Összefogott a Ford és a Hungarian Police Rally Team a közlekedés biztonságának népszerűsítése érdekében

Nagyszabású közös kampányban hívja fel a figyelmet a Hungarian Police Rally Team és a Ford Magyarország a közlekedés biztonság fontosságára. A kampány keretében a 2021-es Magyar Rally Bajnokság futamain egy közlekedésbiztonsági parkban várják a rally szerelmeseit, hogy a futamok szüneteiben sok hasznos információval, játékos formában hívják fel a figyelmet a szabályos vezetésre.

GM20210413 HPRT 014

A kampány főszereplője a Hungarian Police Rally Team új autója, egy Rally3-as Ford Fiesta lesz. Az M-Sport által gyártott Rally3-as Fiesta szíve egy 12 szelepes 3 hengeres alumínium blokkos 1497cm3 lökettérfogatú turbómotor 30mm-es szűkítővel.

Ez a motor 5000-es fordulatnál adja le legnagyobb teljesítményét és már 3500-as fordulattól 400 Nm áll rendelkezésre.

A versenyautó Sadev 5-sebességes szekvenciális váltóján két sperdifierenciál műhöz kapcsolódik, mivel a Rally3-ban mind a 4 kerék hajt. Hidraulikus kézifékrendszer és az AP Racing által fejlesztett kéttárcsás kuplung dolgozik az autó alatt. A gyorsan megérkező nagy erőt, az egyedileg erre az autóra készíttetett megerősített verseny féltengelyek viszik át az útra.

GM20210413 HPRT 047 1

Az autó új első és hátsó McPherson futóművet kapott, melynek Reiger lengéscsillapítói 3 utas rendszerben működnek. Az autóhoz több kemény/közepes/lágy rugót és stabilizátort is lehet választani. A pályán történő nagy erőhatások miatt erősített toronycsapágyat is kapott az új kategóriát képviselő Fiesta Rally3.

A lassulásért az Alcon 4 dugattyús féknyergek és az AP Racing által forgalmazott hűtött tárcsák felelnek. Az elsőfék mérete az útviszonyoktól is függ, murván 280mm-es aszfalton 330mm-es. A hátsó fék mérete minden esetben 280mm. Hidraulikus kézifékrendszer, Alcon Master dugattyúval segíti a gyors irányváltásokat. A Fiesta Rally3–ban hidraulikus gyorskormány található.

Pályától függően különböző Oz Racing felnik váltják egymást az autó alatt. Murván 6x15” / Aszfalton 7x17”.

Az autó motorvezérlője egy Life Racing F88 ECU, melyen Life Racing verseny szoftver fut. A motorvezérlő segítségével az ALS 3 fokozatban állítható a turbó nyomás folyamatos megtartása érdekében. A versenyző egyedileg gyártatott, könnyített kagylóülésekben foglalhat helyet és egy digitális műszerfalat lát maga előtt. A megfelelő áramellátás és a maximális biztonság érdekében az M-Sport saját fejlesztésű PDU áramelosztó egysége működik a versenyautóban.

A Rally3-as Ford Fiestát Hoffer Zsolt, a Hungarian Police Rally Team pilótája vezeti, navigátora Kasza Kristóf lesz. Zsolt több, mint 20 éve ül versenyautóban és 4 magyar bajnoki címet tudhat magáénak.

Hoffer Zsolt 25 éves rendőr szakmai múlttal rendelkezik, rendőr alezredes, osztályvezető. Közel 20 éve meghatározó alakja a belügyi gépjármű-vezetéstechnikai képzéseknek. A jármű biztonságos és tudatos kezelése, a közúti közlekedésben előforduló szituációk felismerése és az azokra adott gyors reagálás módozatinak képzései tartoznak feladatai közé. A közúti közlekedés biztonságosabbá tétele és a baleset megelőzés Zsolt fontos célja, amelyet sportjába az autóversenyzésbe, a rallye sportba is nagy gyakorlattal hasznosít.

„Csapatunk két fő iránya az Autósport és a Közlekedésbiztonság. Az autósport, a rallye értékeit használjuk fel eszközként, a közlekedés biztonságosabbá tétele érdekében.” – mondta el Hoffer Zsolt.

GM20210413 HPRT 041 2

Az idei évtől a Magyar Rally Bajnokság helyszínein a Közlekedésbiztonsági Park a Ford Magyarország főtámogatásával valósul meg. A Ford Motor Company társadalmi szerepvállalásának fókuszpontjába a közlekedésbiztonságot, ezen belül is a fiatal, friss jogosítvánnyal rendelkező sofőrök gyakorlati képzését helyezi.

A globálisan 43 országban megvalósuló Ford Driving Skills for Life programsorozat keretében a Ford a 18-26 év közötti, friss jogosítvánnyal rendelkező tapasztalatlan vezetőknek nyújt egyedülálló gyakorlati képzési programot. A Magyarországon 2017 óta elérhető programban eddig 1300 fiatal tapasztalhatta meg a gyakorlatban, hogy milyen érzés valójában a vészfékezés, mi a teendő, ha jeges úton az autónk megcsúszik alattunk, vagy hogy mennyi veszéllyel jár a vezetés közbeni mobiltelefonálás.

Statisztikák alapján hazánkban is nagyon fontos, hogy felhívjuk a figyelmet a vezetés veszélyeire.

A közös kampány keretében a Ford a közlekedési parkjában játékos formában ismerteti meg az érdeklődőket a vezetés közben fellépő figyelemelterelő dolgok, mint például az sms-ezés, telefonálás, selfizés veszélyére, és hívja fel a figyelmet az alkohol, drogfogyasztás és a másnaposság okozta veszélyhelyzetekre.

