Ford Puma Gen-E - Márkakereskedés és -szerviz 3 telephelyen

Ford Puma Gen-E

Egy új korszak hírnöke a városi SUV-k világában

A Ford tovább erősíti elektromos offenzíváját, és most egy jól ismert, népszerű modelljét is elérhetővé teszi teljesen elektromos hajtáslánccal: bemutatkozik a Ford Puma Gen-E. A kis méretű crossover eddig is nagy népszerűségnek örvendett praktikumával és stílusos megjelenésével – az elektromos változat pedig új szintre emeli a mindennapi mobilitást, különösen a városi és elővárosi környezetben élők számára.

Megjelenés: Modern forma, markáns részletek

A Ford Puma Gen-E megjelenése egyszerre ismerős és friss. Az alapmodell dinamikus, izmos kiállását sikerült megőrizni, de az elektromos változat több ponton is újragondolt dizájnelemeket kapott, melyek azonnal elárulják: itt valami másról van szó.

Első pillantásra a legszembetűnőbb változás az újratervezett hűtőrács, amely a belső égésű változathoz képest zártabb kialakítást kapott – ez egyrészt aerodinamikai előnyöket biztosít, másrészt vizuálisan is jelzi az elektromos hajtású karaktert. Az orr-rész kifejezetten letisztult, miközben megtartja a sportos megjelenést. Az újratervezett LED-es fényszórók élesebb kontúrokat kaptak, és karakteres nappali menetfénnyel (DRL) egészülnek ki, amely elegáns, de jól felismerhető arculatot ad a járműnek.

Oldalról nézve a Puma Gen-E továbbra is kompakt SUV arányokkal rendelkezik, de az elektromos modellhez kifejlesztett speciális könnyűfém keréktárcsák külön figyelmet érdemelnek. Ezek nemcsak látványosak – általában 17 és 19 col közötti méretben választhatók –, hanem aerodinamikailag optimalizáltak is, így csökkentik a légellenállást, és növelik a hatótávot. Az ívelt tetővonal és a markáns kerékívek lendületes kiállást kölcsönöznek a járműnek, miközben megmarad az a sportos elegancia, amely a Pumát az egyik legnépszerűbb kis SUV-vá tette.

A hátsó rész is finom frissítéseken esett át: a hátsó lámpatestek szintén teljes LED-es kialakításúak, új fénygrafikával, amely éjszaka is könnyen felismerhetővé teszi az autót. A hátsó lökhárító szolidabb formát kapott, és eltűntek róla a kipufogónyílásra utaló elemek, hiszen erre természetesen nincs szükség – ez is része annak a tiszta, futurisztikus dizájnnak, amit az elektromos hajtás igényel.

Színválaszték tekintetében a Ford bővítette a palettát, új, fémes árnyalatokkal, amelyek kifejezetten jól állnak az elektromos modell karakterének – például a „Frozen White”, „Agate Black” és az új „Vapor Blue” különösen népszerű lehet az ügyfelek körében. Emellett kontrasztos tetőszín is rendelhető, ami tovább fokozza a Puma Gen-E személyre szabhatóságát és fiatalos megjelenését.

Az összkép modern, elegáns, de nem hivalkodó – a Puma Gen-E éppen annyira különleges, hogy kiemelkedjen a forgalomból, de közben hű marad a márka karakteréhez és az eredeti modell sikeréhez. Azok számára, akik szeretnének stílusosan, de környezetbarát módon közlekedni, a Gen-E megjelenése tökéletes harmóniát kínál.

Teljesítmény, akkumulátor: Csendes dinamizmus

A Ford Puma Gen-E hajtáslánca teljes mértékben elektromos, és ezzel új dimenziót nyit a kompakt SUV-k világában. A fejlesztés során a Ford célja nem csupán a zéró emisszió elérése volt, hanem az is, hogy az elektromos vezetés élményét úgy kínálja, hogy közben megmaradjon a márkára jellemző dinamizmus és élvezetes vezethetőség.

A Puma Gen-E szívét egy nagy teljesítményű villanymotor adja, amely az első tengelyt hajtja. Ez a motor 100 kW (azaz 136 lóerő) teljesítményre képes, és 290 Nm nyomatékot biztosít már indulástól kezdve – ami az elektromos járművek egyik legnagyobb előnye. Ez a karakter azonnali reakciókat, élénk gyorsulást és élvezetes városi közlekedést tesz lehetővé, miközben a vezetés könnyed és csendes marad. A 0–100 km/h-s sprintet a Puma Gen-E körülbelül 9 másodperc alatt teljesíti, ami ebben a méretosztályban kifejezetten jó érték.

