötét és csiszolt fém) felülete vizuálisan szerves egységet alkot a méhsejtmintás hűtőráccsal, a fémhatású kartervédővel és a sárvédők, a küszöbök és a lökhárítók védőelemeivel. Az Active változat vásárlói tízféle élénk fényezés közül választhatnak, köztük a Tourneo Connect Active kínálatában most bemutatkozó Boundless Blue árnyalatot.

Az egyes kivitelek különbözőségét egy sor részletmegoldás hangsúlyozza ki, hogy a kiválasztott autó a lehető legjobban passzoljon vásárlója életstílusához:

  • Sport: látványos sávok a motorháztetőn, dinamikusabb formavilágú első lökhárító, 17 colos, sötét árnyalatúra fényezett könnyűfém keréktárcsák
  • Titanium: selyemfényű krómbetétek, sötétített üvegezés, 16 colos könnyűfém keréktárcsák
  • Trend: csillogó feketére fényezett keret a hűtőrács körül, stílusos dísztárcsák
  • Összegzés: az utazás pillanatnyi információi
  • Klasszikus: egy hagyományos sebességmérő és fordulatszámmérő szimulációja
  • Navigáció: térkép és információ a megfelelő útirányhoz
  • Vezetéssegítő: a jármű aktív vezetéssegítő rendszereinek pillanatnyi működése
  • A világítás, az ablakok és az ajtók helyzete
  • A jármű zárása és nyitása
  • A jármű helymeghatározása és parkolási helyzete, beleértve a pontos címet és a parkolás kezdete óta eltelt időt
  • Átlagos üzemanyag-fogyasztás
  • A jármű műszaki állapota a proaktív karbantartás érdekében és a váratlan állásidők elkerülésére
  • Ütközésre Figyelmeztető rendszer automatikus vészfékezéssel és ráfutásos ütközésre figyelmeztető jelzéssel 7
  • Sávtartó rendszer 7
  • Vezetőfigyelmeztető rendszer 7
  • Sebességtartó Automatika 7
  • Állítható Sebességkorlátozó rendszer 7
  • Hegymeneti Elindulássegítő 7
  • Első-hátsó parkolássegítő szenzorok 7

Vadonatúj digitális cockpit-technológiák

Mindegyik Tourneo Connect műszerfalán egy nagyméretű, felhasználóbarát érintőképernyő található, amelyen a vezető egy ujjmozdulattal kezelheti a jármű legfontosabb rendszereit. Alapáron egy 8,25 colos képernyő jár, de a vásárlók mindegyik kivitelhez rendelhetik a 10 colos kijelzőt is (ez alapáras a jobbkormányos Titanium, Sport és Active változatokban)3. Az érintőképernyőn keresztül vezérelhető a navigáció, az audiorendszer és a klímaberendezés, míg a többi funkció, például a telefonos kapcsolat, a járműinformáció és az audio-beállítások almenükben érhetők el, hogy ne zavarják a vezetést.

TC4

A vevők egy fejlett digitális műszeregységet is rendelhetnek a hagyományos műszerek helyett; ez alapáras a Sport modellekben, és opcionális a Titanium és Active változatokban. A digitális műszeregység 10,25 colos kijelzője a központi infotainment rendszerrel összehangoltan még több információt és beállítási lehetőséget biztosít a vezető számára. A könnyebb leolvashatóság kedvéért a figyelmeztetések, a sebességkorlátozások és a pillanatnyilag használt sebességfokozatok a kijelző felső peremén jelennek meg, és a képernyő többi része több módon is konfigurálható:

A 10 colos érintőképernyővel felszerelt járművekben az utasok a FordPass Connect modem segítségével folyamatosan kapcsolatot tarthatnak a külvilággal4. A külön rendelhető Online Navigáció5 felhőalapú adatok alapján folyamatosan frissíti a közlekedési információkat, és alternatív útvonalakat ajánl; jelzi a közeli benzinkutakat, az árakkal és a nyitvatartási idővel együtt; online frissíti a térképeket; jelzi a parkolási lehetőségek elérhetőségét, távolságát és díjszabását.

A Tourneo Connect tulajdonosai a FordPass vagy a FordPass Pro okostelefonos alkalmazások segítségével a távolból is sok információhoz hozzáférhetnek6. Telefonjuk használatával az autósok láthatják és kezelhetik a következőket:

A vezetéssegítő rendszerek új dimenziója

A Tourneo Connectben 19 vezetéssegítő rendszer varázsolja kényelmesebbé, pihentetőbbé és biztonságosabbá az utazást. A bőséges alapfelszereltségben a következők szerepelnek:

Az autóhoz Adaptív Sebességtartó Automatika, 7Jelzőtábla Felismerés, 7 Holttérfigyelő 7 és Keresztirányú Forgalomfigyelő 7 is rendelhető.

A vadonatúj Tourneo Connectben emellett új vezetéssegítő technológa-csomagok is megjelennek. A Parkolás Csomagban megtalálható az Aktív Parkolóasszisztens a Kiállássegítő rendszerrel7, ami automatikusan felméri a párhuzamos vagy merőleges parkolóhelyeket, majd egy gombnyomásra beállítja oda vagy kikormányozza onnan az autót, miközben a vezető kezeli a gázt, a féket és a sebességváltót.

A Vontatássegítő Csomagban mutatkozik be az új Pro Trailer Backup Asszisztens7, amivel elkerülhető vagy mérsékelhető, hogy tolatás közben az utánfutó ‘bebicskázzon’. A rendszer segítségével még a tapasztalatlan autósok is magabiztosan manőverezhetnek, miközben a jármű és a vontatmány kanyarodását nem a kormánykerékkel, hanem a külső tükör állítógombjával szabályozzák. Mindeközben a Tourneo Connect tolatókamerája és szenzorai érzékelik a vontatmány körvonalait, és a kijelzőn megjelenő kormányzási segédvonalak még inkább megkönnyítik a tolatást.

A PowerShift automata sebességváltós Tourneo Connect modellekhez Sávközép funkcióval kiegészített Intelligens Sebességtartó Automatika7 is rendelhető, ami önállóan kezeli a gázt, a féket és a kormányt, ugyanolyan hatásosan mérsékelve a vezetés stresszét a nyílt úton, mint az araszoló városi forgalomban.

A Tourneo Connect alapfelszereltségének része a helytakarékos és egyszerűen kezelhető elektromos kézifék is. A rendszer Automatikus Megtartás7 funkciót is kínál, így könnyebb elindulni az autóval egy emelkedőn.

A Sport kivitelekben alapáras az Adaptív Fényszórórendszer, ami intelligensen felismeri, hogy az autó éppen egy autópályán, városi forgalomban, vidéki úton vagy kereszteződésben halad, és ennek megfelelően úgy állítja be a fénypászma szélességét és erejét, hogy a többi közlekedő elvakítása nélkül a lehető legjobb látási viszonyokat biztosítsa. Az Automatikus Távfény, illetve a LED első és hátsó világítás szintén széria.

A fejlett vezetéssegítő technológiák mellett a vadonatúj Tourneo Connect olyan komfortjavító funkciókkal is felszerelhető, mint például a Quickclear szélvédőfűtés, az esőérzékelő ablaktörlő és a külső tükrök fűtése.