“Mellbevágó statisztikák bizonyítják, hogy a 18-26 éves korosztály közel kétszer akkora eséllyel veszíti életét a közutakon, mint a többiek, körükben Európa szerte ez a vezető halálok. Ezért is vagyunk nagyon büszkék, hogy a Ford Driving Skills for Life CSR-programot2017-ben Magyarországon is elindíthattuk. Az ingyenes vezetéstechnikai oktatás során a vezetés közben adódó vészhelyzetekre próbáljuk felkészíteni a fiatalokat, hiszen a jogosítvány megszerzése csak egy dolog, a járművezetői rutin elsajátítása viszont hosszútávú folyamat. Reméljük, hogy idén a járványhelyzet lehetővé teszi, hogy ősszel ismét megrendezzük a fiataloknak szóló vezetéstechnikai tréningünket, de addig is a Hungarian Police Rally Teammel összefogva a rengeteg érdeklődőt vonzó Magyar Rally Bajnokság futamain hívjuk fel a figyelmet a biztonságos vezetés fontosságára - mondta el Szabó Attila a Ford Magyarország ügyvezetője.

Ugrásra kész a sivatagi ragadozó: a Ford bemutatja az F-150 Raptor legújabb és eddigi legjobb változatát

Amerika első számú teherautó-gyártója, a Ford egy igazi terepes ikont alkotott 2009-ben, amikor bemutatta a sivatagi versenyzés által inspirált F-150 Raptort. Most pedig itt a vadonatúj, harmadik generációs modell, ami új szintre emeli a Raptor remek mechanikáját és technikai megoldásait, és mindezt legfejlettebb konnektivitással ötvözi, aminek köszönhetően az autó az idők során egyre lenyűgözőbb élményt kínál majd tulajdonosának.

2021raptor 1

„A Raptor az eredeti sivatagi gép, aminek képességeit most új szintre emeltük,” mondta Ali Jammoul, a Ford Performance programvezető igazgatója. „A vadonatúj Raptorban a Built Ford Tough szemlélet jegyében egyesítettük a nagy sebességű terepezés képességét a fejlett technológiával és konnektivitással.”

Az F-150 Raptor eladásai jó néhány izomautó értékesítési adatait túlszárnyalták. Az elmúlt négy évben az előző generációs Raptor összesített értékesítése meghaladta a Porsche teljes sportkocsi-eladásait, és a Chevrolet Corvette-et is maga mögé utasította.

Erőteljes hardver

Egy nagy teljesítményű, off-road pickupban rendkívül fontos a futómű, és a vadonatúj F-150 Raptor most teljesen új felfüggesztéssel mutatkozik be. Az újratervezett, ötlengőkaros hátsó felfüggesztést kifejezetten a Raptorhoz fejlesztették ki, hogy az eddiginél is több vonóerőt továbbítson a kerekekhez, miközben a vezető magabiztosan, nagy sebességgel autózik a kemény terepen.

„A Raptor bölcsője a Baja 1000 verseny, ezért ehhez méltó futóművet készítettünk hozzá: egy ötlengőkaros szerkezetet, ami minden eddigi Raptor-változatnál nagyobb kerék elmozdulást tesz lehetővé,” magyarázta el Carl Widmann, a Ford Performance főmérnöke. „Úgy álltunk a munkához, mintha eleve egy verseny-pickupot építenénk; minden porcikáját kimagasló precizitással terveztük meg, hogy amikor a vezető a semmi közepén autózva padlógázt ad, a gép dübörgő motorhangtól kísérve vágtasson át a sivatagon.”

Az ötlengőkaros hátsó futóműhöz extra hosszú hosszlengőkarok tartoznak, hogy a terepen jobban megőrizzék a tengely pozícióját, illetve a szerkezet része még egy Panhard-rúd és a kategóriában leghosszabbnak számító* 610 mm-es tekercsrugók is. A felfüggesztés kialakítása mellett a kifinomultabb motorvezérlő szoftver is azt a célt szolgálja, hogy több forgatónyomaték jusson a hátsó kerekekre a lendületesebb állórajt, az erőteljesebb gyorsulás és a jobb gázreakciók érdekében, miközben ezzel egyidejűleg javul az autó rugózása, menetstabilitása, irányíthatósága és tapadása.

A hosszú ugratások és erős talajfogások erőhatását az új generációs FOX™ Live Valve™ belső megkerülő szelepes lengéscsillapítók mérséklik, amelyekben a legmodernebb elektronikus vezérlő technológia a pillanatnyi helyzettől függően szabályozza a csillapítás mértékét. A Raptor minden eddiginél hosszabb lengéscsillapítóit arra tervezték, hogy jobban ellenálljanak a hőhatásoknak, és hogy gyorsabban reagáljanak a terep változásaira. A nagyobb, 79 mm átmérőjű eloxált alumínium lengéscsillapító-testek új, alacsony súrlódási együtthatójú folyadékkal vannak feltöltve, amit kifejezetten a lengéscsillapító súrlódási veszteségeinek csökkentésére terveztek, hogy terepen és közúton egyaránt kényelmes rugózást biztosítsanak.

A futómű magasságérzékelőiből és más szenzorokból érkező jelek alapján a rendszer másodpercenként 500-szor változtatja meg mindegyik kerék csillapítását, olyan gyorsan reagálva, mint amilyen sebességgel az emberi agy dolgozza fel a vizuális ingereket. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy miközben a vezető érzékeli, hogy megváltozott a terep, az autó már át is állt a megfelelő beállításokra.

2021raptor 2

A Raptor vásárlói most először választhatnak a 35 és 37 colos gumiabroncsok közül; ez utóbbi a legnagyobb méretű gyári gumi egy sorozatgyártású pickup kínálatában. A speciális tervezésű BFGoodrich All-Terrain T/A KO2 abroncsok maximális tapadást és irányíthatóságot biztosítanak. A 35 colos gumikkal a Raptor 305 mm magas akadályon képes átlépni; az autó első terepszöge pedig 31 fok, a hátsó 23,9 fok, a középső terepszög pedig 22,7 fok. 37 colos gumiabronccsal ugyanezek az értékek 33,1 fok, 24,9 fok és 24,4 fok, a szabad magasság pedig 333 mm. A sivatagi száguldozók és a sziklák közt kalandozók egyaránt értékelni fogják a kivételesen nagy rugóutat, ami 35 colos abroncsokkal elöl eléri a 356, hátul pedig a 381 mm-t; ez 25 százalékkal több, mint amit az első generációs Raptor tudott.