A motor működését egy korszerű, 54 kWh (bruttó) kapacitású lítiumion akkumulátorcsomag támogatja, amelyből nettó 49 kWh használható fel. Az akkumulátor gondos hőmenedzsment-rendszerrel van ellátva, így biztosítja a tartós teljesítményt és az optimális működést szélsőséges hőmérsékleti körülmények között is. A Ford becslései szerint a Gen-E hatótávja egyetlen feltöltéssel elérheti a kilométerenként akár 400 km-t (WLTP szerint) – ez több mint elegendő a napi ingázáshoz, városi közlekedéshez vagy akár rövidebb hétvégi kiruccanásokhoz is.

A töltési lehetőségek rugalmasan igazodnak a felhasználók igényeihez. A Puma Gen-E támogatja az AC (váltóáramú) töltést akár 11 kW-tal, ami otthoni wallboxon keresztül is gyors és hatékony töltést tesz lehetővé. Ezzel az akkumulátor teljes feltöltése körülbelül 6 óra alatt elvégezhető. Emellett rendelkezésre áll a DC (egyenáramú) villámtöltés, akár 100 kW-os teljesítménnyel. Ilyen töltőn mindössze 26 perc alatt tölthető 10%-ról 80%-ra az akkumulátor, ami hosszabb utak során is praktikus és időtakarékos megoldást kínál.

Vezetési élmény terén a Ford a megszokott hangolást hozza: az elektromos Puma is stabil, jól irányítható és kiszámíthatóan viselkedik kanyarban. A precíz kormányzás és az optimalizált felfüggesztés miatt a Gen-E továbbra is élvezetesen vezethető autó maradt – nem csupán egy hatékony közlekedési eszköz, hanem valódi vezetési élmény is.

A vezető különböző vezetési módok közül választhat, például „Normal”, „Eco” vagy „Slippery” (csúszós útviszonyokra), amelyek a hajtáslánc viselkedését és a rekuperáció mértékét szabályozzák. Emellett elérhető az egypedálos vezetés is, amely lehetővé teszi, hogy a gázpedál felengedésével az autó automatikusan lassítson és visszatöltse az energiát az akkumulátorba – ez különösen városi forgalomban hasznos és kényelmes.

Belső tér: Letisztult dizájn, digitális élmény

A Ford Puma Gen-E utastere új szintre emeli a kis SUV-k belső kialakítását, különösen az elektromos hajtás nyújtotta lehetőségek kihasználásával. A kabinban egyaránt érezhető a technológiai fejlődés és a Fordra jellemző praktikum, amelyet most modern, letisztult dizájn és magas szintű digitalizáció egészít ki.

A legszembetűnőbb változás a teljesen digitális műszerfal, amely egy 12 colos, nagy felbontású kijelző formájában jelenik meg a vezető előtt. A kijelző személyre szabható: választható rajta többféle nézet, például energiaáramlás, hatótáv, vezetési módok, vagy akár klasszikus műszerek is. A vizuális világ letisztult és modern, az animációk pedig gördülékenyek, jól olvashatóak – még erős napsütésben is.

A középkonzolon kapott helyet a 12 colos érintőképernyő, amely a legújabb SYNC 4 infotainment rendszerreldolgozik. A rendszer gyorsabb, intuitívabb, mint valaha, és természetesen támogatja a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto funkciókat. A felhasználói élmény gördülékeny, a menük logikusan elrendezettek, a hangvezérlés pedig intelligens módon reagál. Emellett OTA (over-the-air) frissítéseket is képes fogadni, így a rendszer mindig naprakész marad. A középkonzol fizikai gombjait minimalizálták, de a legfontosabb funkciók – mint a klímavezérlés – továbbra is könnyen, közvetlenül elérhetők.

A belső tér anyaghasználata is fejlődött. A Ford külön figyelmet fordított arra, hogy az elektromos modell prémiumabb érzetet nyújtson: puhább burkolatok, texturált felületek és diszkrét díszítőelemek fokozzák az utastér hangulatát. A választható szövet vagy részben bőrözött ülések kényelmesek, jó tartást adnak, és opcionálisan fűthetők – ahogy a kormánykerék is. A digitális klímavezérlés és a kabin csendessége pedig nyugalmas, városi és hosszabb távú használatra is kellemes környezetet biztosít.

A vezetőülés pozíciója enyhén megemelt, így SUV-szerű kilátást biztosít, ugyanakkor a kormányzás és az ergonómia inkább a személyautókra emlékeztet. Hátul két felnőtt számára is elegendő a lábtér és a fejtér, köszönhetően a jól kihasznált tengelytávnak és az elektromos hajtás helytakarékos kialakításának.