A kategória legtakarékosabbja

A benzin- és dízelmotorok átfogó kínálatával az új Tourneo Connect várhatóan a kategória legtakarékosabb modellje lesz; az autó legalacsonyabb tervezett üzemanyag-fogyasztása 4,9 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 127 g/km. 1

A négyhengeres turbómotorok sorában megtalálható az 1,5 literes EcoBoost blokk 114 lóerővel és 220 Nm forgatónyomatékkal1, illetve két EcoBlue dízel (122 LE és 320 Nm, illetve 112 LE és 280 Nm1). A minden változatban alapáras Auto Start-Stop technológia tovább csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. Mindegyik dízelmotorban innovatív ‘kettős adagolás’ működik, ami AdBlue adalék befecskendezésével mérsékli a nitrogénoxid-kibocsátást. A dízelek hidrogénezett növényi olaj (HVO) és gázból folyadékká alakított (GTL) üzemanyagokkal is működhetnek.

Az összes modellváltozat simán kapcsoló hatfokozatú manuális sebességváltót kap alapfelszerelésként. A hétfokozatú PowerShift kettős tengelykapcsolós automata sebességváltó gyors és zökkenőmentes váltásokat kínál – a kézi váltókat idéző teljesítménnyel és az automaták kényelmével. Ha az autós közvetlenebb vezetési élményre vágyik, használhatja a kormány mögötti váltófüleket és a Sport üzemmódot is.

A vásárlók most először rendelhetik meg a Tourneo Connect modellt összkerékhajtással, ami javítja a jármű tapadását a laza vagy csúszós útfelületeken. A rendszer a pillanatnyi körülmények és útviszonyok alapján automatikusan osztja el a kerekek között a vonóerőt, így a vezető mindig magabiztosan autózhat.

Az összkerékhajtás a 2,0 literes, 122 lóerős, EcoBlue dízelmotorral, hatfokozatú manuális sebességváltóval szerelt változatokhoz kérhető, és a szerkezet nem csökkenti a kabin térkínálatát és a rakodófelület magasságát. Gyári kiegészítőként alsó motorvédő lemez is rendelhető azok számára, akik gyakran autóznak rossz minőségű utakon.

# # #

1 Az üzemanyag/energiafogyasztási, CO₂-kibocsátási és az elektromos üzemmódban megtehető hatótávolság adatait az Európai Unió 715/2007/EC számú szabványa által előírt technikai kívánalmak és műszaki adatok alapján, illetve a legfrissebb 2017/1151 direktíva alapján regisztrálták. Az alkalmazott, szabványos tesztelési eljárások lehetővé teszik a különböző járműfajták és gyártmányok összehasonlítását. Az üzemanyag-fogyasztás és a CO₂-kibocsátás hivatalos adatait az értékesítés megkezdéséhez közelebbi időpontban teszi közzé a Ford.

2 A rakodótér befogadó képességét behatárolja a rakomány súlya és elosztása. A maximális teherbírás a tartozékoktól és a járműkonfigurációtól függ. A konkrét járműre vonatkozó adatok az ajtóoszlopon található címkén szerepelnek

3 Ne vezessen zavaró körülmények hatása alatt. Ha lehetséges, használja a rendszerek hangvezérlését; vezetés közben ne használjon kézben tartott készülékeket. Bizonyos funkciók zárolva lehetnek, amíg az autó sebességváltója menetfokozatba van kapcsolva. Nem minden funkció kompatibilis az összes telefonkészülékkel.

4 A bizonyos okostelefon-platformokkal kompatibilis FordPass alkalmazás letölthető. Az üzenet- és adatforgalomért a szolgáltató díjat számíthat fel. A távolból vezérelhető funkciókhoz szükség van a FordPass Connectre, a FordPass alkalmazásra és a kiegészítő hálózatba kapcsolt szolgáltatásra (részletek a FordPass Felhasználói feltételeiben). A hálózatba kapcsolt szolgáltatások feltétele a Vodafone mobilhálózati elérhetősége. A technológia/mobilhálózatok/járműképességek fejlődése korlátozhatja a rendszerek funkcióit, és megakadályozhatja a hálózatba kapcsolt szolgáltatások működését. A hálózatba kapcsolt szolgáltatásokhoz WiFi hotspot szükséges.

5 A hálózatba kapcsolt szolgáltatások feltétele a kompatibilis mobilhálózat elérhetősége. A technológia/mobilhálózatok/járműképességek fejlődése korlátozhatja a rendszerek funkcióit, és megakadályozhatja a hálózatba kapcsolt szolgáltatások működését.

6 A bizonyos okostelefon-platformokkal kompatibilis FordPass Pro alkalmazás letölthető. Az üzenet- és adatforgalomért a szolgáltató díjat számíthat fel.

7 A vezetéssegítő technológiák kiegészítő feladatot látnak el, és nem helyettesítik a vezető figyelmét, döntését és irányítását, és a biztonságos autózást. Részletek a Felhasználói Kézikönyvben.

Bemutatkozott az új Fiesta Van kisáruszállító

A Ford bemutatta az új Fiesta Van modellt, amelynek magabiztos, új stílusa, továbbfejlesztett technológiája és takarékos mild hibrid hajtása minden eddiginél mutatósabbá és termelékenyebbé teszik a kompakt áruszállítót.

A Fiesta Van eddig is mutatós formavilágát új szintre emeli a merész, szembeötlő dizájn, így az autó látványosan kitűnik a tömegből, miközben a Trend és a Sport kivitelek is jól megkülönböztethetők lesznek egymástól, ráadásul egyedi stíluselemeikhez a keréktárcsák és a belső kárpitok megújult kínálata társul.

FORD 2021 FIESTA VAN 02

“Stílusos kompakt áruszállítónk jobban néz ki, mint valaha, így vásárlóink könnyen felhívhatják a figyelmet vállalkozásukra, és magabiztosan szállíthatják áruikat a városon belül és kívül egyaránt,” nyilatkozta Brendan Lyne, a Ford Európa haszongépjármű üzletágának igazgatója. “Az új Fiesta Van fejlett vezetéssegítő rendszereinek köszönhetően a munkavégzés kevesebb fáradsággal jár, az elektromos hajtásláncok és a Ford Pro aftersales-tapasztalatai pedig még kifizetődőbbé és gördülékenyebbé teszik az üzletmenetet.”

A vásárlók számíthatnak a navigációval kiegészített SYNC 3 rendszerre is; ez a beépített FordPass Connect modem1 segítségével számos olyan eszközhöz biztosít hozzáférést, amelyekkel produktívabb és egyszerűbb lesz a munka. Ilyen például a távnyitás funkció, vagy a FORDLiive hálózatba kapcsolt, rendelkezésre állási időt optimalizáló rendszer által kínált – és a ForsPass Pro mobil alkalmazáson2 vagy a Ford Telematikán3 keresztül elérhető – adatalapú karbantartási értesítések.

Az új Fiesta Van idén ősztől lesz megrendelhető, és a vásárlók 2022 elejétől vehetik át az autót.

Még látványosabb megjelenés

A Fiesta Van egyik jellegzetes külső stíluseleme az autó orr-részét magasabbra emelő motorháztető-kialakítás, amihez nagyobb méretű felső hűtőrácsot terveztek a dizájnerek. A Ford ‘kék ovál’ emblémája most nem a gépháztető első peremén, hanem a hűtőmaszkon kapott helyet, ahol még látványosabban érvényesül.

FORD 2021 FIESTA VAN 04

Az alapfelszereltséghez tartozó új LED fényszórók keskeny, vízszintesen elnyújtott alakja tovább erősíti az új Fiesta Van magabiztos, modern formanyelvét. A hátsó lámpatesteket fekete keret övezi.