A SuperCrew kivitelben kapható, 3683 mm tengelytávolságú Raptor alapja egy zártszelvényes, nagy szilárdságú acélból készült alváz, amire katonai minőségű alumíniumból és kompozit anyagból készült karosszéria épül. A fejlettebb futómű, az erősebb és hosszabb rugótornyok és a hátsó felfüggesztés alsó lengőkarjainak bekötési pontjai mind azt szolgálják, hogy az autó jobban bírja a terepezéssel járó igénybevételt.

2021raptor 3

A vadonatúj Raptor szíve egy harmadik generációs, ikerturbós, 3,5 literes EcoBoost® motor, ami nemcsak kimagasló teljesítményt nyújt, hanem a kis fordulatszám-tartományban is jelentős forgatónyomatékot ad le. A legmodernebb turbótöltők, a blokk 10,5:1 sűrítési aránya és a hűtőrendszer nagy teljesítményű ventilátorai gondoskodnak arról, hogy a kemény terep soha ne fogjon ki az autón. Az alapáron járó 136 literes üzemanyag-tartállyal a Raptor EPA-becslés szerinti hatótávolsága több mint 800 km egyetlen tankolással.

A vásárlók hasznosnak találják majd a kategóriában egyedülálló* Pro Power Onboard™ funkciót, amivel pickup-jukat mobil generátornak is használhatják. A Raptorhoz megrendelhető 2,0 kW teljesítményű rendszerről akadálytalanul működtethetők az elektromos szerszámok, a kemping-világítás és egyéb felszerelések.

Az új, 76 mm átmérőjű kipufogó különlegessége a szabadalmaztatott X-elem, a különleges „harsona-hurok” és a Raptorba most először beépített aktív szeleprendszer, ami élvezetesen kihangsúlyozza a motorhangot. Az autósok négyféle hangerő-beállítás közül választhatnak (Csendes, Normál, Sport és Baja).

2021raptor 4

Az új szabályozórendszerrel felszerelt Ford-gyártmányú, tízfokozatú automata sebességváltó lamelláskuplungos szerkezetű osztóműhöz csatlakozik. Az elektronikus szabályozású hátsó differenciálzár alapáras, a részlegesen önzáró TORSEN® első differenciálmű külön rendelhető. A hajtáslánc végáttétele 4:10. Az autó maximális teherbírása 91 kilogrammal 635 kilogrammra nőtt, a legnagyobb vontatható tömeg pedig 92 kilogrammal gyarapodott, így már eléri a 3700 kilogrammot.

Technológia terepre és országútra

A vadonatúj F-150 Raptor ultramodern vezetőállását úgy tervezték, hogy ne csak kiváló kilátást biztosítson, hanem kényelmes és stílusos is legyen. A szériában adott, személyre szabható, 12 hüvelykes digitális műszeregység jól leolvasható, nagy méretű felületen jeleníti meg a Raptorhoz tervezett grafikákat és animációkat, az off-road adatokat és a navigáció útmutatásait. Az ugyancsak egyénileg beállítható központi kijelző is 12 hüvelykes, ami osztott üzemmódot is kínál, hogy a felhasználók egyszerre többféle funkciót is kezelhessenek, például a navigációt, a zenelejátszást vagy az autó beállításait.

2021raptor 5

A vezeték nélküli (over-the-air) frissítések lehetővé teszik, hogy a Raptor az idő múltával egyre intelligensebbé váljon; a terepképességet például érezhetően javítja majd a későbbi nyomvonal-térlép és a Trail Turn Assist funkció. A Raptor tulajdonosa a FordPass mobilalkalmazással is kezelheti autóját: szinte bárhonnan nyithatja-zárhatja a járművet távirányítással, ellenőrizheti az abroncsnyomást és az üzemanyagszintet, és olyan, kifejezetten teherautókhoz való funkciókra is számíthat, mint a Zónavilágítás, a Vontatmánylopásra Figyelmeztetés, a Vontatmány Világítás Ellenőrzés vagy az extraként rendelhető Pro Power Onboard™. A vezeték nélküli frissítések a FordPass rendszert is folyamatosan modernizálják, ami további új, hasznos szolgáltatásokat kínál majd a jövőben a terepezéshez.

A Terepvezérlési Rendszer segítségével az autós hétféle (Csúszós út, Vontatás, Sport, Normal, Off-Road, Baja és Sziklán Araszolás) üzemmód közül választva a pillanatnyi helyzet szerint optimalizálhatja a jármű menetdinamikáját. Mindegyik üzemmódban másféle beállítások alapján működik a kormányzás, a váltóvezérlés, a stabilitásvezérlés, az aktív kipufogószelep, az aktív lengéscsillapító rendszer, a gázadás, sőt még a digitális műszeregység megjelenése is megváltozik.

A külön rendelhető 360 fokos kameracsomag segítségével a kabinból minden akadály meglátható az autó körül, az elölnézeti képen pedig a kerekek pillanatnyi állása és nyomvonala is megjelenik, így a vezetőnek a kritikus pontokon nem kell újra meg újra kiszállnia az autóból, hogy felmérje a helyzetet. A különböző kamerák nézetei között egy kapcsolóval lehet választani, ami kényelmesen kézre esik a műszerfalon.

Az alapáras Egypedálos rendszer** az extrém terepeken, például sziklás ösvényeken tesz jó szolgálatot, mert az ilyen helyeken a vezetőnek többnyire minkét pedált használnia kell, egyszerre adagolva a gázt és a fékerőt. Az egypedálos működésmód a fenti műveletek összevonásával mindezt leegyszerűsíti. A vezetőnek kizárólag a gázpedált kell használnia: ha lenyomja, az autó halad, ha felengedi, fékez. A pickup fékrendszere mindig azzal arányosan működik, hogy a vezető milyen mértékben engedi fel a gázpedált.