A belső tér praktikum terén is remekel: többféle tárolórekesz, például nagy méretű ajtózsebek, középső könyöktároló, és az első ülések alatt is elhelyezett rekeszek segítik a mindennapos pakolást. A kabin dizájnja jól eltalált egyensúlyt kínál a modern technológia, a stílus és a mindennapi használhatóság között.

Az utastér összhangja, a digitális kijelzők minősége, a csatlakozási lehetőségek és a kényelem szintje azt mutatja: a Ford nemcsak villanyosította a Pumát, hanem egyenesen új szintre emelte a vezetési élményt – még a kategórián belül is.

Csomagtér és tárolók: Praktikusan elektromos

Az elektromos hajtás nem ment a praktikusság rovására: a csomagtér kapacitása nagyjából 456 liter, amely a hátsó ülések ledöntésével akár 1216 literig bővíthető. A Ford továbbra is kínálja a rendkívül praktikus Megabox tárolót is, amely a padló alatt található, és nedves, szennyezett tárgyak (pl. sportfelszerelés, gumicsizma) szállítására is alkalmas, mivel mosható és leeresztő szeleppel ellátott.

Elöl ugyan nem található klasszikus "frunk" (első csomagtartó), de az utastérben több zárt és nyitott tárolórekesz, valamint mély ajtózsebek gondoskodnak a mindennapi használat kényelméről.

Biztonsági eszközök: A legújabb technológiák szolgálatában

A Ford Puma Gen-E a legmodernebb biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel van felszerelve. Az aktív biztonság terén kiemelendő a következő rendszerek jelenléte:

  • Adaptív tempomat Stop&Go funkcióval
  • Sávtartó asszisztens aktív kormányzási beavatkozással
  • Holttérfigyelő rendszer
  • Vezetői éberségfigyelő
  • Automatikus vészfékező rendszer gyalogos- és kerékpáros-felismeréssel

A passzív biztonságról több légzsák (elöl, oldal-, függönylégzsák), megerősített utascella és gyalogosbarát karosszériaelemek gondoskodnak.

Ezek a rendszerek segítik a gépjármű vezetőt ugyan a minél biztonságosabb közlekedésben, de az óvatos, körültekintő vezetés mindezek ellenére fontos!

Új autó ajánlatkérés
[Kérjük válaszon márkakereskedést, ahonnan az ajánlatot kéri!]



[Kérése elküldésével hozzájárul ahhoz, hogy annak teljesítésével kapcsolatban felvegyük Önnel a kapcsolatot a megadott csatornákon és személyes adatait az Adatkezelési Tájékoztatóban (oldal alján található) részletezettek szerint kezeljük. Amennyiben marketing jellegű emailt kér (Ford termékekről és szolgáltatásokról), egyben hozzájárul a személyes adatai kezeléséhez Hírlevél küldése céljából az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltak szerint.]


Tesztvezetésre jelentkezés


[Kérése elküldésével hozzájárul ahhoz, hogy annak teljesítésével kapcsolatban felvegyük Önnel a kapcsolatot a megadott csatornákon és személyes adatait az Adatkezelési Tájékoztatóban (oldal alján található) részletezettek szerint kezeljük. Amennyiben marketing jellegű emailt kér (Ford termékekről és szolgáltatásokról), egyben hozzájárul a személyes adatai kezeléséhez Hírlevél küldése céljából az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltak szerint.]


Szerviz bejelentkezés, ajánlatkérés
[Kérjük adja meg autója alvázszámát a gyorsabb ügyintézés érdekében! Köszönjük.]

[Amennyiben igényli hozom-viszem szolgáltatásunkat, kérjük adja meg a gépjármű átvétel helyszínét. Egy munkatársunk az Ön által megadott helyen és időben átveszi a járművét, szervizelés után pedig vissza is szállítja a megadott helyre. A szolgáltatás díjáról kérjük tájékozódjon weboldalunkon vagy kérje szervizes kollégáink segítségét.]

[Tájékoztatjuk, hogy mindhárom márkaszervizünkben 1-2 hetes előjegyzéssel dolgozunk, így az Ön által megjelölt időpont egyeztetése céljából kollégáink hamarosan felveszik Önnel a kapcsolatot! Köszönjük megértését!]



[Kérése elküldésével hozzájárul ahhoz, hogy annak teljesítésével kapcsolatban felvegyük Önnel a kapcsolatot a megadott csatornákon és személyes adatait az Adatkezelési Tájékoztatóban (oldal alján található) részletezettek szerint kezeljük. Amennyiben marketing jellegű emailt kér (Ford termékekről és szolgáltatásokról), egyben hozzájárul a személyes adatai kezeléséhez Hírlevél küldése céljából az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltak szerint.]