Az autó kétféle felszereltséggel kapható. A Sport modell látványos, méhsejtmintás, csillogó fekete hűtőrácsot és széles, a karosszéria színére fényezett oldalsó légbeömlőket kap, valamint alacsonyabb, sportos futóművet és új formavilágú 17 colos metálfényezésű könnyűfém keréktárcsákat, amelyek helyett a vásárlók Pearl Grey árnyalatú, csiszolt felületű 18 colos keréktárcsákat is rendelhetnek. A kéttónusú (piros/ébenfekete) belső kárpitozást kontrasztos vörös varrás díszíti.

A Trend változat széles felső hűtőmaszkját markáns vízszintes lécek tagolják, és magasfényű króm díszléc keretezi; az autó 15 colos acél keréktárcsákon gurul, amelyekhez új tervezésű dísztárcsák járnak. Az áttervezett kabin nemcsak szebb lett az új ébenfekete kárpitozás miatt, hanem – a komfortos üléstöltő habnak köszönhetően – kényelmesebbé is vált. Az autó két új (Boundless Blue és Beautiful Berry) fényezéssel is megrendelhető.

Az új Fiesta Van karosszériája megegyezik a háromajtós személyautó-változatéval, amit strapabíró, csúszásmentes, sík hátsó padlóburkolat és négy lekötési pont egészít ki, valamint a kabin teljes magasságát kitöltő rekeszfal, amelynek felső fele a jó hátsó kilátás érdekében acélhálóból készül. A jobbkormányos piacokon a hátsó üvegezés helyett lemezpanelek kerülnek az autóba. A Fiesta Van teljes hasznos teherbírása eléri az 531 kilogrammot4, a rakodótér maximális hossza 1283 mm, hasznos térfogata pedig 0,96 m3.

Új technológiák a városi közlekedéshez

Az új Fiesta Van fejlett vezetéssegítő és világítási technológiái megkönnyítik a sofőrök munkáját. Az autóhoz megrendelhető Parkolási Csomag része az Aktív Parkolóasszisztens5, ami segít felmérni a megfelelő méretű parkolóhelyet, majd elvégzi a párhuzamos vagy a merőleges parkolást. A vezetőnek nem kell kormányoznia, az ő feladata ilyenkor mindössze a gázadás, a fékezés és a megfelelő sebességfokozat kapcsolása. Ugyancsak a parkolást és a tolatást segíti a tolatókamera5 is, a ki- és beszállást pedig a külső tükrökbe épített kilépőfények és az ajtók élvédői teszik kényelmesebbé és biztonságosabbá.

FORD 2021 FIESTA VAN 05

Mindegyik modellváltozathoz alapáron jár a LED fényszóró, de opcióként megrendelhető a Matrix LED fényszóró is, ami képes a mindenkori közlekedési szituációkhoz igazítani a fénycsóvát5. A Manőverező Fény5és a Rossz Időjárás Fény funkciók5 akkor aktiválódnak, ha a jármű szenzorai azt érzékelik, hogy a Fiesta Van kis sebességgel manőverez, vagy működik az ablaktörlő; a rendszer ilyenkor automatikusan megváltoztatja a fénypászma terítését, hogy a vezető tisztábban lássa a környezetét. A Vakításmentes Távfény egy előre néző kamera segítségével érzékeli a szemből érkezőket, és ‘vakításmentes foltot’ hoz létre a fénycsóván belül, blokkolva azokat a sugarakat, amelyek a másik autós szemébe világíthatnának.

Az autóhoz számos modern technológia rendelhető, köztük a Sebességkorlátozás Felismerés funkcióval kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika5, a Keresztirányú Forgalomfigyelővel és Aktív Fékezés funkcióval kiegészített Holttérfigyelő5, a Sávtartó rendszer5 és az Aktív Fékezéssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer5. A vásárlók kiválaszthatják az opciós listáról a SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszert6 8 colos érintőképernyővel, a Live Traffic frissítésekkel működő navigációs rendszer, valamint a Vészhelyzet Előrejelzést1, ami tájékoztatja a vezetőt az úton kialakult veszélyes szituációkról.

Takarékos elektromos hajtáslánc

EcoBoost Hybrid 48 voltos mild hibrid hajtásával és EcoBoost benzinmotorjaival az új Fiesta Van lendületes, mégis takarékos autózást kínál. A 125 lóerős EcoBoost Hybrid modellekben egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) helyettesíti a hagyományos generátort. A BISG képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát, és az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítiumion akkumulátor tárolja. A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a benzinmotor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket.

A benzinmotort egy szempillantásnyi idő, azaz mintegy 0,35 másodperc alatt újraindító BISG azt is lehetővé teszi, hogy a Start-Stop technológia a további üzemanyag-takarékosság érdekében akkor is működhessen, amikor az autót 25 km/órás sebességnél kisebb tempóról fékezik állóra – még akkor is, ha váltó fokozatba van kapcsolva, de a kuplungpedált már lenyomták. A WLTP szabvány szerint a Fiesta Van EcoBoost Hybrid legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 5,0 l/100 km, a CO₂-kibocsátás pedig 113 g/km7, ami 5 százalékkal kedvezőbb a hagyományos, nem hibrid benzinmotor értékeinél7, és akár 13 százalékos üzemanyag-megtakarítás is elérhető vele a kis sebességű forgalomban.

Egyes piacokon az új Fiesta Van olyan változatban is kapható lesz amelynek hajtáslánca E85-ös üzemanyaggal is működik. Ebben az üzemanyagban 85 százalék etanolt (általában növényi alapanyagból származó, megújuló üzemanyagot) kevernek össze 15 százalék benzinnel; az így kapott alternatív üzemanyag tisztábban ég el, mint a töltőállomásokon kapható szokványos benzin, ami tovább csökkenti az autó környezeti terhelését.

# # #

1 A távolból vezérelhető funkciókhoz szükség van a FordPass Connectre (bizonyos modellváltozatokban opcionális), a FordPass alkalmazásra és a kiegészítő hálózatba kapcsolt szolgáltatásra (részletek a FordPass Felhasználói feltételeiben). A hálózatba kapcsolt szolgáltatások feltétele a megfelelő mobilhálózat elérhetősége. A technológia/mobilhálózatok/járműképességek fejlődése korlátozhatja a rendszerek funkcióit, és megakadályozhatja a hálózatba kapcsolt szolgáltatások működését. A hálózatba kapcsolt szolgáltatásokhoz WiFi hotspot szükséges.

2 A bizonyos okostelefon-platformokkal kompatibilis FordPass alkalmazás letölthető. Az üzenet- és adatforgalomért a szolgáltató díjat számíthat fel. A távolból vezérelhető funkciókhoz szükség van a FordPass Connectre, a FordPass alkalmazásra és a kiegészítő hálózatba kapcsolt szolgáltatásra (részletek a FordPass Felhasználói feltételeiben). A hálózatba kapcsolt szolgáltatások feltétele a Vodafone vagy partnere mobilhálózati elérhetősége. A technológia/mobilhálózatok/járműképességek fejlődése korlátozhatja a rendszerek funkcióit, és megakadályozhatja a hálózatba kapcsolt szolgáltatások működését. A hálózatba kapcsolt szolgáltatásokhoz WiFi hotspot szükséges.