Az F-150 Raptor alapfelszereltségében az Ösvénymenet is szerepel, ami a sebességtartó automatika terepes megfelelője. A vezetőnek nincs más dolga, mint beállítani a kívánt sebességet, és a jármű önműködően szabályozza a gázadást és fékezést, hogy az autós minden figyelmét a nehéz terepen való kormányzásra összpontosíthassa.

Az alapáras SYNC® 4 természetesebb hangvezérlést, valós idejű térképkezelést és személyre szabható információkat kínál. Az Apple CarPlay™ és Android Auto™kompatibilitásnak köszönhetően a felhasználók okostelefonjai USB-kábel nélkül csatlakoztathatóak, és számos SYNC AppLink® alkalmazás áll rendelkezésre, például a Ford+Alexa. A készülékeken tárolt zenei listák tökéletes minőségben szólalnak meg a Bang & Olufsen extraként rendelhető 18 hangszórós B&O Unleashed hifin.

A vadonatúj formavilágú kabinban kiváló minőségű anyagok, különleges kidolgozású felületek és átgondolt tárolóhelyek várják az utasokat. Az új kormánykereket lézermaratott embléma díszíti, és a felső középjelzéssel ellátott volán mögött alumínium váltókarok kaptak helyet. Az ülések nagyméretű oldalpárnái jól megtartják a bennük ülők testét, sőt az autóhoz Recaro® kagylóülések is rendelhetők. Az ajtókat, a műszerfalat és a középkonzolt alapáron alumínium betétek, felárért pedig karbonszálas dekorációs elemek díszítik. A hátsó üléssor alatti zárható tárolórekeszben jól elférnek a kötelek és az emelők, hogy szükség esetén kéznél legyenek.

A vadászgépek által inspirált agresszív kisugárzás

Az F-150 Raptor jellegzetessége a nyers, agresszív külső megjelenés. A teljes egészében áttervezett orr-rész az erősen domborított motorháztetővel és a fekete hűtőráccsal hatásosan hangsúlyozza a pickup szélességét.

A gépháztetőn új szellőzőnyílás kapott helyet, akárcsak a sárvédő felső peremén; ezek kialakítását az F-22 Raptor vadászgép ihlette. Az agresszív első sárvédők hatásosan terelik arrébb a nagy sebességnél felkavarodó porfelhőt. A sötétített hátsó lámpatestek közé sötét dekorációs csík rendelhető a plató hátfalára, így az autó hátsó része az orr-rész stílusát tükrözi.

A szélesebb kartervédő nagyobb takarást ad, és előre is jobban kinyúlik. Az acélból készült első és hátsó lökhárítókat kifejezetten a terepezés kemény kihívásaihoz tervezték, és a hátsó elemet úgy alakították ki, hogy a kettős kipufogóvég magasra kerülhessen, tovább javítva ezzel a hátsó terepszöget.

A vásárló megrendelheti a Rigid™ off-road világítást is, amit az első lökhárítóra szerelnek. Az autóhoz három különböző 17 colos keréktárcsa választható; közülük kettő gumiperem-rögzítő funkciós, és mindegyiket úgy tervezték, hogy ne csak tartósak és erősek, hanem mutatósak is legyenek.

A 2021-es F-150 Raptor a Ford michigani Dearborn üzemében készül majd, és az autó nyáron jelenik meg az amerikai márkakereskedésekben és ősszel a FordStore Solymár-M3 márkakereskedésben. A Raptor R változat jövőre érkezik.

* Teljes méretű pickupok, 3855 kg megengedett össztömeg alatt.

** Az Egypedálos rendszer extra vezetéssegítő elem, ami nem helyettesíti a vezető figyelmét és döntéseit, illetve a fék használatának szükségességét. A rendszer részletes leírása és működésének korlátai a felhasználói kézikönyvben olvashatók.

Megérkezett a Ford Ranger fülkés alváz kivitele

Itt az új fülkés alváz kivitel, most először a Ford Ranger választékában. Az új modellváltozat megjelenésével a felépítménygyártók keze jóval szabadabb lehet az egyedi és speciális célú szerkezetek tervezésekor, így a 2020-as év Pickupjának megválasztott Ranger a vásárlók korábbinál jóval szélesebb körét éri el.

A fülkés alváz a többi Ranger-változathoz hasonlóan nem önhordó felépítésű, így különösen erős és jól alakítható alapot képez az egyedi felépítményekhez. Az összkerékhajtásból eredő kiváló terepképességek, a modell legendás tartóssága, és a takarékos EcoBlue dízelmotor egyebek mellett építőipari, közhasznú és katasztrófavédelmi feladatokra is kiválóan alkalmassá teszi az új kivitelt.

2020 FORD RANGER CHASSIS 06

A szimplakabinos és XL változatban is elérhető fülkés alváz a 2015 óta az európai eladási listák élén álló modell kínálatának legújabb tagja. Az új modellváltozat vásárlóinak megrendeléseit több mint 160, a Ford Minősített Jármű Átalakító (QVM) hálózatába tartozó vállalkozás várja 13 piacon, így az egyedi felépítményes kivitelek garanciája is sértetlen és teljes körű marad.

“A Ranger fülkés alváz kivitelét azoknak szánjuk, akik különösen nehéz körülmények között dolgoznak, ezért teherbíró, kiváló terepképességű autóra van szükségük,” mondta Bagyó Dávid, a Ford Magyarország haszonjármű igazgatója. “A Ford A Ranger új változata az egyedi felépitményezhetősége miatt tényleg mindenre felkészíthető, és valóban mindenhová eljut, ahová csak kell.”