3 A Ford Telematika Essentials szolgáltatás kizárólag az aktivált FordPass Connect modemmel felszerelt Ford járművekben működik. A rendszer csak flotta/vállalati vásárlók számára áll rendelkezésre. A kijelző elrendezése változhat.

4 A maximális teherbírás a tartozékoktól és a járműkonfigurációtól függ. A konkrét járműre vonatkozó adatok az ajtóoszlopon található címkén szerepelnek.

5 A vezetéssegítő technológiák kiegészítő feladatot látnak el, és nem helyettesítik a vezető figyelmét, döntését és irányítását, és a biztonságos autózást.

6 Ne vezessen zavaró körülmények hatása alatt. Ha lehetséges, használja a rendszerek hangvezérlését; vezetés közben ne használjon kézben tartott készülékeket. Bizonyos funkciók zárolva lehetnek, amíg az autó sebességváltója menetfokozatba van kapcsolva. Nem minden funkció kompatibilis az összes telefonkészülékkel.

7 A Ford Fiesta Van 125 lóerős, 1,0 literes EcoBoost Hybrid motoros kivitelének homologizált CO₂-kibocsátása 113 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,0 l/100 km (WLTP).

A Ford Fiesta Van 125 lóerős, 1,0 literes EcoBoost motoros kivitelének homologizált CO₂-kibocsátása 122 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,4 l/100 km (WLTP).

A CO₂-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási adatok az egyes országokban forgalmazott modellváltozatoktól függően változhatnak.

Az üzemanyag/energiafogyasztási, CO₂-kibocsátási és az elektromos üzemmódban megtehető hatótávolság adatait az Európai Unió 715/2007/EC számú szabványa által előírt technikai kívánalmak és műszaki adatok alapján, illetve a legfrissebb 2017/1151 direktíva alapján regisztrálták. Az alkalmazott, szabványos tesztelési eljárások lehetővé teszik a különböző járműfajták és gyártmányok összehasonlítását.

Íme az új Ford Mach-E rendőrautó

Az új Ford Mustang Mach-E már eddig is sok ezer vásárló és rajongó képzeletét ragadta meg, most pedig egy új ügyfélkör is feltűnt a Fordnál: az Egyesült Királyság rendőrsége.

FSP Ford Police 002

A brit rendőrök komoly érdeklődéssel fogadták a Ford tisztán elektromos SUV-modelljét: eddig már hét kapitányság is tesztelte az új típust, illetve arra kérték a Fordot, hogy készítsen egy kifejezetten rendőrautónak épített Mach-E tanulmányt.

Az Egyesült Királyság rendfenntartói jó ideje keresnek egy zöldebb megoldást a jelenleg használt járműveik helyett; nem véletlen, hogy a londoni rendőrség már alaposan kipróbálta és kielemezte a normál kialakítású Mustang Mach-E változatot. A Ford most elkészített egy rendőrautó-prototípust, az új 999 kódnevű típust, amit a londoniak mellett Sussex, Surrey, Dél-Wales, Dyfed Powys, Devon és Cornwall kapitányságai, illetve a skót rendőrök is tesztelhetnek.

FSP Ford Police 025

A tanulmányautó a Mustang Mach-E Standard Range AWD (összkerékhajtású) kivitelre épül, de a Ford azt tervezi, hogy később egy hátsókerékhajtású változatot is készít, és mindkét verzióba a nagyobb kapacitású akkumulátort építi be. Ez az akku nemcsak az autó hatótávolságot növeli meg, hanem a rendőrségi feladatokhoz szükséges plusz képességeket is biztosítja.

Az azonnali és erőteljes gyorsulás (3,7 másodperc 100 km/órára) hatásos eszköz lesz a bűnözők elleni küzdelemben, miközben a tisztán elektromos hajtású Mach-E az egyik legtakarékosabb és leginkább környezetbarát autó lehet a rendőrségi flottákban. A Mustang Mach-E elnyerte a legalacsonyabb fogyasztású elektromos autónak járó Guinness díjat, hiszen egyetlen feltöltéssel 610 kilométert tud megtenni.

FSP Ford Police 046

A Ford mérnökei számára izgalmas feladatot jelentett, hogy a hatótávolság csökkentése nélkül oldják meg a tanulmányautó fényhídjának, szirénájának és hi-tech berendezéseinek áramellátását.

„A jármű hatótávolsága nem szenved csorbát emiatt, mert a fényhíd nem a meghajtó akkumulátorból, hanem a 12 voltos akkuból kap energiát,” magyarázta el Terry Adams, a Ford of Britain and Ireland értékesítési igazgatója. „A jövőbeli fejlesztések során már arra is ügyelnünk kell, hogy nagyobb kapacitású akkumulátort szereljünk az autóba a kiegészítő felszerelések működtetéséhez.”

Az eredeti Mach-E átalakítását a Ford régi, megbízható partnere, az essexi Safeguard SVP végezte, amely a megkülönböztető jelzések beépítésére szakosodott.

A tanulmányautóba beszerelt kiegészítők között számos egyedi elem és konzol található, amelyekkel a jármű minimális módosítása mellett is stabilan rögzíthetők a speciális feladatokat szolgáló berendezések. Minden világítótest LED-es, mert ezek nagyon kevés energiát fogyasztanak, mérsékelve a 12 voltos akku terhelését.

FSP Ford Police 209

A 999-es modell külső fényezése különleges festékanyagokkal készült, amelyek biztosítják, hogy az autó éjjel-nappal jól látható legyen.

A Ford és a Safeguard SVP egy másik tanulmányautót is készített : a Transit öttonnás, módosított ’Páncélozott Személyszállító’ kivitelét, amivel a rendőrségi egységek még hatékonyabban teljesíthetik különleges bevetéseiket.

Megérkezett a jövő pickupja, a tisztán elektromos hajtású Ford F-150 Lightning

Lenyűgöző elektromos teljesítmény, még több hálózatba kapcsolt technológia, remek vezetési élmény. Szupererő, amire csak egy elektromos autó képes.

f150

Amerika 44 éve legnagyobb darabszámban értékesített pickupja1, az F-sorozat most felvillanyozó jövőt kínál, hiszen megérkezett az elektromos hajtás minden előnyével felvértezett, rengeteg hálózatba kapcsolt technológiával felszerelt F-150 Lightning. Az autó igazi erőmű: teljesítménye 563 lóerő, forgatónyomatéka 1051 Nm, így tényleg lenyűgöző vezetési élményt nyújt, sőt szükség esetén még egy családi házat is képes ellátni árammal.

Fejlett technológiák: utazás a jövőbe

Az F-150 Lightning olyan hálózatba kapcsolt, intelligens funkciókat kínál, amelyek az idők során egyre tökéletesebbek lesznek a vezeték nélküli szoftverfrissítéssel; a FordPass alkalmazás megtalálja a feltöltő állomásokat, és lehetővé teszi az autó távoli kezelését, a BlueCruise kézhasználat nélküli vezetést biztosít az autópályákon, a fejlett Pro Power Onboard pedig áramot szolgáltat a külső munkaterületeken vagy kempingezés közben.

https://youtu.be/Zxe352yOYyk

Nem is kérdés: a Ford Beépített Keménysége alapáron jár

A két elektromotorral működő 4x4 hajtással az F-150 Lightning még a legdurvább terepeken is a Ford Beépített Keménysége néven közismert kitartást és megbízhatóságot kínálja. A nagy szilárdságú, katonai minőségű alumíniumból készült felépítmény mellett új, független hátsó felfüggesztés javítja a menetkomfortot, a vadonatúj alváz pedig az F-150 történetének eddigi legkeményebb acéljából készült, így az autó teherbírása meghaladja a 900 kilogrammot, vontatóképessége pedig a 4,5 tonnát.

f1505

Megérkezett a jövő pickupja: az F-150 Lightning a Ford eddigi legintelligensebb és leginnovatívabb platós haszonjárműve. Az autó eddig sosem tapasztalt vezetési és használati élményeket kínál, többek közt azonnal rendelkezésre álló vonóerőt, intelligens vontatási funkciókat, folyamatos szoftverfrissítéseket, a gépházban található csomagteret, és a pickup-piac eddigi legnagyobb digitális kijelzőjét.