Kipróbált alapok

Erős és megbízható: a Ranger alvázas szerkezete hátul nagy teherbírású laprugókon rugózik, és méretes, sík helyet kínál a fülke mögött a felépítmények számára. A megengedett össztömeg akár a 3.270 kilogrammot is elérheti.

2020 FORD RANGER CHASSIS 01

A szimplakabin mögött 2.518 mm hosszú hely áll rendelkezésre, és a terep sem akadály; a szabad hasmagasság 237 mm (felépítmény nélkül), a gázlómélység pedig akár 800 mm is lehet, miközben a rövid túlnyúlások hatásosan növelik a hasznos terepszögeket.

A Ranger fülkés alváz kivitelének maximális vontatóképessége 3.500 kg így a nehezebb felszerelések is egyszerűen vontathatók.

Minőségi átalakítások, gyári támogatással

A Ford európai QVM hálózatának segítségével a Ford által is elfogadott egyedi felépítmények készíttethetők. A Ford fejlesztői a hálózat szakembereivel közösen alakították ki a Ranger fülkés alváz kivitelének legfontosabb részleteit, annak érdekében, hogy a leggyakoribb változatok (dobozos, billenő, emelőkosaras) a lehető legkönnyebben legyenek adaptálhatók. A QVM hálózat átalakításai nem befolyásolják a Rangerre érvényes, Ford által nyújtott garanciát.

A Ford Body, Equipment and Mounting kézikönyve minden lényeges információt tartalmaz, amire a felépítménygyártóknak csak szükségük lehet az átalakítások során.

A vevők a Ford Speciális Járműtartozékok (SVO) kínálatából is válogathatnak, amelyben éppúgy található elektromos csatlakozó az utánfutóhoz, mint nagy teljesítményű akkumulátorok, és különleges biztonsági kiegészítő rendszerek (például olyan, ami csak álló helyzetben engedi működtetni a billenőplatót).

Kiváló teljesítmény közúton és terepen egyaránt

A Ranger fülkés alváz 170 lóerős 2.0 literes EcoBlue dízelmotorjának maximális forgatónyomatéka 420 Nm, így a nagy terhelés sem jelenthet gondot. A sebességváltó hatfokozatú, kézi kapcsolású.

Az egyszerűen, a középkonzolról kapcsolható összkerékhajtás alapáras1, és a vezető menet közben is átválthat összkerékhajtásra a hátsókerékhajtásra. A felező segítségével a meredek emelkedők és a mély sár sem akadály.

Akik még többre vágynak, elektromos hátsó differenciálzárat és különleges, terepmintás abroncsokat is rendelhetnek6.

A Ranger fülkés alváz kivitele 2021 januártól rendelhető.

Látványos személyautós megjelenés, erőtől duzzadó formák: íme az új Ford Ranger MS-RT

2021. január 18. - A Ford ma mutatta be a díjnyertes Ranger pickup új, exkluzív változatát, amelynek kifejlesztésében a járműtervező specialista MS-RT is közreműködött. A közös munka végeredménye egy hamisítatlan motorsport-hangulatú, prémium felszereltségű és egyedi, kézi kidolgozású autó lett.

MS RT1

Az új Ranger MS-RT nem más, mint Európa legkelendőbb pickupjának nagy teljesítményű utcai változata, amely a sivatagi versenyek inspirációjával megalkotott Ford Ranger Raptor mellett jelenik meg a modell kínálatának csúcsán. Az új jármű a Ranger Wildtrak kivitelre épül, felhasználva annak gazdag felszereltségét, egytonnás teherbírását és Super Cab illetve Double Cab karosszériaváltozatait. Az exkluzív Ranger MS-RT 2021 nyarától lesz kapható Magyarországon.

Impozáns megjelenés, kifinomult részletek

A Ranger MS-RT egyik különlegessége a kézi munkával kialakított orr-rész, méhsejt-mintázatú szénszálas hatású hűtőráccsal és beépített ködfényszórókkal. Az autó oldalról nézve is nagyon mutatós; a sportos, markáns benyomást tovább erősítik 20 colos OZ Racing könnyűfém keréktárcsák, az erőteljes sárvédő-szélesítések és a feltűnő küszöbelemek. A Frozen White, Sea Grey és Agate Black fényezéssel megrendelhető autó látványvilágára szénszál-hatású tükörburkolat, áramvonalas bukócső és MS-RT emblémák teszik fel a koronát.

A Ranger MS-RT kabinjának prémium bőrkárpitjait narancssárga varrás díszíti. A hangulatvilágítás és a fűthető első ülések kellemes környezetet teremtenek, a padlószőnyegek és küszöbborítások MS-RT mintázata egyediséget sugall. Az utasok szórakoztatásáról és kommunikációjáról a 8 colos érintőképernyővel összekötött SYNC 3 rendszer gondoskodik, a parkolást – vagy az utánfutó csatlakoztatását – pedig a tolatókamera varázsolja egyszerűvé.

A Ford izmos, 213 lóerős 2.0 EcoBlue Bi-turbo dízelmotorja kimagasló teljesítményt és vonóerőt kínál, miközben személyautós kifinomultsággal és alacsony üzemanyag-fogyasztással mozgatja az autót.

MS RT3

A Ford Mustangból ismert 10 fokozatú automata sebességváltóhoz csatlakozó erőforrás 500 Nm forgatónyomatéka magabiztosan megbirkózik az 1098 kg tömegű szállítmánnyal és a 3500 kg vontatott tömeggel. A Ranger kapcsolható négykerékhajtása optimális terepképességet kínál, és ha a vásárló sportos zenéket szeretne hallgatni, a márkakereskedésben egy app-vezérlésű Maxhaus hangsugárzót is rendelhet az autójához.

Az MS-RT a Ford által minősített járműátalakító cég, amely régóta együttműködik már a Ford motorsport-partnerével, az M-Sporttal, hatékonyan használva fel a Rally Világbajnokságon gyűjtött tapasztalatokat arra, hogy megalkossák a Ford piacvezető haszongépjárműveinek látványosan módosított változatait.

Hamarosan tehát a Ford One-Stop Shop kínálatának legújabb darabja, a Ranger MS-RT is megjelenik a Ford márkakereskedésekben megrendelhető átépített modellek sorában, amelyben olyan autók szerepelnek, mint a Transit Custom és Transit Connect MS-RT áruszállítók.

MS RT4

Erőtől duzzadó új generáció

Goodwoodban bemutatkozik a Mustang Mach-E 1400, a Puma ST és a STARD Fiesta és a Ford nagy híreket jelent be

2020. október 16 és 18-a között a Goodwood SpeedWeek alkalmával a Ford a világ virtuális nagyközönsége előtt feltárja a vállalat legújabb sorozatgyártású és prototípus izomautóinak teljes potenciálját, és először állítja reflektorfénybe Európában a Mustang Mach‑E 14001 és a Puma ST modelleket.

Goodwood3

A tisztán elektromos hajtásban rejlő lehetőségeket hatásosan bemutató, több mint 1400 lóerős, egyedi építésű Mustang Mach-E 1400 is ott lesz a Goodwood Motor Circuit versenypályán, és az autó volánjánál a motorsport-bajnok Vaughn Gittin Jr, az RTR Vehicles alapítója és profi látványpilóta ül majd.

Az új Puma ST az első Ford Performance SUV az európai piacon; az autó olyan kifinomult sporttechnológiákat rejt, mint a szegmensben egyedülálló részlegesen önzáró differenciálmű (LSD), a szabadalmaztatott erővektor szabályozású rugók és az Eco beállítástól a Versenypálya beállításig szabadon választható üzemmódok.

A Ford emellett izgalmas híreket oszt meg október 16-án a Goodwood SpeedWeek közönségével és az izomautók legnagyobb európai rajongóival.

“Izgalmas napok ezek a Ford Performance számára. Az olyan projektekkel, mint a Mustang Mach-E 1400 végre megmutathatjuk, hogy az elektromos hajtás egészen új dimenziókat képes megnyitni a vezetés élményében, ugyanakkor vásárlóink megcsodálhatják a Puma ST elérhető árú, a hétköznapokban is élvezetesen használható teljesítményét,” nyilatkozta Stefan Muenzinger, a Ford Performance európai igazgatója.

Az egyszeri alkalommal megrendezett Goodwood SpeedWeek hatásosan elegyíti a Goodwood Festival of Speed és a Goodwood Revival legizgalmasabb elemeit, online adásban osztva meg a nézőkkel a versenypálya eseményeit.

Nagyfeszültség

Az egyedi építésű Mustang Mach-E 1400 hihetetlenül látványosan bizonyítja, micsoda teljesítményt lehet kihozni a Ford tisztán elektromos hajtásláncaiból.

Goodwood2

A Mustang Mach-E 1400 megszületéséhez 10.000 órányi együttműködésre volt szükség a Ford Performance és az RTR szakemberei között; ennyi munka árán sikerült áthidalni azt a szakadékot, ami az elektromos autók valódi képességeit elválasztja a vásárlók elképzeléseitől.

Most a Goodwood SpeedWeek résztvevői is meggyőződhetnek arról, mire képes valójában ez a technológia, annál is inkább, mert a Drift Futamban az RTR alapítója, Vaughn Gittin Jr. áll majd rajthoz a géppel.

A Mustang Mach-E 1400-ast hét elektromotor hajtja 1419 lóerővel, és a motorokat közös hajtótengely köti össze a differenciálművekkel, így rengeteg beállítási lehetőség kínálkozik a különböző terhelésekhez – attól függően, hogy az autó egy drift-futamon vagy egy sebességi versenyen lép pályára

A hátsókerékhajtás, az összkerékhajtás és az elsőkerékhajtás egyaránt beállítható, a vonóerő pedig egyenlő arányban megosztható az első és a hátsó tengelyek között, de akár teljes egészében is átirányítható valamelyik tengelyre. 257 km/órás tempónál az autóra több mint 1000 kg leszorító erő hat.

“Egy ilyen gépet vezetve mindent újragondol az ember, amit eddig a teljesítményről és a forgatónyomatékról hitt,” mesélte a motorsport-bajnok Vaughn Gittin Jr. “Az élmény semmihez sem fogható… talán csak egy brutális hullámvasúthoz tudnám hasonlítani.”

Színre lép a Puma ST

Az új Puma ST a Ford első olyan európai SUV-modellje, amely ugyanúgy megállja a helyét egy versenypályán, mint a családi kirándulásokon; az autó magasra helyezi a lécet a kompakt SUV-k menetdinamikája terén, miközben a kategória legjobb csomagterét kínálja.

Goodwood1

A hajtásról egy 200 lóerős, 1,5 literes EcoBoost motor2 gondoskodik, amivel a Puma ST 6,7 másodperc alatt gyorsít álló helyből 100 km/órás sebességre. A tökéletesített futóműben egyedi, 50 százalékkal merevebb csatoló rudat találunk, a normál Puma modellhez képest 25 százalékkal gyorsabb lett a kormányreakció, és a fékek is 17 százalékkal nagyobb méretűek. Speciális fejlesztésű Michelin Pilot Sport 4S gumiabroncsok segítenek kiaknázni az agilis Ford SUV menetdinamikáját.

A látványos fényezésekkel, többek közt Mean Green árnyalatban is megrendelhető autó eleve sportos stílusát extrém ST dizájn-elemek teszik még karakteresebbé, például az első lökhárító alján végigfutó, dombornyomott Ford Performance felirattal díszített légterelő, ami közel 80 százalékkal növeli az autó orr-részén ébredő leszorító erőt.

A kimagasló menetteljesítmények ellenére az ST változat kifejezetten praktikus, a mindennapok során is jól használható autó; erről olyan innovatív megoldások gondoskodnak, mint a csomagtérpadló alatti MegaBox, ahol jól elférnek versenypályán használatos sisakok, cipők és kesztyűk.