Az F-150 modellt jövőre kezdik gyártani Dearbornban a Rouge üzem egyik új, csúcstechnológiájú egységében, ahol fenntartható gyártási módszereket alkalmaznak.

f1502

“Az F-150 Lightning színre lépése mind a Ford, mind az amerikai autóipar számára meghatározó mérföldkő azon az úton, ami egy nulla károsanyag-kibocsátású, digitálisan összekapcsolt jövőbe vezet,” nyilatkozta Bill Ford, a Ford Motor Company vezérigazgatója. “Az F-sorozat már 44 éve Amerika legnépszerűbb pickupja; országszerte ismert, megbízható segítőtárs a munkában, és egész generációk szemében igazi legenda. Ezt az autót forradalmasítottuk most egy új nemzedék számára.”

Az F-150 Lightning fontos szereplő a vállalat 22 milliárd dolláros elektromosítási tervében, aminek lényege, hogy azokon a területeken kezdi meg az elektromos hajtások bevezetését, amelyek hagyományosan az erősségeinek számítanak. Ennek jegyében a Ford már elkészítette legnépszerűbb típusai (Mustang, Transit, F-150) nulla károsanyag-kibocsátású változatait, és a következő években jóval több ilyen autó érkezése várható.

Az élvezetesen gyors, csendes és sima futású F-150 Lightning már alapáron is izgalmas új élményeket nyújt a vásárlóknak. Az elektromos platform egészen új képességeket is kínál, például az autóval egy egész családi ház ellátható árammal, a gépház alatt pedig külön rakodótér található, méghozzá elektromos csatlakozókkal. A márka alapáron biztosítja a Ford Power-Up vezeték nélküli szoftverfrissítéseket, folyamatosan javítva ezzel a technológiai élményt, új funkciókkal bővítve az autó szolgáltatásait, sőt a távolból, külön szervizlátogatás nélkül kijavítva egyes meghibásodásokat. Mindezekre az F-sorozat közismert Ford Beépített Keménysége teszi fel a koronát, illetve az, hogy a vevők Észak-Amerika legnagyobb nyilvános töltőhálózatára2 számíthatnak. Az autó alapára az állami vagy szövetségi adókedvezmények nélkül 39.974 dollár.

f1503

“Az F-150 Lightning megalkotása hatalmas eredmény a Ford-csapat számára. Amerika első számú autógyára Amerika kedvenc járművével építi a nulla károsanyag-kibocsátású jövőt. Ez az autó gyorsabb, mint a Raptor; alapáron jár hozzá a négykerékhajtás; elöl is kínál csomagteret; elég energia van benne, hogy három napon át ellásson árammal egy házat vagy hogy kiszolgáljon egy fergeteges plató-partyt; ráadásul a vezeték nélküli frissítésekkel egyre jobb és jobb lesz,” mondta Jim Farley, a Ford elnök-vezérigazgatója. “A Rouge üzemben készül majd, vagyis pontosan ott, ahol Henry Ford megváltoztatta a világot, és ahol a nagyapám nap mint nap blokkolt a munkakezdés előtt. Az F-150 Lightning hűen tükrözi, mi mindenre képes az országunk, ha mind összefogunk a fejlődésért.”

A szokásos ipari mérési módszerek alapján az F-150 teljesítménye 563 lóerő, szinte azonnal rendelkezésre álló forgatónyomatéka pedig 1051 Nm (vagyis több, mint bármelyik eddigi F-150 modellé). Az autó tervezett maximális teherbírása meghaladja a 900 kilogrammot, vontatóképessége pedig a 4,5 tonnát (az XLT és Lariat kiviteleknél) nagyobb kapacitású akkumulátorral és a Max Trailer Tow csomaggal. Az alacsony súlypontnak köszönhetően az autósok a felázott földutakon vagy a mély homokban is magabiztosan haladhatnak.

f1504

“Nem az volt a célunk, hogy egy szűk vásárlórétegnek készítsünk elektromos pickupot; a Ford olyan járművet akart építeni, ami hétköznapi emberek valós problémáira kínál megoldást,” mondta Kumar Galhotra, a Ford Motor Company amerikai és nemzetközi piacokért felelős csoportjának elnöke. “Az F-150 Lightning mindent megad, amit az elektromos járművekkel kapcsolatban ígértünk, sőt még a Ford Beépített Keménységet is.”

Intelligens, hálózatba kapcsolt – és az idő múltával egyre csak jobb lesz

Az intelligens funkciókkal telepakolt F-150 Lightning tökéletes példa arra, hogyan ötvözi a Ford a fejlett digitális technológiákat és közismert autótervezési ismereteit, hogy egy minden eddiginél intelligensebb és praktikusabb pickupot készítsen. A már létező Ford Co-Pilot360™ technológia részeként a BlueCruise funkció lehetővé teszi a kézhasználat nélküli vezetést több mint 160.000 kilométernyi, erre kijelölt többsávos közúton az USA-ban és Kanadában – és a jövőben még több ilyen, úgynevezett Kék Zónával bővül majd ez az úthálózat5.

Szintén jó példa az opcióként rendelhető Fedélzeti Mérleg rendszer is, ami a jármű saját érzékelőivel felméri a rakomány súlyát, és megmondja a felhasználónak, mennyi fér még el a platón. És mivel a szállított teher tömege a hatótávolságot is befolyásolja, a tervezők összekötötték a Fedélzeti Mérleget az Intelligens Hatótáv-tervezővel, így az autós mindig pontosan tudja, milyen messzire juthat el az adott feltöltéssel. Az F-150 Lightning modellben mutatkozik be a Vonóhorog Asszisztens is, ami automatikusan kontrollálja a kormány-, fék és gázparancsokat, hogy a vonatatás még egyszerűbb feladatot jelentsen.

Ugyancsak az F-sorozatban mutatkozott be korábban a Telefon a Kulcs funkció is, amivel az autós zárhatja, nyithatja és beindíthatja pickupját – anélkül, hogy elővenné zsebéből a telefonját, vagy a távirányítós kulcsot használná.

Ezek a megoldások az idők során egyre fejlettebbek lesznek majd a Ford Power-Up szoftverfrissítésnek köszönhetően, javítva az F-150 Lightning teljesítményét, minőségét, frissítve a meglévő funkcióit vagy akár vadonatúj szolgáltatásokat telepítve. A frissítések többsége két perc alatt települ, amikor a vásárló úgy dönt, hogy szüksége van rájuk6.