“A Puma ST fejlesztésekor az volt a legfontosabb szempont, hogy ugyanolyan izgalmas és erős legyen, mint a többi ST-modell, de a Puma praktikuma se csorbuljon,” mondta el Muenzinger.

STARD Ford Fiesta ERX

Goodwoodban a Drift Futamon rajthoz áll a STARD Ford Fiesta ERX is, bemutatva, hogy a tisztán elektromos hajtás sokféle motorsport-szakág számára tartogat még meglepetéseket.

A Fiesta ERX egy elektromos hajtású rallycross versenygép, amit a Fiesta ST alapjaira építettek a STARD rally-specialistái, méghozzá a FIA Rally Világbajnokság ‘Projekt ERX’ szabályrendszere alapján.

Goodwood4

A három elektromotor több mint 600 lóerőnyi teljesítményt és több mint 1000 Nm forgatónyomatékot ad le, amit négykerékhajtási rendszer és (mindkét tengelyen) kétfokozatú váltómű továbbít a kerekekhez, 1,8 másodperc alatt katapultálva a gépet 100 km/órás sebességre, majd tovább gyorsítva egészen a 240 km/órás végsebességig. A World RX szabályrendszernek megfelelően a Fiesta ERX versenykész kivitelben megvásárolható.

A rajongók kedvence: a Ford GT

A Ford GT szupersportkocsi is visszatér Goodwoodba, hogy megvillantsa erejét a Michelin Szupersportkocsi Futamon. Az autót a Le Mans 24 órás futam egyik korábbi pilótája, Richard Westbrook vezeti majd.

A Ford GT országúti változata kis tömegű karbonszálas és alumínium futóművel, karbonszálas karosszériaelemekkel, aktív aerodinamikai rendszerekkel és kettős turbótöltésű, V6-os EcoBoost motorral3 készül. Az autó teljesítménye 655 LE, forgatónyomatéka 750 Nm, végsebessége pedig 347 km/óra.

# # #

1 A Mustang Mach-E 1400 egy bemutató célra épített prototípus, ami nem kapható kereskedelmi forgalomban.

2 A Puma ST várható legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 6,0 l/100 km, legalacsonyabb CO2-kibocsátása pedig 134 g/km az NEDC-mérések szerint (WLTP: 6,9 l/100 km és 155 g/km). Az üzemanyag-fogyasztás és a CO₂-kibocsátás hivatalos adatait az értékesítés megkezdéséhez közelebbi időpontban teszi közzé a Ford.

3 A Ford GT legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 14,9 l/100 km, legalacsonyabb CO2-kibocsátása pedig 350 g/km az NEDC-mérések szerint.

Ford Solymár

2083 Solymár, Sport utca 23.
Telefon: +36 26 560 910
+36 26 560 920
+36 20 934 5345
Nyitvatartás  
Hétfő-Péntek 06:45-17:00
Szombat 09:00-13:00
Vasárnap Zárva

FordStore Solymár-M3

1152 Budapest, Városkapu utca 11.
Telefon: +36 1 265 5154
+36 1 265 5155
+36 1 265 5156
+36 20 417 2787
Nyitvatartás  
Hétfő-Péntek 07:00-17:00
Szerda 07:00-19:00
Szombat 08:00-13:30
Vasárnap Zárva

Ford Solymár-Esztergom

2500 Esztergom, Visegrádi út 11.
Telefon: +36 33 509 400
+36 20 444 1440
+36 20 318 5665
  
Nyitvatartás  
Hétfő-Péntek 06:45-17:00
Szombat 09:00-13:00
Vasárnap Zárva

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ FELTÉTELEK FORD MAGYARORSZÁG Solymár-Szalay Kft. 2020 © Minden jog fenntartva

A weboldalon "cookie-kat" ("sütiket") használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban. Süti Útmutató

Elfogadom

Cookie (süti) használati útmutató és szabályzat

Azoknak a weboldalnak, amelyek az Európai Unió országain belül működtetnek, cookie-k használatához, és a felhasználó számítógépén vagy egyéb eszközén történő tárolásához a felhasználók hozzájárulását kell kérniük. Az alábbiak során tájékoztatjuk Önt az általunk használt cookie-król és a használatuk céljáról.

Mi a cookie (süti)?
A cookie-k kis adatfájlok, amelyeket a böngésző helyez el a felhasználó számítógépén vagy eszközén. Többek között információt gyűjtenek, megjegyzik a látogató egyéni beállításait, és általánosságban megkönnyítik a weboldal használatát a felhasználók számára. A sütik önmagukban nem gyűjtik a számítógépen vagy a fájlokban tárolt adatokat. Olvassa el figyelmesen az alábbi tájékoztatót további információkért, hogyan gyűjtjük az információt, amikor Ön ezt a weboldalt használja.

Cookie-k kezelése

A Szolgáltató a testre szabott kiszolgálás érdekében az Érintett számítógépén kis adatcsomagot, ún. sütit (cookie) helyez el és a későbbi látogatás során olvas vissza. Ha a böngésző visszaküld egy korábban elmentett sütit, a sütit kezelő szolgáltatónak lehetősége van összekapcsolni az Érintett felhasználó aktuális látogatását a korábbiakkal, de kizárólag a saját tartalma tekintetében. 

Kezelt adatok köre: IP cím, látogatás dátum, időpont.
Az érintettek köre: A weboldalt látogató valamennyi Érintett.
Az adatkezelés célja: Az Érintettek egymástól való megkülönböztetése, a felhasználók aktuális munkamenetének azonosítása, az annak során megadott adatok tárolása, az adatvesztés megakadályozása.
Az adatkezelés időtartama: Az adatkezelés időtartama a session cookie-k esetében a honlapok látogatásának befejezéséig, míg más esetben maximum 30 napig tart.