Fejlett digitális szolgáltatások

Az F-150 Lightning modell Lariat és Platinum kiviteleiben mutatkozik be a SYNC® 4A rendszer is; ez egy jól átgondolt, modern interfész 15,5 colos érintőképernyővel, kifejezetten a vezető szokásaihoz igazítva. A SYNC 4A a természetes beszédvezérlésű, felhőalapú navigáció mellett vezeték nélküli csatlakozást kínál a felhasználó kedvenc szolgáltatásaihoz (Apple CarPlay, Android Auto, integrált Amazon Alexa és SYNC AppLink alkalmazások).

f1501

A még tökéletesebb digitális élményt szolgálja a 12 colos műszeregység is, amelynek személyre szabható kezelőfelületén szinte maguktól értetődően jelennek meg a legfontosabb információk. A kijelzőn lendületes animáció közvetíti, hogyan működik az autó kéz nélküli vezetés üzemmódban, vagy hogy mennyi energiát nyer vissza a hajtáslánc a regeneratív fékezés során.

“Ez tényleg az eddigi legintelligensebb F-150,” vélekedett Darren Palmer, a Ford Motor Company akkumulátoros elektromos járművek részlegének igazgatója. “Az F-150 Lightning érintőképernyőjén mindig megtalálhatók azok az információk, amikre a felhasználóknak éppen szükségük van. Azonnal, valós időben láthatják, merre tartanak, mennyi rakományt cipelnek, hány mérföldet jártak be eddig – és a Ford Power-Up szoftverfrissítéssel ezek a funkciók egyre jobbak és jobbak lesznek.”

Felvillanyozó ötlet otthonra

Az F-150 Lightning újdonsága a Ford Intelligens Tartalék Áramellátás, amivel a pickup praktikus otthoni áramforrássá válhat. 9,6 kW-os kapacitásával a Ford Intelligens Tartalék Áramellátás egy esetleges áramszünet esetén energiával láthatja el a családi ház világítását, kiegészítő elektromos berendezéseit, riasztórendszerét és sok más egyebet.

“Jöjjön vihar vagy extrém hőhullám, a pickup-tulajdonosok mindig biztonságban lesznek, hiszen számíthatnak az autójukból nyert áramra, amikor arra a legnagyobb szükség van,” mondta Ryan O'Gorman, a stratégiai partnerség részleg elektromos járművekért felelős vezetője. „Ha kell, az F-150 Lightning megszakítás nélküli áramforrásként is használható egy ház energiaellátására, és a Ford az USA-ban elsőként kínálja ezt egy elektromos hajtású pickup szolgáltatásaként.”

A 80 amperes Ford Charge Station Pro töltő és az otthoni vezérlőrendszer segítségével (aminek telepítésében a Ford segít), az F-150 Lightning önműködően rákapcsolódik a ház elektromos rendszerére, majd ha az áramellátás helyreállt, a pickup automatikusan visszakapcsol az akkumulátor töltésére. Átlagosan napi 30 kWh fogyasztással számolva az F-150 Lightning nagyobb kapacitású akkumulátora három napon át képes árammal ellátni egy családi házat, vagy akár tíz napig is, ha a házban csak az igazán szükséges berendezéseket használják.

A jövőben a Ford bevezeti majd a Ford Intelligens Áramellátást, aminek segítségével a pickup áramforrásként használható a magasabb tarifájú csúcsidőszakokban, az olcsóbb éjszakai áramról pedig újra feltölthető az akkumulátor, hogy az autó reggel útra készen álljon. A tulajdonos ezzel spórolhat a villanyszámlán, ugyanakkor az elektromos hálózat terhelése is csökkenthető a csúcsidőszakban.

A Ford együttműködik az ország legnagyobb napenergia-cégével, a Sunrun vállalattal a 80 amperes Ford Charge Station Pro és a háztartási integrált rendszer telepítésében. Ennek köszönhetően a vásárlóknak arra is lehetőségük nyílik, hogy otthonukban napenergiát használjanak, vagyis háztartásuk áramellátását és az F-150 Lightning feltöltését tiszta és fenntartható energiával oldják meg.

Bárhol elérhető áramforrás

Az F-150 Lightning azonban nemcsak a háztartásokat szolgálhatja áramforrásként, hanem a beépített elektromos csatlakozók segítségével rengeteg eszköz működtethető közvetlenül az autóról – távol bármilyen infrastruktúrától. Az alapváltozatok vásárlói 2,4 kilowatt kapacitásra számíthatnak, de opcióként ez tovább növelhető, míg a Lariat és Platinum modellváltozatok már alapáron 9,6 kilowattnyi áramot szolgáltatnak; ebből 2,4 kilowatt az első csomagtartóban, 7,2 kilowatt pedig a kabinban és a platón elhelyezett csatlakozókból nyerhető ki.

Az intelligens funkciókkal az energiagazdálkodás kifejezetten egyszerű. A vásárlókat figyelmezteti a FordPass, ha az akkumulátor töltöttségi szintje a teljes kapacitás egyharmada alá esik, és az is beállítható, hogy az autó elektromos csatlakozóiból ne lehessen áramot venni, ha az akkuban már csak annyi energia maradt, amennyivel el lehet jutni a legközelebbi töltőállomásig.

Mindezt a pickup erős, új generációs lítiumion akkumulátora teszi lehetővé. Az F-150 Lightning erre két opciót kínál: egy normál hatótávolságú akkumulátort, ami az EPA-becslés alapján 370 kilométerre elegendő, illetve egy nagyobb kapacitású akkut, amivel 480 kilométert lehet autózni7.

Elöltöltős

A gépháztető alatt egy sokoldalú, szupermodern rekesz található, ami biztonságos, zárható, könnyen hozzáférhető, motorosan nyitható-zárható csomagtartóként szolgál. Ebben a raktérben 400 liternyi vagy 180 kilogramm súlyú poggyász fér el, ami megfelel két kézipoggyász és egy nagyobb bőrönd, vagy két golftáska méretének.

Az átgondolt tervezésű, a lökhárító magasságában beépített, vízálló csomagtartóban négy elektromos csatlakozó és két USB-port található, és a lyuggatott padlójú rekesz étel és ital tárolására is alkalmas – vagyis ugyanolyan jó hasznát lehet venni egy külső munkaterületen, mint egy lendületes plató-partyn. A 2,4 kilowattos áramszolgáltatás bőven elég az elektromos kéziszerszámok, TV-k, laptopok, hangszórók, hordozható tűzhelyek stb. működtetéséhez.

Ford Beépített Keménység – alapáron

Az F-150 Lightning ugyanazokon a Ford Beépített Keménység nyúzópróbákon esett át, mint az összes többi F-sorozatú pickup. A nagy szilárdságú, katonai minőségű alumíniumból készült felépítmény és a továbbfejlesztett alváz szilárdan a helyén tartja az akkumulátort, az F-sorozatban most először alkalmazott független hátsó felfüggesztés és az alacsony súlypont pedig stabilabb futást és kisebb oldaldőlést biztosít, miközben az autó pontosan olyan strapabíró és megbízható, ahogyan azt az F-150 vásárlói elvárják.

“Mindegy, hogy tűzifával dugig tömött platóval gázolnak át a mély havon, nehéz utánfutót vontatnak vagy hosszú túrára indulnak, az autósoknak mindig érezniük kell, hogy számíthatnak pickupjukra,” mondta Linda Zhang, az F-150 Lightning főmérnöke. “Ezt a tisztán elektromos hajtású teherautót két villanymotor hajtja, ami azt jelenti, hogy kemény terepen is helytáll. Mérnökcsapatunk ugyanazt a kemény tesztprogramot csinálta végig a járművel, amit vásárlóink már jól ismernek és sokra becsülnek.”

Az F-150 Lightning kimagasló off-road teljesítményt nyújt, amiben a 4x4 rendszer négy választható üzemmódja (Normal, Sport, Terep és Vontatás/Szállítás) is hasznos segítséget nyújt. Az akkumulátor épségét kemény alsó védőburkolat biztosítja, a fém alsó védőelemek pedig az akkut és a motorokat is védik terepezés közben. Maga az akkumulátor vízálló borítást kapott, amit ütéselnyelő elemek vesznek körbe, és a szerkezetet extrém, -40 Celsius fokos hőmérsékleten is tesztelték, hogy a Lightning szélsőséges körülmények közt is működjön.

A szigorú állóképességi teszt részeként a pickup átkelt a kaliforniai Iowa-hegyen, nehéz pótkocsit vontatva a hosszú emelkedőkön és a meredek lejtőkön. A próbák tapasztalatai alapján tervezték meg a mérnökök azt a modern folyadékhűtést és hajtáslánc-elrendezést, ami tökéletesen megoldja a hő eloszlatását. A fejlett hűtőrendszereknek köszönhetően a pickup a legkeményebb feladatokat is magabiztosan elvégzi.

Elektromos autóra váltani egyszerű

A Ford a töltést is megkönnyíti vásárlói számára. A Ford az egyetlen autógyártó, amely 80 amperes töltőt ad alapfelszerelésként, így otthon is könnyen elvégezhető a nagyobb kapacitású akkumulátor feltöltése. Ez a rendszer kiaknázza az elektromos haszonjárművekben egyedüliként kínált kettős fedélzeti töltőrendszer előnyeit, hogy az otthoni töltés még gyorsabb lehessen. A berendezéssel óránként 48 kilométerre elegendő áram tölthető az F-150 Lightning akkumulátorába, és a nagyobb kapacitású akkuval felszerelt modell körülbelül 8 óra alatt tölthető fel 15-ról 100 százalékra8.

Menet közben az autósok a FordPass segítségével könnyen megtalálhatják Észak-Amerika legnagyobb nyilvános töltőhálózatának több mint 63.000 töltőpontját. Egy 150 kilowattos egyenáramú gyorstöltővel a hosszabb hatótávolságú F-150 Lightning 10 perc alatt 87 kilométerre elegendő árammal tölthető fel, és 41 percbe telik 15-ről 80 százalékra tölteni az akkut8.

A FordPass Power My Trip funkció segítségével az F-150 Lightning kikalkulálja, mikor és hol lesz szükség az újratöltésre, mert az alkalmazás még az utazás megkezdése előtt azonosítja az útvonalon található töltőpontokat. A pickup Intelligens Hatótáv-tervezője pontosan kiszámítja a még megtehető távolságot, figyelembe véve az időjárást, a forgalmat, a rakomány súlyát, a vontatott tömeget stb. Mindemellett a SYNC 4 felhőalapú navigációja is jelzi a nyilvános töltőállomásokat.

Különleges, szupermodern dizájn

Az F-150 Lightning összetéveszthetetlenül egy F-sorozatú pickup. A mostani F-150 formatervének erősségeire építve a Ford olyan gépet tervezett, ami megtestesíti a vásárlók által annyira kedvelt ‘elpusztíthatatlanság’ hangulatát, ugyanakkor különlegesen modern, high-tech benyomást is kelt. A dizájn legfontosabb elemei az autó elején és hátulján keresztben futó, jellegzetes LED fényvezető elemek, illetve a három új hűtőrács-kialakítás, amelyek merész külsőt kölcsönöznek a már jól ismert orr-résznek.

Az F-150 Lightning az eddigi legáramvonalasabb F-150 pickup9, új formavilágú küszöbvédő elemekkel, a légellenállást csökkentő motorháztetővel, és olyan hűtőráccsal, amelyen a légbeömlő nyílást simább, texturált felület váltja fel. A funkcionális tervezésnek köszönhetően a továbbfejlesztett, 360 fokos Zóna Világítás ugyanúgy fénybe boríthat egy-egy kijelölt területet, mint a jármű teljes környezetét.

Az elektromos változat vásárlóinak nem kell kompromisszumot kötniük, mert az F-150 Lightning kabinja és platója pontosan ugyanakkora, mint a benzinmotoros kivitelé, így az autóhoz gond nélkül felhasználható a kínálatban eddig is szereplő több ezer kiegészítő. A kihajtható Belső Munkafelülettel még könnyebben és eredményesebben lehet dolgozni, a Maximálisan Dönthető Ülésrendszer támlái pedig majdnem 180 fokban hátrahajthatók, hogy az autó utasai jól kipihenhessék magukat.

A Ford büszke arra, hogy az F-150 Lightning Amerikában készül, méghozzá a csúcstechnológiájú Rouge Elektromos Jármű Központban, ami egyben nulla hulladék-kibocsátású gyár is. A Ford 700 millió dolláros beruházással fejleszti a történelmi múltú Rouge üzemet, 600 új munkahelyet teremtve és modern, fenntartható gyártási technológiákat alkalmazva a pickup előállításához, hűen a vállalat elhatározásához, hogy 2050-re karbonsemlegessé válik.

A 2022 tavaszán érkező F-150 Lightning négyféle kivitelben és kétféle akkumulátorral lesz kapható, több mint 2300, EV-tanúsítvánnyal rendelkező amerikai márkakereskedésben. A flottavásárlók a Ford hálózatba kapcsolt adatfeldolgozást és telematikai szolgáltatásokat kínáló, átfogó ökoszisztémájára is számíthatnak a Ford Commercial Solutions égisze alatt.

Kedves Ügyfeleink! Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy a 3 napos hosszú hétvége alatt (2021. 10. 30. - 11. 01.) mindhárom telephelyünk ZÁRVA tart. Kellemes pihenést kívánunk!

Ford Solymár

2083 Solymár, Sport utca 23.
Telefon: +36 26 560 910
+36 26 560 920
+36 20 934 5345
Nyitvatartás  
Hétfő-Péntek 06:45-17:00
Szombat 09:00-13:00 
Vasárnap Zárva

FordStore Solymár-M3

1152 Budapest, Városkapu utca 11.
Telefon: +36 1 265 5154
+36 1 265 5155
+36 1 265 5156
+36 20 417 2787
Nyitvatartás  
Hétfő-Péntek 07:00-17:00
Szerda 07:00-19:00
Szombat 08:00-13:30 
Vasárnap Zárva

Ford Solymár-Esztergom

2500 Esztergom, Visegrádi út 11.
Telefon: +36 33 509 400
+36 20 444 1440
+36 20 318 5665
  
Nyitvatartás  
Hétfő-Péntek 06:45-17:00
Szombat 09:00-13:00 
Vasárnap Zárva

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ FELTÉTELEK FORD MAGYARORSZÁG Solymár-Szalay Kft. 2020 © Minden jog fenntartva

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban. Süti Útmutató

Elfogadom

Cookie (süti) használati útmutató és szabályzat

Azoknak a weboldalnak, amelyek az Európai Unió országain belül működtetnek, cookie-k használatához, és a felhasználó számítógépén vagy egyéb eszközén történő tárolásához a felhasználók hozzájárulását kell kérniük. Az alábbiak során tájékoztatjuk Önt az általunk használt cookie-król és a használatuk céljáról.