Sütik törlése

Az érintettnek joga van törölni a sütit saját számítógépéről, illetve letilthatja böngészőjében a sütik alkalmazását. A sütik kezelésére általában a böngészők Eszközök/Beállítások menüjében az Adatvédelem/Előzmények/Egyéni Beállítások menü alatt, cookie, süti vagy nyomonkövetés megnevezéssel van lehetőség.

Facebook által elhelyezett cookie-k (sütik)

A Facebook által elhelyezett cookiekról bővebben a https://hu-hu.facebook.com/policies/cookies/ címen tájékozódhat, ahol a cookiek letiltásával kapcsolatban is informálódhat. A Weboldalon külső (nem az adatkezelő vagy adatfeldolgozók által kezelt) szerverre mutató hivatkozásokat is tartalmazhat és ezen linkeken elérhető oldalak esetleg elhelyezhetik saját cookie vagy egyéb fájljaikat a számítógépen, adatokat gyűjthetnek, vagy személyes adatokat kérhetnek. Ezekért pedig az Adatkezelő minden felelősségét kizárja. Személyes adat gyűjtésére és kezelésére, valamint az adott Érintettel történő felhasználására és beazonosítására nem kerül sor.

Google Analytics által elhelyezett cookie-k (sütik)

A Google Analytics a Google Inc. („Google”) elemző-szolgáltatása. A Google Analytics a az Érintett számítógépén tárolt cookie-k (sütik) segítségével elemzi a Weboldalon létrejött felhasználói interakciókat. A webanalitikai célú adatkezelés jogalapja a Weboldalon használójának önkéntes hozzájárulása. Az analitikai célú cookie-k (sütik) anonimizált és aggregált adatok, amelyek alapján a számítógép beazonosítása nehézkes, azonban az nem zárható ki. A Google Analytics cookie-k (sütik) által gyűjtött analitikai információk a Google szervereire kerülnek átvitelre és tárolásra. Ezeket az információkat a Google a Solymár-Szalay Kft. megbízásából dolgozza fel, hogy kiértékelje a felhasználók honlaplátogatási szokásait, riportokat állítson össze a Weboldalon használatának gyakoriságáról, és további, a használattal összefüggő szolgáltatásokat teljesítsen a Solymár-Szalay Kft. felé. A Google Analytics alkalmazás keretében – a böngészőn keresztül továbbított IP-címet a Google nem kapcsolja össze más adatokkal.

A Google Analytics a következő analitikai célú cookie-kat (sütiket) használja:

web tracking (nyomkövető)  __utma   a látogatók és session-ök megkülönböztetésére szolgál, melyet a webes nyomkövető szolgáltatás, a Google Analytics menti (3. fél)  2 év 
web tracking (nyomkövető)  __utmt  a lehívási ráta szabályozására szolgák, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél)  10 perc
web tracking (nyomkövető)  __utmv  egyéni változó adatok felhasználó szintű tárolására szolgál, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél)  2 év
web tracking (nyomkövető)  __utmb  új session-ök és látogatók azonosítására szolgál, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél) 30 perc
web tracking (nyomkövető)  __utmc  jelenleg nem használt, az urchin.js-szel való együttműködésre szolgál, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél)  böngésző session vége
web tracking (nyomkövető)  __utmz a forgalmi forrás vagy a kampány tárolására szolgál, amely beazonosítja a látogatás forrását, melyet a Google Analytics webes nyomkövető szolgáltatás ment le (3. fél)  6 hónap
web tracking (nyomkövető) ga-disable-<ID> az opt-out funkció használatakor mentődik, mely hatályon kívül helyezi a nyomkövetést, melyet a Google Analytics vége 2100-ig

A Google által használt cookie-król (sütikről) további információ megtekinthető a következő linken: http://www.google.com/policies/technologies/ads/

A Google adatvédelmi nyilatkozata megtekinthető az alábbi linken: http://www.google.com/intl/hu/policies/privacy/.

Google Adwords

A Weboldal a Google Adwords remarketing követő kódjait használja. Ennek alapja, hogy az oldalra látogatókat később a Google Display hálózatába tartozó weboldalakon remarketing hirdetésekkel kereshessük fel. A remarketing kód cookie-kat használ, a látogatók megcímkézéséhez. A Weboldal felhasználói letilthatják ezeket a cookie-kat, amennyiben felkeresik a Google hirdetési beállítások kezelőjét és követik az ott található utasításokat. Ezt követően a számukra nem fognak megjelenni személyre szabott ajánlatok a Szolgáltatótól. A Weboldalon külső (nem a Solymár-Szalay Kft.által kezelt) szerverre mutató hivatkozásokat is tartalmazhat és ezen linkeken elérhető oldalak esetleg elhelyezhetik saját cookie vagy egyéb fájljaikat a számítógépen, adatokat gyűjthetnek, vagy személyes adatokat kérhetnek. Ezekért pedig a Szolgáltató minden felelősségét kizárja. A Solymár-Szalay Kft.hirdetéseit külső szolgáltatók (Google, Facebook) internetes webhelyeken jeleníthetik meg. Ezek a külső szolgáltatók (Google, Facebook) cookie-k segítségével tárolják, hogy az Érintett korábban már látogatást tett az Adatkezelő Weboldalán, és ez alapján – személyre szabottan – jelenítik meg a hirdetéseket az Érintett (azaz remarketing tevékenységet folytatnak).

AJÁNLATKÉRÉS TARTÓS BÉRLETRE


[Kérése elküldésével hozzájárul ahhoz, hogy annak teljesítésével kapcsolatban felvegyük Önnel a kapcsolatot a megadott csatornákon és személyes adatait az Adatkezelési Tájékoztatóban (a lap alján található) részletezettek szerint kezeljük. Amennyiben marketing jellegű emailt kér, egyben hozzájárul a személyes adatai kezeléséhez Hírlevél küldése céljából az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltak szerint.]