Mi a cookie (süti)?
A cookie-k kis adatfájlok, amelyeket a böngésző helyez el a felhasználó számítógépén vagy eszközén. Többek között információt gyűjtenek, megjegyzik a látogató egyéni beállításait, és általánosságban megkönnyítik a weboldal használatát a felhasználók számára. A sütik önmagukban nem gyűjtik a számítógépen vagy a fájlokban tárolt adatokat. Olvassa el figyelmesen az alábbi tájékoztatót további információkért, hogyan gyűjtjük az információt, amikor Ön ezt a weboldalt használja.

Cookie-k kezelése

A Szolgáltató a testre szabott kiszolgálás érdekében az Érintett számítógépén kis adatcsomagot, ún. sütit (cookie) helyez el és a későbbi látogatás során olvas vissza. Ha a böngésző visszaküld egy korábban elmentett sütit, a sütit kezelő szolgáltatónak lehetősége van összekapcsolni az Érintett felhasználó aktuális látogatását a korábbiakkal, de kizárólag a saját tartalma tekintetében. 

Kezelt adatok köre: IP cím, látogatás dátum, időpont.
Az érintettek köre: A weboldalt látogató valamennyi Érintett.
Az adatkezelés célja: Az Érintettek egymástól való megkülönböztetése, a felhasználók aktuális munkamenetének azonosítása, az annak során megadott adatok tárolása, az adatvesztés megakadályozása.
Az adatkezelés időtartama: Az adatkezelés időtartama a session cookie-k esetében a honlapok látogatásának befejezéséig, míg más esetben maximum 30 napig tart.

Sütik törlése

Az érintettnek joga van törölni a sütit saját számítógépéről, illetve letilthatja böngészőjében a sütik alkalmazását. A sütik kezelésére általában a böngészők Eszközök/Beállítások menüjében az Adatvédelem/Előzmények/Egyéni Beállítások menü alatt, cookie, süti vagy nyomonkövetés megnevezéssel van lehetőség.

Facebook által elhelyezett cookie-k (sütik)

A Facebook által elhelyezett cookiekról bővebben a https://hu-hu.facebook.com/policies/cookies/ címen tájékozódhat, ahol a cookiek letiltásával kapcsolatban is informálódhat. A Weboldalon külső (nem az adatkezelő vagy adatfeldolgozók által kezelt) szerverre mutató hivatkozásokat is tartalmazhat és ezen linkeken elérhető oldalak esetleg elhelyezhetik saját cookie vagy egyéb fájljaikat a számítógépen, adatokat gyűjthetnek, vagy személyes adatokat kérhetnek. Ezekért pedig az Adatkezelő minden felelősségét kizárja. Személyes adat gyűjtésére és kezelésére, valamint az adott Érintettel történő felhasználására és beazonosítására nem kerül sor.

Google Analytics által elhelyezett cookie-k (sütik)

A Google Analytics a Google Inc. („Google”) elemző-szolgáltatása. A Google Analytics a az Érintett számítógépén tárolt cookie-k (sütik) segítségével elemzi a Weboldalon létrejött felhasználói interakciókat. A webanalitikai célú adatkezelés jogalapja a Weboldalon használójának önkéntes hozzájárulása. Az analitikai célú cookie-k (sütik) anonimizált és aggregált adatok, amelyek alapján a számítógép beazonosítása nehézkes, azonban az nem zárható ki. A Google Analytics cookie-k (sütik) által gyűjtött analitikai információk a Google szervereire kerülnek átvitelre és tárolásra. Ezeket az információkat a Google a Solymár-Szalay Kft. megbízásából dolgozza fel, hogy kiértékelje a felhasználók honlaplátogatási szokásait, riportokat állítson össze a Weboldalon használatának gyakoriságáról, és további, a használattal összefüggő szolgáltatásokat teljesítsen a Solymár-Szalay Kft. felé. A Google Analytics alkalmazás keretében – a böngészőn keresztül továbbított IP-címet a Google nem kapcsolja össze más adatokkal.

A Google Analytics a következő analitikai célú cookie-kat (sütiket) használja:

web tracking (nyomkövető)  __utma   a látogatók és session-ök megkülönböztetésére szolgál, melyet a webes nyomkövető szolgáltatás, a Google Analytics menti (3. fél)  2 év 
web tracking (nyomkövető)  __utmt  a lehívási ráta szabályozására szolgák, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél)  10 perc
web tracking (nyomkövető)  __utmv  egyéni változó adatok felhasználó szintű tárolására szolgál, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél)  2 év
web tracking (nyomkövető)  __utmb  új session-ök és látogatók azonosítására szolgál, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél) 30 perc
web tracking (nyomkövető)  __utmc  jelenleg nem használt, az urchin.js-szel való együttműködésre szolgál, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél)  böngésző session vége
web tracking (nyomkövető)  __utmz a forgalmi forrás vagy a kampány tárolására szolgál, amely beazonosítja a látogatás forrását, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél)  6 hónap
web tracking (nyomkövető) ga-disable-<ID> az opt-out funkció használatakor mentődik, mely hatályon kívül helyezi a nyomkövetést, melyet a Google Analytics vége 2100-ig

A Google által használt cookie-król (sütikről) további információ megtekinthető a következő linken: http://www.google.com/policies/technologies/ads/

A Google adatvédelmi nyilatkozata megtekinthető az alábbi linken: http://www.google.com/intl/hu/policies/privacy/.

Google Adwords

A Weboldal a Google Adwords remarketing követő kódjait használja. Ennek alapja, hogy az oldalra látogatókat később a Google Display hálózatába tartozó weboldalakon remarketing hirdetésekkel kereshessük fel. A remarketing kód cookie-kat használ, a látogatók megcímkézéséhez. A Weboldal felhasználói letilthatják ezeket a cookie-kat, amennyiben felkeresik a Google hirdetési beállítások kezelőjét és követik az ott található utasításokat. Ezt követően a számukra nem fognak megjelenni személyre szabott ajánlatok a Szolgáltatótól. A Weboldalon külső (nem a Solymár-Szalay Kft.által kezelt) szerverre mutató hivatkozásokat is tartalmazhat és ezen linkeken elérhető oldalak esetleg elhelyezhetik saját cookie vagy egyéb fájljaikat a számítógépen, adatokat gyűjthetnek, vagy személyes adatokat kérhetnek. Ezekért pedig a Szolgáltató minden felelősségét kizárja. A Solymár-Szalay Kft.hirdetéseit külső szolgáltatók (Google, Facebook) internetes webhelyeken jeleníthetik meg. Ezek a külső szolgáltatók (Google, Facebook) cookie-k segítségével tárolják, hogy az Érintett korábban már látogatást tett az Adatkezelő Weboldalán, és ez alapján – személyre szabottan – jelenítik meg a hirdetéseket az Érintett (azaz remarketing tevékenységet folytatnak).

AJÁNLATKÉRÉS TARTÓS BÉRLETRE


[Kérése elküldésével hozzájárul ahhoz, hogy annak teljesítésével kapcsolatban felvegyük Önnel a kapcsolatot a megadott csatornákon és személyes adatait az Adatkezelési Tájékoztatóban (a lap alján található) részletezettek szerint kezeljük. Amennyiben marketing jellegű emailt kér, egyben hozzájárul a személyes adatai kezeléséhez Hírlevél küldése céljából az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltak szerint.]